Pénteken a Fast Friday közben elfüstölt Jack Harvey motorja, ez annyit jelent, hogy hét nap leforgása alatt a Honda ötödik motorhibáját könyvelhette el Indianapolisban. Már csütörtökön a japán erőforrásgyártó kérte csapatait, hogy limitálják a körök számát, amit az egyes motorokkal megtesznek, ezzel csökkentve a motorhibák esélyét.
Ez úgy tűnik, nem igazán megoldás, Harvey elfüstölése ugyanis mindössze 11 megtett kör után következett be, az elképzelés tehát vélhetően nem orvosolja a problémát. A héten már egy élmenőjük, Graham Rahal is pórul járt, őt hétfőn érte a motorhiba.
Rahal csapattársa, Oriol Servia nem lelkesedett a limitált körszám miatt, de érti a döntés hátterét. „Ez nem olyan dolog, amit az ember hallani akar, normális esetben körözni és körözni akarsz, mivel minden egyes megtett körnél tanulhatsz valamit. De ha már így alakult, akkor törekedjünk a biztonságra, mintsem hogy a versenyen visszaüssön” – elemezte a helyzetet a veterán Servia.
A rajtrácson egyébként 18 olyan autó lesz majd, amelyikben Honda motor dolgozik. Köztük Fernando Alonsoé. Csak nehogy megvalósuljon a spanyol pilóta rémálma, hogy kiváló pozícióból egy motorhiba miatt kiállni kényszerüljön. Felmerült egyébként az is ötletként, hogy a tavalyi erőforráshoz térne vissza a Honda, ám ennyi autóhoz nincs elég egy évvel ezelőtti olyan alkatrész, ami még nem használt.