Három futam volt már csak hátra a szezonból, amikor szombaton elrajtolt az IndyCar mezőnye az év utolsó oválversenyén, amely során már mindenki a két fő bajnokesélyes, Scott Dixon és az őt üldöző Alexander Rossi egymáshoz viszonyított pozíciójára koncentrált. Ők ketten végig az élmezőnyben autóztak, és mindketten a dobogón is végeztek, a győzelmet azonban Will Power happolta el előlük, amiben a döntő mozzanatot az jelentette, amikor a 243 körös futam 150. körében elment Dixon mellett.
A mezőnyben ezúttal is nagy volt a taktikai változatosság és bizonytalanság, ám végül a három bokszkiállással számolók is kénytelenek voltak beiktatni egy negyediket, amikor a Ryan Hunter-Reay balesete által kiváltott teljes sárga zászlós szakasz túl korán jött számukra ahhoz, hogy az ekkor megejtett tankolással kihúzzák a verseny végéig.
Power taktikája jobban illeszkedett a körülményekhez, a leintéshez közeledve már nem volt veszélyben a győzelme, Rossi és Dixon számára azonban fejfájást okozott a kifogyóban lévő üzemanyag. Dixon kénytelen volt kihajtani egy nagyon rövid, 2,8 másodperces tankolásra, Rossi azonban úgy döntött, a pályán marad, és spórolós vezetéssel, tempójából is visszavéve próbál eljutni a célig. A taktikája, ami 2016-os Indy 500-as győzelmét is eredményezte, ezúttal is sikerre jutott, az amerikai meg tudta őrizni a második helyet a rá rohamléptekben felzárkózó Dixon előtt, ezzel néhány pontot faragott hátrányából, így két futammal a szezon vége előtt 26-tal van lemaradva az új-zélanditól. Győzelmével Power 68 pontra zárkózott fel, így még neki, és akár Josef Newgardennek is lehet egy vékony esélye a bajnoki címre, főleg úgy, hogy a sonomai szezonzáró idén is dupla pontokat ér.
Rossi számára nem is a spórolós utolsó körök voltak a legstresszesebbek a futamon, hiszen egy alkalommal majdnem a falban kötött ki, amikor megcsúszott alatta az Andretti, de csodával határos módon meg tudta fogni az autót a kanyarban, amiben ő sem hitt. „Egy csomó csúnya szó jutott eszembe” – vágta rá Rossi, amikor utólag arról kérdezték, mi futott át az agyán abban a hajmeresztő pillanatban. „Tulajdonképpen már le is mondtam róla, de aztán valahogy mégis visszajött.”
What went through @AlexanderRossi's mind when he was sideways at @GatewayMSP?
— IndyCar Series (@IndyCar) 2018. augusztus 27.
"A lot of bad words." #INDYCAR // #Bommarito500 pic.twitter.com/dmTsBhTxaR
A Schmidt Peterson Motorsports csak egyetlen autót állított hadba a 15. helyen befutó James Hinchcliffe-fel, a múlt héten Poconóban súlyosan megsérült Robert Wickens ülése egyelőre betöltetlen maradt. Az elmúlt napokban gerinc-, kar- és lábműtéteken áteső Wickensért való szorítás egyébként az egész hétvégére rányomta a bélyegét.
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 248 | 1:59:30.1972 |
2 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 248 | 1.3117 |
3 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 248 | 2.8092 |
4 | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 248 | 3.1336 |
5 | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | 248 | 7.2693 |
6 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 248 | 10.5509 |
7 | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 248 | 10.6003 |
8 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | 248 | 22.1362 |
9 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 247 | 1 kör |
10 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 247 | 1 kör |
11 | Pietro Fittipaldi | Dale Coyne Racing | Honda | 247 | 1 kör |
12 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 247 | 1 kör |
13 | Tony Kanaan | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 246 | 2 kör |
14 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 246 | 2 kör |
15 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson | Honda | 246 | 2 kör |
16 | Matheus Leist | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 246 | 2 kör |
17 | Max Chilton | Carlin | Chevrolet | 244 | 4 kör |
18 | Gabby Chaves | Harding Racing | Chevrolet | 242 | 6 kör |
19 | Charlie Kimball | Carlin | Chevrolet | 235 | 13 kör |
20 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 172 | - |
21 | Sebastien Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | 0 | - |