Az iowai oválverseny elején Will Power szerezte meg a vezetést, majd jött vele Takuma Sato is, aki Simon Pagenaud mellett ment el kívülről. A bajnoki éllovas Josef Newgarden ekkor negyedik volt, a rajt legnagyobb nyertesének pedig a hat helyet javító, ezzel hatodiknak feljövő Santino Ferruccit mondhattuk. A tizenharmadik körben Pagenaud visszaelőzte Satót, majd jött vele a csapattárs Newgarden is, pont azelőtt, hogy először lengettek volna sárga zászlót a versenyen - a kiváltó ok Sage Karam és Felix Rosenqvist csatája volt, amelynek végén az amerikai megforgott, az újonc svéd pedig szárnyat tört és defektet kapott.
That was a close call for @SageKaram and @FRosenqvist #Iowa300 // #INDYCAR pic.twitter.com/I5HnDAKgWw
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. július 21.
A sárga zászlós periódus során kijött a bokszba a két balesetező, valamint Hunter-Reay, Rahal, Pigot, Bourdais, Andretti, Kanaan és Leist is, ennek köszönhetően jelentősen előre tudott lépni például Ed Carpenter, illetve Karam csapattársa, Conor Daly is.
Az újrarajtnál Power meg tudta tartani első helyét, mögé viszont rögtön az első másodpercekben Newgarden zárkózott fel. Az újraindítás legnagyobb vesztese kétségkívül Scott Dixon volt, a bajnoki címvédőt ugyanis megelőzte előbb Carpenter, majd Herta és Daly is, így kiszorítva a top 10-ből őt. Power előnyét egy idő után már másodpercekben lehetett mérni, ez azonban nagyon gyorsan elfogyott, amikor utolérte az első lekörözendő riválisokat. Ekkor Newgarden állt az élre, a verseny azonban nem tartott sokáig: előbb teljes pályás sárga lépett életbe néhány esőcsepp miatt, majd 56 kör után félbe is kellett szakítani a versenyt az egyre inkább özönvízszerűvé váló esőben.
It’s raining. #Iowa300 // #INDYCAR pic.twitter.com/7NXWunyoTn
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. július 20.
Weather update from George. #Iowa300 // @IndyCar pic.twitter.com/FEgQu07sPk
— Harding Steinbrenner Racing (@FollowHSRacing) 2019. július 20.
Currently in a good mood: The corn near @iowaspeedway
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. július 21.
Currently in a bad mood: @IndyCar #INDYCAR // #Iowa300 pic.twitter.com/auit3crmSi
A pályaszárítás, majd a biztonsági autó mögötti lassúbb körözés után az érdemi verseny a 66. körben folytatódott, ekkor Newgarden maradt az élen Power és Pagenaud előtt, mögöttük viszont Rossi tűnt fel, aki megelőzte Satót a bokszutcában. Dixon a piros zászlókor mindössze tizenhatodik volt, azonban a bokszkiállás jól jött ki neki, és feljött öt helyet, épp csak kiszorulva a top 10-ből. A verseny egyharmadánál kezdett megnyúlni a mezőny, érdemi csata a 100. kör környékén az olaszos nevű amerikaiak, Rossi és Ferrucci között látszott kibontakozni a negyedik-ötödik helyen. Sato a kerékcseréje után visszaesett, de a friss gumikon vissza tudta venni még a körét is a riválisoktól. Nem sokkal a japán után kiállt az élmezőny is, előbb Newgarden, majd egy körrel később a mögötte jövők is.
A 180. körben megint Sato kezdte a kiállásokat, ezúttal azonban sokkal rosszabbul járt, hiszen a sors az indiszponált Karam elé sodorta, aki alulkormányzott Carlinjával megforgatta őt, aminek következtében aztán mindketten kiestek. A 187. körben jöhetett az újabb sárga zászló, és egy újabb alkalom a bokszkiállások lebonyolítására. A verseny kereken a 200. körben indult ismét útjára, ekkor Ferrucci a zöld zászló belengetésekor hét (!) autót előzött meg egyszerre, amely még úgy is megsüvegelendő, hogy ebben a hetesben voltak lekörözöttek is. 20 környi verseny után Newgarden előnye másodperc fölé hízott, majd még tovább, amikor Power megint lassabban verekedte át magát a lekörözendő versenyzőkön. Pagenaud-nak sem volt egyszerűbb dolga, őt egy idő után utolérte a forgalomban a Pigot-Hinchcliffe-Carpenter-Rossi vonat.
After this incident, @SageKaram was issued a drive-through penalty. He has now retired from the race. #Iowa300 // #INDYCAR pic.twitter.com/fCfXhEjCCQ
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. július 21.
A 250. kör környékén jött a mezőny ismét a bokszba, ekkor az addig második helyen álló Power többszörösen rosszul járt: eleve már kifelé menet nem sokon múlt, hogy balesetezzen, később pedig büntetést is kapott szabálytalanul elvégzett kiállás miatt. A következő balesetet Ed Carpenter okozta, aki elvesztette autóját Hunter-Reay szélárnyékában - jöhetett az újabb sárga zászlós időszak, ami nagyszerűen jött ki Dixonnak. Az új-zélandi zöld alatt nem volt kint a bokszban, így, a harmadik helyről kiállva viszont sokkal kisebb időveszteséggel tudta abszolválni kiállását, maradva tehát az élmezőnyben.
After this incident, @edcarpenter20 has been checked, cleared and released from the @iowaspeedway medical center. #Iowa300 // #INDYCAR pic.twitter.com/5DMOZuwJgR
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. július 21.
Newgardent az utolsó 24 körben sem lehetett megingatni, így 300 kör után a penskést intették le elsőként, megelőzve a nagyot mentő Dixont és az idei első dobogóját szerző Hinchcliffe-et. Pagenaud a végén esélytelen volt a dobogóra, sőt, igyekeznie kellett a negyedik helyen is, de végül maga mögött tudta tartani Spencer Pigotot, Rossit, valamint Zach Veachet. Ő volt az utolsó, aki nem kapott kört, a top 10-et teljessé tevő Rahalt, Bourdais-t és Kanaant már körhátrányban intették le.