DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

2018 túraautós botrányhőse már bánja a verekedést

A teljes tavalyi autósportos szezon egyik legnagyobb balhéját hozta a TCR Európa-kupa monzai hétvégéje, ahol a szerb Dusan Borkovic az öklével vetett véget egy szóváltásnak. Erről is kérdeztük a Hungaroringen.

A decemberi Autósport és Formula Magazinban már hagyományosan megjelenő toplistánkon az előző szezon végén szerkesztőségünk 2018 második legnagyobb botrányának választotta meg ezt a bizonyos TCR-es verekedést. Amikor az Európa-kupa utolsó előtti fordulójának helyszínéül szolgáló Monzában Borkovic csapata és fő bajnoki riválisa, Mikel Azcona gárdája összeszólalkozott a paddockban egy a pályán történt incidens miatt, a szerb terhes feleségének lökdösésére egy jókora pofonnal reagált, amelynek elszenvedője Azcona nagybátyja lett (további részletek és az esetről készült videó ezen a linken elérhető). A történtekből nemcsak a versenyhétvégéről való kizárás, de rendőrségi kihallgatás is lett.

borkovic (2)



Idén Borkovic továbbra is a TCR Európa-kupában versenyez, míg a bajnoki címmel a zsebében Azcona már fellépett a legnagyobbak közé, a WTCR-be, ahol egyébként álomdebütálást mutatott, hat futam után a 6. helyen áll a tabellán. A két sorozat közös hungaroringi hétvégéjén a szerb versenyzőt kérdeztük, rendeződött-e már az ügy kettőjük között, amire bűnbánóan válaszolt.

„Igen-igen, már a következő versenyhétvégén, Barcelonában beszéltünk Azconával, gratuláltam neki az ott megszerzett bajnoki címéhez. Beismerem, hogy nagyon rossz pillanatom volt akkor ott Monzában, de most már minden rendben köztünk. A rendőrségi ügyről nem tudok semmi újat, nem kerestek azóta, lehet hogy ott születik még valamilyen döntés, de nem igazán gondolkodok ezen” – mondta interjúnkban, ami elsőként a Magyar Szóban jelent meg.

Borkovic egyébként biztos benne, hogy képességei és eredményei alapján a világkupa mezőnyében is helye lenne (2014-ben már teljesített egy teljes szezont az akkor még WTCC-nek nevezett sorozatban), és elmondása szerint nem a pénz, és nem is az ajánlatok hiánya az oka annak, hogy nem próbált fellépni oda 2019-re.

„Mi is ugyanazokat az autókat használjuk, mint a WTCR, és a versenyzők itt is ugyanolyan gyorsak, csak kevésbé ismertek” – vélekedett. „Voltak lehetőségeim, de nem akartam siettetni, mert csak tovább nehezítette volna az életemet. A tél folyamán megszületett a kislányom, emiatt elég zűrzavarosan alakult az előző év vége és az idei év eleje. Idén még beérem az Európa-kupával, és talán már jövőre, amikor Sofija egy kicsit nagyobb lesz, továbblépek a világkupába. A pénznek nem volt ebben szerepe, egyszerűen a családommal és a szponzoraimmal úgy döntöttünk, hogy idén ez lesz számunkra a legjobb. Biztos vagyok benne, hogy a világkupában is megállnám a helyem, sőt talán ott még könnyebb is lenne az életem, hiszen az olyan rutinos versenyzők, mint [Yvan] Muller vagy [Michelisz] Norbi jobban tisztelik a társaikat a versenypályán, míg itt a kevésbé ismert pilótáknak nincs annyi veszítenivalójuk, ezért könnyebben mennek bele rizikós manőverekbe.”

borkovic (1)

A 34 éves szerbnek egy nagyon különös „másodállása” is van, ami aktív autóversenyzőktől egyáltalán nem megszokott: parlamenti képviselő, hazájában tagja ugyanis a kormányon lévő Szerb Haladó Párt frakciójának, elmondása szerint azonban csak akkor vesz részt az ottani munkában, amikor a pártérdek úgy kívánja.

„Amikor valamilyen fontos döntésről kell szavazni, akkor bemegyek, hogy támogassam a pártom álláspontját” – közölte kertelés nélkül. „Tagja vagyok ugyan néhány bizottságnak, de annyira lefoglal a versenyzés és az üzleti ügyeim, hogy azokkal nincs időm foglalkozni. A versenyzői karrierem után sem tudnám magam elképzelni a politikában, egyszerűen csak az elnökünk nagy támogatója vagyok, ezért lettem képviselő.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: