DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
USA

Grosjean első látásra megszerette az IndyCart

Az autóról, a pályáról és a bajnokság közvetlenségéről is pozitívan nyilatkozott Romain Grosjean az IndyCarban töltött első tesztnapja végén. A balesetben megégett keze jól bírta a gyűrődést, bár még kicsit érzékeny.

A Barber Motorsports Parkban teljesítette első IndyCar-tesztnapját Grosjean a Dale Coyne Racing színeiben, amely csapattal rajthoz áll majd a szezon során a naptár utcai és épített versenypályáin. A francia 86 nap szünet után most ült először versenyautóba, vagyis azóta, hogy a Formula-1-es Bahreini Nagydíjon a lángok közül kimászva hátborzongató balesetet élt túl.

„Minden nagyon természetesnek érződött. Persze más az autó, más az üléspozíció, de ezt leszámítva minden normális volt. Hozzá kell még szoknom az autóhoz, de ez is csak olyan, mint amikor a Formula Renault-ról a Formula-3-ra, majd a GP2-re váltottam” – mondta a francia, akinek egy kicsúszása is volt a nap folyamán, ami viszont nem hátráltatta túlságosan a programját. „Délelőtt elkövettem egy hibát és megpördültem, majd elakadtam a kavicságyban. Ezen a pályán van következménye a hibának, ezért a határain belül kell maradnunk – de én ezt élvezem igazán!”

02-23-Grosjean-Portrait



A 34 éves versenyzőnek a pálya mellett az kormányszervóval nem rendelkező autó vezethetősége és a versenyzőtársak közvetlensége is elnyerte a tetszését. Jelenleg persze még mindent a Formula-1-gyel való összehasonlításban tud értékelni.

„Nagyszerű mechanikai tapadással rendelkezik az autó. Így már értem, miért vannak itt jó versenyek” – mondta. „Az is tetszett, ahogyan a csapat dolgozik, még ha új is számomra. Eddig jól megy az alkalmazkodás, és bár minél többet tesztelhetek, annál jobb lesz, ugyanakkor már várom is április 17-18-át, hogy végre versenyezzünk. Az első menet után fájni kezdett a bicepszem, és akkor tudtam, hogy témánál vagyunk! Itt tényleg érezni lehet az autót, és a vezetési stílusnak is nagyobb szerepe van a fékezésnél és a kanyarodásnál – itt valóban lehet különböző íveket használni, míg az F1-ben az aerodinamika működési elve miatt gyakran egyetlen ideális ívre kell szorítkoznunk.”

„Amikor megérkeztem, nagyon meglepett, hogy az autókat mindenki szeme láttára állítják be, nem sátrakban vagy a garázsok mélyén. Nagyon tetszik. A bokszutcában összefutottam Sebastien Bourdais-vel és Takumával [Sato], aztán jót beszélgettünk az autója mellett. A pályán persze harcolunk egymással, de amikor levesszük a sisakot, mindenki barátságos és kommunikatív.”

Grosjean azt mondja, égési sérüléseket szerzett kezei is viszonylag jól bírták az egész napos gyűrődést. „Volt egy nagy ellenkormányzásom, ami fájdalmas volt, de számítottam is ilyenekre. Tudom, hogy még nem teljesen jött rendbe, ezért egy kicsit érzékeny.”

A privát teszten öt csapat 13 versenyzője vett részt – Grosjean számára pedig amiatt is értékes volt a Barberben szerzett tapasztalat, mert ez az alabamai pálya nyitja majd meg az IndyCar 2021-es szezonját április 18-án.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: