DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
USA

Az „oválkerülő” Conway az IndyCarból a WEC-be

A két nagy indianapolisi balesete és Dan Wheldon halála után az elmúlt két évben oválon már nem induló Mike Conway hat év után elhagyja az IndyCart, és minden bizonnyal a Toyotánál folytatja.

A 7-es rajtszámú Toyota bahreini sikerével Mike Conway lett az első versenyző, aki egyazon szezonban IndyCar- és WEC-futamot is nyert, hiszen a brit pilóta az Ed Carpenter Racing „utcai versenyzőjeként” (az oválokon a névadó csapatfőnök indult az autóval) Long Beachen és Torontóban is győzni tudott.

conway_indy



Jövőre viszont már csak az endurance-versenyeken szaporíthatja sikerei számát a fiatal brit, ugyanis a Sarah Fisher istállójával CFH Racing néven egyesülő IndyCar-csapata megvált tőle – nem teljesítménye, hanem a Toyota-szerződés miatt, ugyanis összesen öt olyan hétvége is lesz jövőre, amikor egyaránt rendeznek utcai/road course IndyCar-futamot és WEC-fordulót.

Ez viszont lehetetlenné tette Conway tervének megvalósítását, aki párhuzamosan versenyzett volna a két sorozatban. „Mike nem lesz velünk jövőre, mivel szerződéssel rendelkezik a Toyota WEC-csapatával. Opciós joguk volt rá, amivel éltek is, ez viszont korlátozná, hogy hány versenyen vehetne részt” – idézi Ed Carpentert az IndyCar hivatalos honlapja.

conway_WEC

A Toyota egyébként még nem véglegesítette jövő évi felállását, ám az biztosnak tűnik, hogy az idén a negyedik verseny után rejtélyes okokból partvonalon túlra került Nicolas Lapierre távozik – egyes pletykák szerint az újonc Nissanhoz. Már csak az a kérdés, hogy a 7-es autót idén vezető négy pilóta, Wurz, Sarrazin, Nakajima és Conway közül ki lehet a világbajnok Davidson és Buemi partnere a nyolcasban.

Mike Conway 2009 óta szerepelt az Egyesült Államokban, ám csak háromszor futott teljes szezont. 2010-ben súlyos indianapolisi balesete miatt csak az idény egyharmadában vehetett részt, s ez az incidens, valamint Dan Wheldon 2011-es halála ahhoz a döntéshez vezetett, hogy többé nem indul oválpályás futamokon. Az utolsó csepp a pohárban valószínűleg 2012-es indianapolisi bukása volt, melyet nagy szerencsével úszott meg sérülés nélkül.

A 2012-es szerencsés kimenetelű bukás

És a jóval kevésbé szerencsés 2010-ből
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: