Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 11. szerda
Túraautó

Exkluzív: Mi áll Borkovic eltiltásának hátterében?

A TCR Európa-kupa versenybírói olyasmit léptek, ami nagyon ritka bármilyen autósportban: ismétlődő agresszív magatartására hivatkozva az egész szezontól eltiltották Dusan Borkovicot. A pilóta felesége is részese volt az eseményeknek, a formula.hu-nak elmesélte a saját verzióját.

Mint arról beszámoltunk, a TCR Európa-kupa elmúlt hétvégi, a Red Bull Ringen zajló fordulóján történtek váltották ki a nem mindennapi eseménysorozatot. A második verseny utolsó körében a Hyundait vezető szerb versenyző a 6. helyen haladt, amikor összeakadt az őt támadó Nelson Panciaticivel, így kiesett a pontszerzők közül.

A leintést követően érkeztek hírek arról, hogy történt némi incidens a paddockban, de a bomba igazán akkor robbant, amikor kedden a sorozat vezetői közölték, eltiltják Borkovicot a szezonban való további részvételtől. „Nem maradhatunk tovább egyszerű nézők egy ilyen sajnálatos esetben. Az erőszak nem maradhat büntetlenül egy a rajongók és a média számára nyilvános eseményen” – áll a TCR közleményében. „Tavaly Monzában még toleráltuk a történteket, adtunk neki egy második esélyt, amit szerintünk mindenki megérdemel, aki bocsánatot kér a hibájáért.” A közlemény arra a 2018-as esetre reflektált, amikor Borkovic ökölharcba bonyolódott Mikel Azcona csapatával.

Jelen helyzetben azonban a pilóta felesége és menedzsere szerint nem történt semmi olyan erőszakos cselekedet, amire a TCR vezetői utalnak. Andrijana Borkovic szintén testközelből látta a történteket, és a formula.hu-nak adott nyilatkozatában beszélt a tett helyszínén megjelenő Yvan Muller által elhangozz fenyegetésekről is, aki annak az M Racingnek a tulajdonosa, amelynek két pilótája, Panciatici és Natal Bihel szintén belekeveredett a balhéba.

„Nem volt verekedés, szóval senki nem sérült, legfeljebb néhány ember egója” – kezdte élcelődéssel Andrijana Borkovic. „A TCR említést tesz egy nőről, akit Dusan az állításuk szerint ellökött – én voltam az. Én is ott álltam, amikor a Panciatici autója felé siető Dusan elment mellettem, és mivel esett az eső, megcsúsztam a vizes talajon. Nekicsúsztam az autó motorháztetőjének, ami szintén vizes volt, szóval nem egy nagy ügy. Nem értem, miért fogalmaztak úgy a közleményben, hogy Dusant rossz fényben tűntessék fel, amikor nem is történt semmi.”

„Dusan először nem a megfelelő autóhoz ment oda, hanem Biheléhez, ezért próbáltuk figyelmeztetni, hogy nem ő lökte ki a verseny közben, hanem Panciatici. Eközben Muller elkezdett kiabálni Dusanra és szitkozódott a maga stílusában. Ők ketten kiáltoztak még egy kicsit egymással, majd Dusan távozott a helyszínről. Én még maradtam, de Muller tovább folytatta a sértegetésünket. Azt mondta nekem, hogy minden tőle telhetőt meg fog tenni, hogy bevonják Dusan licenszét. Tehát fizikai kontakt egész idő alatt nem történt, csak néhány egó sérült. Ha Panciatici kiabált volna, azt még meg is érteném, hiszen tudjuk, hogy a versenyzők néha milyen forrófejűek tudnak lenni, amikor még dolgozik bennük az adrenalin egy futam után. Muller viszont nem is versenyzett, mégis teljesen el volt szállva, és csak tovább provokálta a helyzetet.”

66849659_2594523387246134_2951390045640065024_n

Amikor tavasszal a Hungaroringen beszélgettünk Borkovictyal, a szerb már a szezon kezdete előtt hangot adott azon aggodalmának, hogy a TCR Europe rutintalanabb, kevésbé szabálytisztelő mezőnyében nehezebb lesz érvényesülnie, mint akár a WTCR-ben lehetne, és az eddig eltelt futamok valamennyire igazolták is ezt: többször volt kontakt áldozata, Spában például az élről lökték ki. Jelen esetben az húzta fel leginkább a Borkovic házaspárt, hogy Panciatici még büntetést sem kapott az ütközés okozásáért.

„Sok másik versenyző is hangot adott már az elégedetlenségének amiatt, hogy nem mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak” – mondta erről Andrijana. „Itt ráadásul vannak olyan versenyzők, akik nem félnek a büntetéstől, ezért bevállalnak ilyen dolgokat, gondolkodás nélkül kilöknek másokat a pályáról. Ha egyértelmű, minden esetben alkalmazandó szabályok lennének, akkor legfeljebb csak olyan problémák merülnének fel, amelyek mindennaposak a motorsportban.”

Az eltiltást azonban elfogadják, a feleség elmondása szerint nem harcolnak ellene, hiszen nem is céljuk ebben a sorozatban maradni: „Egy ilyen privát bajnokságban nincs értelme fellebbezni, és Dusan egyébként sem akar már itt lenni. Tovább fog lépni egy olyan bajnokságba, ahol szigorú szabályok vannak érvényben, amelyek mindenkire vonatkoznak” – mondta a pilóta menedzsere, hozzátéve, hogy hamarosan jelentkeznek konkrétumokkal a folytatást illetően.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?