Idén harmadszor – a két hungaroringi futam után – indult a rajtelső helyről René Rast, aki a kiállásokat leszámítva végig vezetett, de megizzadt a győzelemért: márkatársa, Mike Rockenfeller kvalifikált a második pozícióba, és árnyékként követte csapattársát az Audival, amelynek felfüggesztése látványosan mozgott fel-le a pálya egyeneseiben. Rockenfeller érdemét növeli, hogy a bravúros versenyzést három héttel a Norisring után mutatta be, ahol lábfejtörést szenvedett a hatalmas balesetben, melynek vétlen érintettje volt: Paffett irányíthatatlan autója találta el a hajtűkanyarban. A hétvégét megelőzően az sem volt bizonyos, hogy részt vehet a versenyen.
Rockenfeller figyelmeztetést kapott a futam elején, miután Augusto Farfust kivezette a pályára. Később, üldözőit leszakítva Rasttal egymást követő körökben, a 14. és 15. fordulóban álltak ki. Ezt követően DRS-lehetőségeit felhasználva a 2013-as bajnok mindig lőtávolban maradt, de előzési pozícióba nem került. 0,7 másodperc választotta el a két pilótát a kockás zászlónál. Rast rövid DTM-es pályája második győzelmét szerezte meg: Lucas Auer és Jamie Green után harmadikként tudott idén két futamot is nyerni, ráadásul újra ő vezeti a bajnokságot. Rockenfeller a szezonnyitó óta első alkalommal állt dobogóra.
Az időmérőn nem Rast, hanem Marco Wittmann futotta a legjobb köridőt, azonban öt hellyel hátrasorolták, miután összegyűlt három figyelmezetése a stewardoktól. A kétszeres bajnok feljött a harmadik pozícióba, a 12. helyről induló Robert Wickens azonban megelőzte, a Mercedesszel átvéve az utolsó dobogós pozíciót a BMW-től. Ez a helyzet azonban csak ideiglenesen állt fenn: csupán 7 perccel leintés előtt Wittmann visszavette a pozíciót, három német versenyző foglalta el a dobogós helyeket.
Timo Glock ötödik lett egy véleményes incidens után: az első körben összeért Mattias Ekströmmel, aki Moszkvába még éllovasként érkezett. A svéd kicsúszott a pontszerzők közül, végül a nyolcadik pozícióig zárkózott fel – 0,099 másodpercen múlott a hetedik hely Gary Paffett-tel szemben.
Történt egy szabályváltozás is az orosz versenyhétvégén: idén harmadszor nyúltak a formulához, amely meghatározza a kompenzációs ballasztok kiosztását. Év elején még az időmérőn elért köridők számítottak, ezt aztán megváltoztatták a futamon teljesített átlagos köridőre. Mostantól továbbra is a futamot figyelik, azonban nem mind a hat, hanem csak a legjobb három autót vizsgálják minden márka esetében: a gyanú szerint ugyanis az Audi szándékos lassításra utasította versenyzőit, hogy kedvezőbb súlyt kapjanak.
Az 1. futam eredménye:
|
Versenyző |
Autó |
Idő/hátrány |
Körök |
1 |
René Rast |
Audi RS5 DTM |
57:50.085 |
38 |
2 |
Mike Rockenfeller |
Audi RS5 DTM |
+00.770 |
38 |
3 |
Marco Wittmann |
BMW M4 DTM |
+03.899 |
38 |
4 |
Robert Wickens |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+06.098 |
38 |
5 |
Timo Glock |
BMW M4 DTM |
+09.498 |
38 |
6 |
Lucas Auer |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+14.663 |
38 |
7 |
Gary Paffett |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+17.696 |
38 |
8 |
Mattias Ekström |
Audi RS5 DTM |
+17.795 |
38 |
9 |
Jamie Green |
Audi RS5 DTM |
+24.310 |
38 |
10 |
Maro Engel |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+25.329 |
38 |
11 |
Loic Duval |
Audi RS 5 DTM |
+25.876 |
38 |
12 |
Bruno Spengler |
BMW M4 DTM |
+27.607 |
38 |
13 |
Edoardo Mortara |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+29.359 |
38 |
14 |
Paul Di Resta |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
+29.384 |
38 |
15 |
Nico Müller |
Audi RS5 DTM |
+29.727 |
38 |
16 |
Maxime Martin |
BMW M4 DTM |
+30.201 |
38 |
17 |
Augusto Farfus |
BMW M4 DTM |
4 kör |
34 |
18 |
Tom Blomqvist |
BMW M4 DTM |
24 kör |
14 |