DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök

DTM: Wittmannt megbüntették, ismét az újonc a pole-ban

Már kijelenthető, hogy René Rast, aki első évét húzza a német túraautó-bajnokságban, a széria pole-királya: miután a Hungaroringen szombaton és vasárnap is megnyerte a kvalifikációt, az első moszkvai futamra megszerezte harmadik rajtelsőségét. Lucas Auer az egyedüli mellette, akinek idén sikerült kétszer is az élre kvalifikálnia.

A leggyorsabb az időmérő edzésen nem ő, hanem a BMW-s Marco Wittmann volt: azonban a németet öt hellyel hátrasorolták, mert a Norisringen idén harmadszor kapott megrovást. A pole-pozícióból így Rast indulhat, a második pedig Mike Rockenfeller lett, ugyancsak Audival. Eredménye az előző versenyen történt hatalmas baleset miatt szenzációs, amelyben eltört egy csontot lábfejében – az sem volt bizonyos, hogy elindulhat a hétvégén.

 

Az időmérő eredménye:

 1

 Marco Wittmann

 BMW M4 DTM

 1:27.035

 

2

 René Rast

 Audi RS5 DTM

 1:27.155

 00.120

3

 Mike Rockenfeller

 Audi RS5 DTM

 1:27.253

 00.218

4

 Augusto Farfus

 BMW M4 DTM

 1:27.340

 00.305

5

 Timo Glock

 BMW M4 DTM

 1:27.376

 00.341

6

 Mattias Ekström

 Audi RS5 DTM

 1:27.393

 00.358

7

 Jamie Green

 Audi RS5 DTM

 1:27.450

 00.415

8

 Tom Blomqvist

 BMW M4 DTM

 1:27.467

 00.432

9

 Gary Paffett

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:27.538

 00.503

10

 Loic Duval

 Audi RS 5 DTM

 1:27.541

 00.506

11

 Bruno Spengler

 BMW M4 DTM

 1:27.612

 00.577

12

 Robert Wickens

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:27.625

 00.590

13

 Nico Müller

 Audi RS5 DTM

 1:27.734

 00.699

14

 Lucas Auer

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:27.757

 00.722

15

 Maxime Martin

 BMW M4 DTM

 1:27.786

 00.751

16

 Paul Di Resta

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:28.057

 01.022

17

 Edoardo Mortara

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:28.134

 01.099

18

 Maro Engel

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:28.382

 01.347

Marko: A leszorítóerő önmagában nem elég

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko az energiaitalosok lapja, a Speedweek hasábjain írt arról a problémáról, ami tulajdonképpen már az előző szezon vége óta hátráltatja valamelyest a csapatot, majd idén egyre nehezebb helyzetbe hozta őket, s ez véget vetett a domináns időszakuknak – sőt nagyban hozzájárult a konstuktőri cím elvesztéséhez. Ez pedig nem más, mint a szűk működési tartomány, amin Marko értékelése szerint a lehető leggyorsabban javítaniuk kell.

marko-2

„Ennek az autónak szélesebb működési tartományra van szüksége, hogy ne váljon azonnal kiegyensúlyozatlanná, ha kisebb hőmérséklet-ingadozás lép fel vagy kisebb technikai változtatások történnek. Pontosan ezen dolgoznak a mérnökeink” – írta Marko, azt is hozzátéve, hogy a leszorítóerő növelése, amit sikerrel végrehajtottak a mérnökök, önmagában nem jelent megoldást a problémára:

„A 40 pontnyi leszorítóerő jó, de engem és a pilótát nem ez érdekel, hanem négy tized a stopperórán. A kezelhetőségnek kiszámíthatónak kell lennie a pilóta számára, hogy felépíthesse a szükséges önbizalmat.”

verstappen-monza

Piastri: Verstappen átlépett határokat, de megérdemli a címet

A RacingNews365 című portálnak nyilatkozva a McLaren ausztrál versenyzője, Oscar Piastri arról a Max Verstappenről beszélt, akivel a szezonzárón bajuszt akasztott – a holland egyébként a leintés után személyesen és a kamerák előtt is elnézést kért tőle. Piastri nyilatkozatában elismerően szólt Verstappen tudásáról, de kiemelte, hogy a holland olykor átlépi a határokat: „Semmit sem lehet elvitatni Maxtól a képességeit, a sikereit, az eredményeit tekintve.”

piastri-verstappen-2

„A pályafutását áttekintve egyértelmű, hogy hihetetlenül kíméletlen versenyző, rendkívül megnehezíti az életedet, és feszegeti a szabályok határait” – mondta, majd így folytatta: „Néha voltak pillanatok, amikor átlépte a határt. De mindannyian elvárjuk a kemény versenyzést, és nem hiszem, hogy bárkit is találsz a rajtrácson, aki ellen könnyű versenyezni.”

