Romain Grosjean utolsó F1-es versenye – ki ne emlékezne – a tavalyi Bahreini Nagydíj volt, melyen minden idők egyik legnagyobb autóversenyen elszenvedett balesetét élte túl a fél percig a lángok között veszteglő francia.
Ezt követően a tengerentúlon folytatta a versenyzést Grosjean, a Dale Coyne Racing csapatával, s eddigi két futamán egy 10. helyezés a legjobbja. A Formula-1 hivatalos podcastjében, a Beyond the Gridben beszélt a két sorozat közti különbségről a francia pilóta.
„Az IndyCar kicsit inkább olyan, mint egy Formula-2-es autó. Azt mondanám, hogy sokkal egyszerűbb és épp emiatt kevésbé érzékeny is aerodinamikai téren. Az F1 mögött elképesztő technológiai háttér áll, már ami a leszorítóerőt illeti.”
„Egy F1-es autó kezesebb a kanyarokban és gyorsabban fordul el, mint egy indycaros. Amikor beültem a W10-esbe megláttam az összes ilyen apró, finom részletet, és azt kell mondjam, hogy ez egyszerűen elképesztő.”
„Ami a lóerőket illeti, azt mondhatom, hogy nagyjából 40%-kal kevesebb erő áll rendelkezésünkre, ami eléggé tekintélyes különbség. Az F1-ben 1000 lóerőről beszélhetünk, ehhez képest itt olyan 600-650 lehet a motorokban, de persze nem ismerem a pontos számokat.”
„Még egy számottevő különbség: a gumik. Nincsenek melegítő paplanok, így nagyon óvatosnak kell lennem, mikor kihajtok a bokszból, de az abroncsok nagyon jók! Az első körtől a századikig nyomhatom, ami a csövön kifér.”
„Nincs szükség óvatoskodásra, a gumik menedzselésére, ahogyan az üzemanyag-mennyiségre sem kell olyan mértékben figyelnünk. Abszolút padlón nyomhatjuk végig a versenyt, ebből a szemszögből is különböző a két sorozat, nekem pedig nagyon tetszik ez a fajta versenyzés.”
Mindezek mellett persze előnyei is vannak az IndyCarnak az F1-gyel szemben: „Sokkal jobban személyre lehet szabni az IndyCart, ami nagyszerű. Egyszerűen állítható a keresztstabilizátor, a gördülési középpont, a lengéscsillapítók, a rúgózás és még sorolhatnám...”
„Nagyszerű a mechanikai tapadásunk, ami a legfontosabb tényező az olyan pályákon, amiken az IndyCar versenyez, hiszen vannak gyors kanyarok, de mindennek a kulcsa a lassabb kanyarokban rejlik. Teljesen más érzés ezeket az autókat vezetni, mint egy F1-est, és más módszerek is kellenek ahhoz, hogy ezt megtanuljam.”