A Misanóban futamot nyerő Nico Müller szerezte meg a szombati verseny pole-pozícióját a Norisringen, a szezon negyedik állomásán: a mindössze 2,3 kilométeres városi aszfaltcsíkon a svájci Audi-versenyző kilenc tizedmásodperccel felülmúlta a korábbi pályacsúcsot 46,337-es körével. Bruno Spengler indulhatott a második rajtkockából, miután az időmérő eredménye jelentősen módosult a második helyezett Philipp Eng háromhelyes büntetésével (feltartás miatt) és a harmadik Loic Duval kizárásával (a parc fermé szabályainak megsértése miatt).
A lámpák késve aludtak ki, ami eseménydús rajtot eredményezett: a harmadik René Rast a rajtrácson ragadt és csak a mezőny után lendült mozgásba, az ötödik rajtkockából Eng viszont Spenglert szorongatta az első kanyarban. Müller megőrizte a vezetést, és kezdeti lépéselőnybe került, miközben Pietro Fittipaldi az első kanyar tülekedésének áldozatául esett.
Az első körökben a hátsóbb traktusból nyolcan is letudták első kiállásukat – közel a mezőny fele –, ami kapóra jött nekik, mikor az 5. körben Fittipaldi rossz helyen parkoló autója miatt beküldték a biztonsági autót. A legjobb helyzetbe, a 10. pozícióba Rast került: a szabályok értelmében a kötelező kiállást nem lehet safety car alatt teljesíteni, a bokszban már járó versenyzők pedig csatlakoztak a mezőny végére.
A 9. körben került sor a kétoszlopos újraindításra: Müller megtartotta a vezetést, Eng pedig ezúttal legyűrte Spenglert. Hátrébb a helyezkedő Timo Glock megpördült, Jonathan Aberdein pedig eltalálta – a német vált a futam második kiesőjévé.
Az újraindítás után további versenyzők álltak ki a bokszba, Rast így a hatodik helyre lépett előre, ráadásul kiváló köreivel nemsokára utolérte a második pozícióért küzdő csoportot. Eng kiállt előle, aztán Jamie Greent erőből előzte meg, így a 20. körben már a harmadik helyen tartott. A második Splengler és vezető Müller kiállásával mindenki eltűnt a német elől.
A svájci utolsó előttiként cserélt kereket, és addigi magabiztos vezetése ellenére is csak a hatodik helyre tért vissza. Ennyivel kifizetődőbb volt a korai kiállás: az első öt helyen haladó Rast, Joel Eriksson, Marco Wittmann, Daniel Juncadella és Jake Dennis már az első három körben túlestek a kötelezőn.
A 69 körös futam második fele egy időre elcsendesült, majd a befutó alakult igencsak izgalmasan. René Rast idei harmadik győzelméhez nem fért kétség: szörnyen elrontott rajtja után több mint 30 másodperces előnnyel nyerte a versenyt, az audis előnye a bajnokságban tovább nőtt.
Müller hármat előzött, majd az utolsó körökben Erikssont is támadta a második pozícióért. Végül a legutolsóban sikerült túljutnia a svéden, és második helyet mentenie a futamon, ahol a győzelem is benne volt a pakliban. A svájci a bajnokságban is feljött a második helyre, Enget átlépve.
Az hajrában a negyedik helyért is ádáz csata dúlt: Wittmannt előbb Juncadella előzte meg, aztán Duval lépte át mindkét riválist: időmérős kizárása után a francia a 17. rajtkockából zárkózott fel a negyedik helyre. Végül Spengler is megelőzte Juncadellát, akinek hatodik pozíciója így is elismerésre méltó az Aston Martinnal. Eng hetedikként végzett, a végén öt helyet visszaeső Wittmann előtt.