„Lehet, hogy Max keményebb, de egy eleve kemény alapállásból keményebb. Láttam az idei incidenseket, illetve ahogy általánosságban versenyzett, és néha már annak határát súrolta, ami túl sok. Nálam mindig tudod, hogy mire számíthatsz, ami néha jobb, mintha olyasvalaki ellen kellene küzdened, aki kiszámíthatatlan. A tehetsége viszont tagadhatatlan, nagyon megérdemli az idei bajnoki címet, és remélhetőleg erősen tudunk majd kezdeni jövőre, s a kezdetektől fogva kihívást tudunk állítani elé.”

piastri-verstappen-3

Max Verstappen lett a szezon legidegesebb versenyzője!

A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén tavaly Pierre Gasly végzett, aki nem kevesebb, mint öt hétvégén bizonyult a legidegesebb embernek.

Idén az a különös helyzet állt elő, hogy az F1-es pontverseny első két helyezettje végzett az Idegeskedő Világbajnokság élén is. Max Verstappen összesen négyszer kapta meg a Magas Vérnyomás Különdíjat: a négyszeres világbajnok Melbourne-ben a kiesése, Magyarországon a rádióüzenetei, Szingapúrban a káromkodásügy, Katarban pedig az időmérőt követő büntetése miatt kapta meg az „elismerést”.

Íme, az idei Idegeskedő Világbajnokság végeredménye:

ideges-2024-3_resize (2)

A Formula Podcast adásai elérhetőek a YouTube-on és a nagyobb podcast-megosztókon!

 

Ricciardo vagy Perez a Cadillackel térhet vissza az F1-be?

Még csak néhány hete jelentették be, hogy a kezdeti elutasítás ellenére mégis érkezhet 2026-ban tizenegyedik csapatként a Cadillac, de máris arról találgatnak, kik lehetnek a versenyzőik. Az igazgatótanácsban helyet kapó Mario Andretti nyíltan arról beszélt, hogy a vágyuk az lenne, hogy egy rutinos és egy tehetséges fiatal amerikai alkossa a párosukat. Előbbi posztra pedig esélyesek lehetnek azok a pilóták, akik mostanában kerültek ki az F1-es mezőnyből, mint az idén év közben menesztett Daniel Ricciardo vagy a szezon végén a Red Bulltól távozó Sergio Perez.

Christian Horner, aki mindkettejük főnöke volt a Red Bullnál, nem is tartja elképzelhetetlennek, hogy egyikük a Cadillacnél kössön ki – így felelt a TalkSport azon kérdésére, hogy visszatérhet-e Ricciardo az amerikai istállóval: „Vannak pletykák. Nem lepődnék meg. Egyáltalán nem lepődnék, ha egy olyasvalaki tapasztalatára szavaznának, mint Sergio, ha úgy dönt, hogy folytatni akarja a karrierjét az F1-ben” – terelt át a szót Perezre is Horner.

A mexikói jövője kapcsán egyébként sok még a kérdőjel, de Horner szerint jövőre is láthatjuk még bemutatókon Red Bull-színekben, míg Ricciardo a híresztelések szerint nem érdeklődik a Cadillac-projekt iránt.

f1-ricciardo-perez

A Ferrari és a Red Bull F1-es üléséről is épp csak lecsúszott Magnussen?

