A világ két vezető open wheel-sorozata, a Forma-1 és az IndyCar is elveszítette egy-egy pilótáját fejsérülés miatt az elmúlt két hónap során: Jules Buanchi július 17-én hunyt el, miután több, mint kilenc hónapot töltött kómában, Justin Wilson pedig kevesebb, mint egy nappal poconói balesetét követően veszítette életét augusztus 24-én. Scott Dixon közeli kapcsolatban állt a brittel, családjaik sok időt töltöttek együtt, ezért érintette érzékenyen a volt F1-es pilóta halála.
A Forma-1-ből Jenson Button és Lewis Hamilton is támogatja a zárt cockpiteket, de Dixon úgy véli, hogy a biztonsági fejlesztések élén nem ezeknek a terveknek kellene állnia. „Olvastam néhányat Lewis véleményei közül, de én másképp látom ezt a témát” - nyilatkozta az új-zélandi a Huffington Post újságírójának. „Számtalan pilótagenerációt láttam már versenyezni, Sennán nőttem fel, így furcsa lépés lenne változtatni ezen, igaz, a biztonság mindig fejlődésben van. Talán itt az idő a zárt pilótafülkékre.”
„Másik oldalról szemlélve, több oka is van az ellenkezőjének. Ha fejjel lefelé landolsz az autóddal, akkor nem tudnál kiszállni belőle. Szintén ez a helyzet, ha a géped meg is gyullad. Mivel nagy lenne a hőség a pilótafülkében, meg kellene oldani a légkondicionálást is. Az autókra nagyon sok kosz ragad, és még egy 500 mérföldes versenyre is csak 15 letéphető fóliát kapunk, így akkor is ez lenne a jó megoldás, ha nem látnánk ki megfelelően rajta?” - mondta Dixon.
A Huffington Post arról is megkérdezte az új-zélandit, hogy egy ilyen megoldással az autók akár nagyobb sebességeket is elérhetnének-e. „Talán” - mondta a Ganassi pilótája. „De még mindig figyelembe kellene venni a hűtést, és a fedél magában 18-20 kilogrammot nyomna. Ezzel a súllyal egy oválon még nagyobb lenne a becsapódás mértéke egy balesetnél, mint általában.”