Jean Todt FIA-elnök nemrég már belengette a WRC hibrid vagy elektromos jövőjét, a ralikrossz-vb már több mint egy éve polemizál azon, hogy milyen hajtású is legyen a rövid távú jövője, de felmerült már ez a TCR-autókkal kapcsolatban, és rémisztgetés szintjén egyes érdekcsoportok olykor belebegtetik még a Formula-1-ben is. A szakma mindenesetre egyetért abban, hogy ahogyan a közutakon, úgy a versenypályákon is elkerülhetetlen lesz az elektromos forradalom, és a gyártók a relevancia miatt az ilyen hajtással rendelkező autók versenyeztetését fogják támogatni.
A DTM eddig egész jól elkerülte ezt a hullámot, már azért is, mert ők éppen idénre estek át egy másfajta átalakuláson. A közvetlen befecskendezésű V8-os motorokat 2019-től L4-es turbók váltották fel, amelyek amellett, hogy hatékonyabbak, eleget tesznek a Class One szabályrendszer követelményeinek, lehetővé téve, hogy a DTM és a Super GT autói egymás ellen harcoljanak – amire sor is fog kerülni az idei évben, a hockenheimi szezonzárón.
A 2016-os F1-es világbajnok, Nico Rosberg azonban a Motorsportnak nyilatkozva azt a megállapítást tette, hogy a DTM-nek sem árt felkészülnie a levegőben lógó elektrifikációra, véleménye szerint ugyanis csak így maradhat életben a sorozat, amely a Mercedes kiszállásával már az idei év előtt is gondba került, hogyan tartsa meg a mezőny egészséges létszámát.
„Eljön majd a nap, amikor minden gyártó elektromos autókat fog árulni, ekkor pedig egészen biztos, hogy a DTM-nek is elektromosra kell váltania. Talán hét, de az is lehet, hogy már négy év múlva sor kerül erre, érdemes lesz figyelni” – mondta a német, aki ugyan közvetlenül nem érintett a sorozatban, apja viszont régóta tulajdonosa az Audi-partner Team Rosbergnek.
Ezt a technikai ugrást a rajongók leginkább az autósport elemi részének számító jellegzetes motorhang eltűnése miatt figyelik keserű szájízzel. „Mivel az emberek szeretik a motorhangot, így ez is működhet, már amennyiben az elektromos közlekedés mindig a halk közlekedéssel marad egyenlő” – folytatta Rosberg. „Továbbra is fennmaradhatnak olyan sorozatok, amelyek hangosak, viszont az a baj, hogy a gyártók erre már nem lesznek kaphatók. Nélkülük pedig elég nehéz lesz egy bajnokságot összehozni.”
Az Audi sportrészlegét vezető Dieter Gass azért nem látja még ennek a drámai változásnak a szelét, elmondása szerint az ingolstadtiak még biztosan sokáig kitartanak az üzemanyaggal működő motorok mellett, ezzel párhuzamosan működtetve elektromosautó-projektjüket a Formula-E-ben. Hasonló álláspontot képvisel egyébként a BMW is. „Az Audi a belátható jövőben több belső égésű motorral működő autót fog eladni, mint elektromosat. Emiatt számukra továbbra is relevánsak maradnak az olyan versenysorozatok, amelyek modern belső égésű motorokat használnak” – mondta Gass.
A vitába Twitteren beszállt Lucas di Grassi is, aki az Audi FE-pilótája, egyébként pedig az elektromos hajtás népszerűsítésének egyik fő szószólója az autósportban. „Minden profi autósport jövője elektromos lesz, ami alól csak néhány klasszikus verseny vagy esemény fog kivételt képezni. A kérdés inkább az, hogy hogyan visszük majd véghez ezt a gazdaságilag fenntartható átállást, amikor eljön az ideje.”