Kevin Magnussen már harmadszor kerül ki a Formula-1-es mezőnyből (2015-ben és 2021-ben sem versenyzett a száguldó cirkuszban), de könnyen lehet, hogy ezúttal már végleg. A jövőre a BMW-vel sportautózó dán az Autosportnak nyilatkozva a karrierje egy érdekes szakaszát felidézve elárulta, hogy 2018 után a Haas pilótájaként akár Kimi Raikkönent vagy Daniel Ricciardót is válthatta volna a Ferrarinál vagy a Red Bullnál:

„2018-ban nagyon jó autónk volt a szezon első felében. Charles [Leclerc] épp akkor érkezett csak meg az F1-be a Sauberrel. És az első idényének kezdete nem volt annyira jó, az enyém viszont annál inkább!” – emlékezett vissza Magnussen. „És aztán hirtelen a Ferrari érdeklődött. Hirtelen az ő szimulátorukban vezettem, nem a Haasnak, hanem a Ferrarinak. Szimatoltak körülöttük. És azt gondoltam, oké, már kezdtem is izgatottá válni, hogy mi történik. De aztán Charles elkezdett formába lendülni, és már nem hallottam semmit. Nem tudom, mennyire jártam közel, de szerintem ha Charles nem kezdett volna el teljesíteni, ha végig szar szezonja lett volna, akkor úgy vélem, én lehettem volna az egyik pilóta, akit megnéznek.”

„Aztán a szezon után Daniel távozott a Red Bulltól, és emlékszem, hogy a menedzsmentem beszélt Christian Hornerrel, mert mindenki a Red Bull-ülésről beszélt. És Christian azt mondta, a Red Bullnál nincs semmi elérhető, de a Toro Rossóról beszélhetünk. Én pedig azt mondtam, hogy ’ne-ne, ezt ne csináljuk’, de lehet, hogy azt kellett volna. Gasly kapta meg a Red Bull ülését, Albont léptették elő az F2-ből a Toro Rossóhoz, és aztán amikor Gasly nem végzett jó munkát, Albon odakerült! Szóval aki megkapta a Toro Rosso ülését, végül a Red Bullnál kötött ki.”

f1-magnussen-haas

Bója, kispárna, káromkodós üveg: Verstappen 2024-es F1-es szezonja ajándékokban – videó

Megszokhattuk a Red Bulltól, hogy kiváló reklám- és marketingérzékkel rendelkeznek, így rendre ötletes videókkal rukkolnak elő. Karácsony alkalmából ezúttal Max Verstappen negyedik F1-es vb-címét hozó szezonját elevenítették fel, de rendhagyó módon: ajándékok formájában utaltak vissza egy-egy fontos vagy emlékezetes momentumra.

Így például a lenti videóban céloznak a Miamiban eltalált bójára, Verstappen monacói rádiózására az unalomról, de emellett a holland kapott egy káromkodásüveget is, amelybe pénzt kell bedobni minden trágárkodás után, utalva a szingapúri esetre. Verstappen szarkazmusa pedig a mexikóvárosi dupla büntetés felidézésekor is megmutatkozott: „Próbáljunk meg jövőre 40 másodpercet összeszedni!” – jegyezte meg a pilóta.

„A McLaren sok területen példaként szolgál” – Alonso

Fernando Alonso korábbi munkaadóját, a McLarent dicsérte, mely véleménye szerint több dologban is követendő példa a mezőny számára.

„Zak [Brown] nagyon jó barátom, ahogy Andrea [Stella] is” – mondta Alonso.

„Ha úgy nézzük, én voltam az, aki Andreát a McLarenhez hozta, hiszen velem együtt érkezett a Ferraritól. Mondtam neki az Abu Dhabi verseny előtt, hogy remélhetőleg a sors valamit visszaad neki abból, amit 2010-ben ugyanitt elvett tőlünk.”

„Örülök Andreának, mert megérdemli a sikert. Ő egy okos srác, a McLaren pedig sok területen példaként szolgál a mezőny számára.”

„Nekem is részesülnöm kellene Stella bónuszából” – tette hozzá nevetve Alonso.

Marko kimondta: Perezen úszott el az F1-es konstruktőri vb-cím

Miközben Max Verstappen zsinórban negyedszer is világbajnok lett a Formula-1-ben, a Red Bullnak be kellett érnie a harmadik hellyel a konstruktőri értékelésben: a McLaren és a Ferrari is megelőzte őket. Ez pedig nem kis részben a csapat és az autó teljesítményének visszaesése mellett annak volt köszönhető, hogy Sergio Perez pocsék formát mutatott: a mexikói Imola óta nem végzett a hetedik helynél előrébb, s a négy élgárda versenyzői közül abszolút lefelé lógott ki az összetettben is.

