DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 30. hétfő
Túraautó

DTM: Az újonc újra nyert, Rocky a nap hőse

A moszkvai futam elejétől végéig árnyékként követte Mike Rockenfeller René Rastot, és bár megelőzni nem tudta, kiválóan versenyzett azután, hogy indulása is kétséges volt a hétvégén norisringi balesete miatt.

Idén harmadszor – a két hungaroringi futam után – indult a rajtelső helyről René Rast, aki a kiállásokat leszámítva végig vezetett, de megizzadt a győzelemért: márkatársa, Mike Rockenfeller kvalifikált a második pozícióba, és árnyékként követte csapattársát az Audival, amelynek felfüggesztése látványosan mozgott fel-le a pálya egyeneseiben. Rockenfeller érdemét növeli, hogy a bravúros versenyzést három héttel a Norisring után mutatta be, ahol lábfejtörést szenvedett a hatalmas balesetben, melynek vétlen érintettje volt: Paffett irányíthatatlan autója találta el a hajtűkanyarban. A hétvégét megelőzően az sem volt bizonyos, hogy részt vehet a versenyen.

Rockenfeller figyelmeztetést kapott a futam elején, miután Augusto Farfust kivezette a pályára. Később, üldözőit leszakítva Rasttal egymást követő körökben, a 14. és 15. fordulóban álltak ki. Ezt követően DRS-lehetőségeit felhasználva a 2013-as bajnok mindig lőtávolban maradt, de előzési pozícióba nem került. 0,7 másodperc választotta el a két pilótát a kockás zászlónál. Rast rövid DTM-es pályája második győzelmét szerezte meg: Lucas Auer és Jamie Green után harmadikként tudott idén két futamot is nyerni, ráadásul újra ő vezeti a bajnokságot. Rockenfeller a szezonnyitó óta első alkalommal állt dobogóra.



Az időmérőn nem Rast, hanem Marco Wittmann futotta a legjobb köridőt, azonban öt hellyel hátrasorolták, miután összegyűlt három figyelmezetése a stewardoktól. A kétszeres bajnok feljött a harmadik pozícióba, a 12. helyről induló Robert Wickens azonban megelőzte, a Mercedesszel átvéve az utolsó dobogós pozíciót a BMW-től. Ez a helyzet azonban csak ideiglenesen állt fenn: csupán 7 perccel leintés előtt Wittmann visszavette a pozíciót, három német versenyző foglalta el a dobogós helyeket.

Timo Glock ötödik lett egy véleményes incidens után: az első körben összeért Mattias Ekströmmel, aki Moszkvába még éllovasként érkezett. A svéd kicsúszott a pontszerzők közül, végül a nyolcadik pozícióig zárkózott fel – 0,099 másodpercen múlott a hetedik hely Gary Paffett-tel szemben.

Történt egy szabályváltozás is az orosz versenyhétvégén: idén harmadszor nyúltak a formulához, amely meghatározza a kompenzációs ballasztok kiosztását. Év elején még az időmérőn elért köridők számítottak, ezt aztán megváltoztatták a futamon teljesített átlagos köridőre. Mostantól továbbra is a futamot figyelik, azonban nem mind a hat, hanem csak a legjobb három autót vizsgálják minden márka esetében: a gyanú szerint ugyanis az Audi szándékos lassításra utasította versenyzőit, hogy kedvezőbb súlyt kapjanak.

Az 1. futam eredménye:

 

Versenyző

Autó

Idő/hátrány

Körök

1

 René Rast

 Audi RS5 DTM

 57:50.085

 38

2

 Mike Rockenfeller

 Audi RS5 DTM

 +00.770

 38

3

 Marco Wittmann

 BMW M4 DTM

 +03.899

 38

4

 Robert Wickens

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +06.098

 38

5

 Timo Glock

 BMW M4 DTM

 +09.498

 38

6

 Lucas Auer

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +14.663

 38

7

 Gary Paffett

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +17.696

 38

8

 Mattias Ekström

 Audi RS5 DTM

 +17.795

 38

9

 Jamie Green

 Audi RS5 DTM

 +24.310

 38

10

 Maro Engel

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +25.329

 38

11

 Loic Duval

 Audi RS 5 DTM

 +25.876

 38

12

 Bruno Spengler

 BMW M4 DTM

 +27.607

 38

13

 Edoardo Mortara

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +29.359

 38

14

 Paul Di Resta

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +29.384

 38

15

 Nico Müller

 Audi RS5 DTM

 +29.727

 38

16

 Maxime Martin

 BMW M4 DTM

 +30.201

 38

17

 Augusto Farfus

 BMW M4 DTM

 4 kör

 34

18

 Tom Blomqvist

 BMW M4 DTM

 24 kör

 14

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: