Az USA elsőszámú formulaautós sorozata nemrég jelentette be, hogy kénytelen törölni a naptárából a szeptemberi bostoni futamot, most azonban egy új érkező neve merült fel - még ha nem is teljesen ennek helyetteseként, hiszen a kínai verseny októberi időpontot kapna öt héttel a sonomai szezonzáró után, ami azt is jelenti, hogy bajnokságon kívüli, nem pontszerző esemény lenne.
Mark Miles, az IndyCar ügyvezető igazgatója elmondta, hogy már néhány hónapja folynak a tárgyalások egy kínai verseny lehetőségéről, amit Peking utcáin tartanának. A Formula-E-nek is van már utcai pályája a kínai fővárosban, az IndyCar azonban egy teljesen más vonalvezetést használna, mégpedig egy olyan városrészben, amely mostanáig is még csak részben épült fel.
„Ha megvalósul, a jelenleg is épülő Fengtai körzet lesz a helyszín. Már az infrastruktúra jelentős részét lefektették, az utcák mostanáig 50%-ban elkészültek” - mondta Miles a Motorsportnak. „Addig nem fogjuk megerősíteni a versenyt, amíg nem tudjuk, hogy pontosan mi is fog felépülni. Úgy hiszem, hogy az fog, aminek kell is, de biztosnak kell lennünk efelől. Június első hetéig szabtunk határidőt. Ha addig nem tudunk bejelentést tenni, akkor nem lesz verseny.”
Ha megkapja a zöld utat a helyszín, az IndyCar első kínai futamát október 23-án rendeznék, vagyis ugyanazon a hétvégén, amikor a Formula-1 éppen az Egyesült Államokba, Austinba látogat. Az amerikai központú sorozat régóta dolgozik azon, hogy a kontinensen kívüli helyszíneket is állandó jelleggel felvegyen a naptárba, de ezek a törekvések az utóbbi időben nem járnak nagy sikerrel: tavaly például a brazíliai évadnyitót kellett törölni. Miles elmondása szerint a pekingiek esetében nem áll fenn az a lehetőség, hogy a szezon elején rendezzenek versenyt, így szerinte a távlati tervek között inkább az szerepelhet, hogy az ország egy mini-bajnokságot rendezzen az IndyCarnak az idények végén.
„Február az egyetlen életképes lehetőség arra, hogy egy nemzetközi, pontszerző versenyt rendezzünk, és a pekingi szervezők azt mondták, hogy a február nekik nem működne. Közöltük, hogy így nem tudjuk pontszerzővé tenni a futamot, de ebbe is beleegyeztek” - mondta.
„A jövőre nézve lehetne egy merészebb terv, hogy a fő IndyCar-szezon végeztével még 2-3 versenyt rendeznénk Kínában, ami így egy különálló, kínai bajnokságot alkotna. De ez még csak spekuláció, és a jelenlegi futam semmiképpen sem lesz része egy ilyennek.”
„A szezonzárónkat azonban nem fogják Kínában rendezni sem idén, sem máskor. Számtalanszor elmondtuk már, hogy a stratégiánk szerint két nemzetközi pontszerző futammal kezdenénk a szezont februárban, majd St. Petersburggel elstartolna a versenyzés Észak-Amerikában, aztán végig itt is maradnánk, és végül az Egyesült Államokban akarjuk megkoronázni a bajnokot.”