Az IndyCar vezetősége bejelentette a szériával kapcsolatos legfontosabb szabályváltozásokat, illetve egy olyan szabályt, mely nem változik, habár igen sok ellenzője akadt, különösen a Juan Pablo Montoya és Scott Dixon közti drámai sonomai finálét követően. Az IndyCar ugyanis 2016-ban is megtartja a pontduplázást, méghozzá az idei évhez képest változatlanul: azaz a legendás indianapolisi 500 mérföldes verseny, valamint a sonomai szezonzáró ér kétszer annyi pontot, mint a többi futam.
Változik továbbá az Indy 500 kvalifikációs rendszere is, hiszen a korábbitól eltérően az első nap fog dönteni arról, hogy melyik 33 pilóta állhat rajthoz a legendás futamon, s ezt követően, a második kvalifikáción alakul majd ki a tényleges rajtsorrend, s osztják ki a bónuszpontokat.
Ami az autókat illeti, bejelentették az iowai, phoenixi, poconói, indianapolisi és fontanai oválversenyekre vonatkozó aerodinamikai előírásokat, ahogy azt is, hogy Justin Wilson balesete nyomán extra rögzítőelemekkel kívánják biztosítani, hogy az autók különböző elemei ne szálljanak el egy-egy balesetet követően. Szintén a biztonság növelését célozza az a változtatás, hogy az oválpályákon ugyanúgy 50 mérföld per órára csökkentik a maximális bokszutcai sebességet, mint a többi verseny esetén.