A wokingi istálló és a spanyol pilóta a rögös elmúlt három év ellenére is szerződést hosszabbítottak, így legalább még egy évig együtt maradnak a Formula-1-ben, hiszen Alonso többször is hangsúlyozta, hogy a csapat közegében megtalálta a boldogságot, és csupán a Honda-motor gyengeségei akadályozták meg, hogy eredmények szempontjából is termékeny legyen az elmúlt három év. Az új kontraktus bejelentésekor nem tért ki arra a közlemény, hogy hány további évre kötötték össze az életüket a felek, de Alonso saját elmondása szerint több mint egy szezonnal számol.
„Nem beszélünk a nyilvánosság előtt a szerződések záradékairól, de hosszú távú megállapodásról van szó, és boldogan fejezném be a karrieremet a McLarennél. Nem hiszem, hogy csak egy évig maradok” - mondta Austinban a SkySportsnak.
Alonso számára további vonzalmat jelenthet a McLaren amiatt, mert a csapat hajlik afelé, hogy alkalom adtán más nagy sorozatokban is szerepeltesse őt, ezzel hozzásegítve a kétszeres F1-es bajnokot azon céljához, hogy a Le Mans-i 24 órást és az Indy 500-at is megnyerje karrierje során. Utóbbin tavaly megejthette meggyőző, de végül kieséssel záruló debütálását, és ennek érdekében a Monacói Nagydíjtól is távol maradhatott, mivel az F1-es McLaren-Honda továbbra sem kecsegtetett nagy reményekkel. 2018-nak azonban érthető módon olyan hozzáállással vágnak neki, miszerint ütőképes autóval rendelkeznek majd, így szóba sem kerül Alonso számára a tavalyihoz hasonló váltás.
„Az új McLaren-szerződéssel együtt azt is megerősíthetem, hogy nem leszek ott az Indy 500-on a következő évben, hiszen a Monacói Nagydíjat is ugyanazon a hétvégén rendezik, az elsődleges szempont pedig az, hogy az F1-ben minél jobban szerepeljünk” - nyilatkozta a spanyol. „Ugyanakkor azt is biztosan kijelenthetem, hogy a jövőben még vissza fogok térni az Indy 500-ra. Nem tudom, hogy erre 2019-ben vagy 2020-ban fog-e sor kerülni, de azt a versenyt mindenképpen meg szeretném tapasztalni ismét.”
Felmerült azonban egy másik amerikai verseny, amely esetleg érdekelheti Alonsót, ezt az értesülést pedig a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown sem cáfolta. Maga Brown résztulajdonosa ugyanis a United Autosports csapatnak, amely két Ligier JS P217 versenyautóval nevez a 2018-as daytonai 24 órás megmérettetésre, amit január utolsó hétvégéjén rendeznek majd.
A csapat pedig máris érdekes neveket csábított magához. Az egyik autóban már biztosan Paul di Resta és Will Owen ül majd, a másikban pedig az F3-as Európa-bajnok Lando Norris lesz ott Philip Hanson mellett, de legalább egy hely még mindkét autóban marad.
Több forrás is beszámolt arról az elmúlt napokban, hogy Alonso kaphatja meg az egyik helyet, ezáltal részt vehet karrierje első 24 órás versenyén, és a daytonai tapasztalatok remek felkészülésként is szolgálhatnak számára egy későbbi Le Mans-i próbálkozáshoz, ami szintén megtörténhet akár már jövőre. Le Mans esetében nem az időpont jelent akadályt, hiszen az nem ütközik az F1-es naptárral, sokkal inkább az, hogy mi lesz a sorozat jövője, hogyan fog festeni az LMP1-es géposztály, amelyben jelen állás szerint a Toyota maradna az egyetlen gyári csapat.