DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
USA

Az IndyCar a pajzs bevezetését tervezi

Nem csak a Formula-1 foglalkozik jó ideje a megerősített fejvédelem szükségességével, a tengerentúli sorozat is szeretné bevezetni. A Halo ellenében azonban a pajzsot próbálgatják.

Tavaly júliusban a Ferrari élesben is kipróbálta versenyautóján a pajzsot, ami egy megerősített szélvédőnek felel meg. Sebastian Vettel azonban egyetlen kör elteltével vissza is hajtott a bokszba és borzasztóan rossz tapasztalatokról számolt be, így a megoldást gyakorlatilag el is vetették. A megfelelő fejvédelem így sem marad el, a „glóriának” nevezett Halo kerül fel kötelező jelleggel az autókra már az idei évtől.

Vettel rosszul volt egyetlen kör után is a pajzsos Ferrariban


Az IndyCar elnöke, Jay Frye elismerte, hogy februárban, egy Phoenixben rendezett tesztelésen a cockpit szélvédő egy formáját ők is kipróbálják élesben, de ez nem jelenti egyúttal azt, hogy kötelezően be is vetik 2018-ban. Szimulátoron már jó ideje tesztelik, pályán azonban Phoenixben próbálják ki először.

„Vita tárgya, hogy használjuk-e a sorozatban végül, vagy sem, de mindenképpen dolgozunk az eszközön. Utána közösen döntünk majd, hogy használjuk-e a versenyeken is, vagy más megoldás után nézünk. Egyelőre túl korai bármit is mondani arról, hogy a csapatok és a pilóták beleegyeznek-e” – nyilatkozta Frye a Motorsport.com szaklapnak.

Rengeteg virtuális megoldási tervezet létezik az IndyCarban

„A 2018-as, egységes aerodinamikai csomagot eleve úgy terveztük, hogy odaképzeltük a potenciálisan megjelenő pajzsot, ez nem okoz majd gondot. De azért időbe telik 24-26 autón kipróbálni. Össze kell hangolni a különböző szállítók munkáját, a szélvédőkészítő, a beszerelő és maga a Dallara is fontos láncszem. Zsúfolt lesz a szezon, nem biztos, hogy még időben sor kerül erre” – tette hozzá az igazgató.

„Phoenixben legalább egy autón biztosan fent lesz az eszköz. Gabby Chaves sokat tesztelte a szimulátoron és jók a visszajelzések. De a pályákon való használatról még semmilyen adatunk nincs, bizonyára nagy lesz a különbség. Szeretnék még egy veterán versenyzőt is, aki körözne az átalakított autóval” – tekintett előre Frye. Valóban nagy szükség van a pályán tapasztalt erőhatásokra is, ugyanis Sebastian Vettel esetében is ez bizonyult döntőnek tavaly.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: