A korábbi austini fordulót követően a szezonban már másodszor utazott Texas államba az IndyCar mezőnye, arra a pályára, ahol 1997 óta minden évben megfordul a sorozat. Az első rajthelyet szombaton Takuma Sato szerezte meg, aki tartotta is a vezetést a 248 körös futam 60. köréig, ekkor azonban balul elsült bokszkiállása miatt háromkörös hátrány került: a japán túlszaladt a megállóhelyén, elsodorta egyik szerelőjét – aki szerencsére sértetlen maradt – és a falnak koccanva állt meg. A komoly időveszteség miatt Sato végül csak a 15. helyen ért célba.
After starting from the pole, @TakumaSatoRacer and @RLLracing lose four laps due to this scary pit stop
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) June 9, 2019
Luckily, the crew member was OK #INDYCAR // #DXC600 pic.twitter.com/X6UhsbffMs
Ryan Hunter-Reay került az élre, aki viszont négy bokszkiállással operált a többség által követett hárommal szemben, ami visszavetette őt, és végül az 5. hely lett a legtöbb, amit ki tudott hozni a futamból. Ugyan a győzelmet végül begyűjtő Josef Newgarden is négyszer állt ki tankolni, esetében viszont ez egy a futam közben meghozott taktikai húzás eredménye volt, amiből profitált is. A táv kétharmadánál, egy sárga zászlós időszak alatt állt ki sokakkal ellentétben, majd az élre került, amikor a többiek megejtették utolsó bokszlátogatásukat, a Penske pilótája pedig kellő előnyt tudott kiépíteni ahhoz, hogy az élre térjen vissza saját utolsó tankolását követően is.
A verseny záró szakaszában üldözői között alakult ki komoly dráma: Colton Herta a második helyért támadta Scott Dixont, a belső íven való bebújási kísérlet vége azonban ütközés lett, mindketten a falban találták magukat, a mögöttük érkező Alexander Rossinak pedig kapkodós kormánymozdulatra volt szüksége, hogy elkerülje a két autót, és a sajátját is kontroll alatt tartsa. Az Andretti pilótája aztán még Newgarden ellen is próbálkozott, de előzni már nem tudott, így ebben a sorrendben futottak be az első két helyen. A Rahal Letterman Lanigan Racingnek Sato drámája után vigaszdíjként Graham Rahal szállított azért egy harmadik helyet, míg mögötte eddigi legjobb eredményével a Formula-2 tavalyi botrányhőse, Santino Ferrucci zárt.
No. Limits.
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) June 9, 2019
Both @ColtonHerta and @scottdixon9 were cleared after this late-Race incident at @TXMotorSpeedway #INDYCAR // #DXC600 pic.twitter.com/8kKL4uHjp0
Save of the year from @AlexanderRossi #INDYCAR // #DXC600 pic.twitter.com/KGCfnKpKuQ
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) June 9, 2019
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Motor | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 248 | 1:55:08.8666 |
2 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 248 | 0.8164 |
3 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 248 | 1.4928 |
4 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | 248 | 1.7266 |
5 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 248 | 2.2019 |
6 | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 248 | 2.8789 |
7 | Marcus Ericsson | Schmidt Peterson | Honda | 248 | 3.9271 |
8 | Sebastien Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | 248 | 4.3306 |
9 | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 247 | 1 kör |
10 | Marco Andretti | Andretti Herta | Honda | 247 | 1 kör |
11 | Conor Daly | Carlin | Chevrolet | 247 | 1 kör |
12 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | 246 | 2 kör |
13 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 246 | 2 kör |
14 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 246 | 2 kör |
15 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 245 | 3 kör |
16 | Tony Kanaan | AJ Foyt Enterprises | Chevrolet | 245 | 3 kör |
17 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 228 | - |
18 | Colton Herta | Harding Racing | Honda | 228 | - |
19 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson | Honda | 218 | - |
20 | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | 172 | - |
21 | Charlie Kimball | Carlin | Chevrolet | 86 | - |
22 | Matheus Leist | AJ Foyt Enterprises | Chevrolet | 73 | - |