A 2015-ös IndyCar-szezon utolsó előtti, poconói versenyének 180. körében az újonc Sage Karam autója a pályát szegélyező betonfalnak csapódott. A Ganassiról alkatrészei szétrepültek a pálya felett, melyek egyike, az orrkúp egy darabja az érkező Justin Wilson fejét találta el. A hatalmas erejű ütéstől a 37 esztendős brit versenyző kómába esett, melyből többé nem ébredt fel, s egy nappal később belehalt sérüléseibe.
Justin Wilson az 1990-es évek közepéén kezdett formulaautókkal versenyezni, s miután 2001-ben többek közt Mark Webber és Sebastien Bourdais előtt hatalmas fölénnyel megnyerte a mai GP2 elődjét, a nemzetközi Formula-3000-es sorozatot, már az F1 kapujában állt. 193 centiméteres magassága azonban komoly akadályt jelentett számára, hiszen csupán ezért nem tudott már 2002-ben bemutatkozni a királykategóriában, ami végül a következő évben sikerült a Minardi kimondottan az ő alkatához tervezett autójával. Annyira meggyőzően szerepelt, hogy a szezon utolsó versenyeit már a Jaguarnál töltötte, ám az év végén nem volt maradása, mivel a Ford támogatásának megvonása miatt a csapat kénytelen volt fizetős pilótát igazolni.
Így került a tengerentúlra, s a két nagy sorozat egyesítéséig a Champ Carban szerepelt, ahol karrierje legnagyobb sikereit érte el, hiszen két idényben is egyedül a verhetetlen Sebastien Bourdais bizonyult jobbnak nála. Az egyesülés után egészen az idei szezonig az IndyCar mezőnyének állandó tagja volt, ám 2015-re nem kapott szerződést. Az Andretti nyújtott neki segítő kezet, amit Mid-Ohión egy második hellyel hálált meg –a tragikus poconói hétvége előtti utolsó futamán.
A baleset után az autósport világának színe-java jókívánságait fejezte ki a pilóta felé, a Twittert elárasztotta a #PrayersForJustin hashtag, Tony Stewart pedig saját repülőgépét küldte el a versenyző családjáért. Azonban minden imádság, s az orvosok minden igyekezete hiábavaló volt: Justin Wilson 2015. augusztus 24-én elhunyt.
Legyen neki könnyű a föld!