Helmut Marko, a Red Bull F1-es szaktanácsadója pedig nem is kertelt azzal kapcsolatban, hogy Perezen úszott el a csapat-vb-cím, amikor arról kérdezték a Kleine Zeitung hasábjain, hogy szomorúak voltak-e a konstruktőri eredmény miatt: „Nagyon szomorú, fáj. A mérleg nyelvét az jelentette, hogy Max és Checo között 282 pont volt a különbség a bajnokságban [valójában 285 pont – a szerk.], miközben a riválisok versenyzői között kisebb volt a különbség. Ez megmagyarázza, miért veszítettük el a konstruktőri bajnokságot.”

Marko szerint azért így is összességében pozitív volt Perez négy éve a Red Bullnál: „Volt egy bizonyos visszaesés a teljesítményében, bár összességében a mérlege pozitív az évek során. 2021-ben nagyban hozzájárult Max első címéhez, összesen öt nagydíjat nyert, és végzett másodikként is a bajnokságban. Ugyanakkor most már valami nem passzolt az autó és a vezetési stílusa között.”

f1-perez-marko-redbull

Titkos Mikulás az F1-ben: ismét megajándékozták egymást a pilóták – videó

Immár évek óta hagyomány, hogy a Formula-1-es versenyzők is megajándékozzák a szezon végén az ünnepekre egy titkos húzással kiválasztott pilótatársukat. Az F1 YouTube-csatornájára feltöltött videó tanúsága szerint idén is a mezőny nagy része részt vett a játékban – igaz, többek között a három világbajnok, Max Verstappen, Lewis Hamilton és Fernando Alonso is kimaradt ezúttal. Az ajándékok alapján is egyértelmű, hogy igen nagy népszerűségnek örvend a padel nevű sport/játék a versenyzők között – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

f1-karacsony

Lawson a pilótavacsoráról: „K*rva vicces volt!”

A Pitstop című podcastben vendégszereplő Liam Lawsont megkérték, mesélje el, hogyan alakult a pilóták évzáró vacsoráján az az eset, amikor George Russell nem volt hajlandó leülni Max Verstappen mellé. Az új-zélandi pilóta elmondta, de nem volt biztos benne, hogy ennek be kell-e kerülnie az adásba: „Oké, elmondom, aztán majd eldöntjük, hogy betesszük-e, mert ez k*rva vicces, tényleg vicces.”

„Szóval megérkeztünk ahhoz a nagy asztalhoz, Yukival együtt értünk oda, és nem mi voltunk az elsők. Talán hatan-heten már ott voltak, aztán elkezdett az asztal megtelni, méghozzá alapvetően az egyik oldala. Velem szemben ott volt Max, és aztán balra az asztal végén volt még vagy három szék, ami megmaradt. És George ekkor még nem érkezett meg, szóval úgy voltunk vele, hogy ez így tökéletes. Mindenkinek, aki előtte érkezett, azt mondtuk, hogy töltsék fel az asztalnak azt az oldalát, ezt a helyet pedig fenntartjuk George-nak, közvetlenül Max mellett.”

„És akkor George megérkezett, Max pedig azt mondta neki, hogy haver, foglaltunk neked egy helyet. George csak felvette a széket, és odasétált vele az asztal másik végéhez Lewis mellé. Mi meg őgy voltunk vele, hogy ó istenem, azt hittük, hogy vicces lesz. De nem volt az. Illetve számunkra az volt!” – mondta, majd amikor megkérdezték, hogy Russell mondott-e erre valamit, így felelt: „Semmit. „Őszintén szólva vicces volt. Arra számítottunk, hogy talán egy vacsorára félre lehet ezt tenni, de nem. Először körbejárta az asztalt, és mindenkinek köszönt, és azt hittük, amikor visszaért, hogyle fog ülni, de felvette a széket, és átment az asztal másik véghez.”

pilotavacsora

Michael Schumacher nagyapa lesz

A pár nap múlva immár 11 éve súlyos síbalesetet szenvedő, s a nyilvánosság előtt azóta sem mutatkozó Michael Schumacher lánya, Gina-Maria a közösségi médiában jelentette be, hogy édesanya lesz. „Alig várjuk, hogy megérkezzen a kislányunk” – írta Gina-Maria Schumacher, aki idén nyáron a család mallorcai villájában házasodott össze kedvesével, Iain Bethke-vel, akivel 2017 óta alkotnak egy párt.

Michael Schumacher első unokájának édesanyja az elmúlt években elsősorban lovaskarrierje kapcsán tűnt fel a sajtóban, de karrierjét egy időre biztosan fel kell függesztenie – így sem kell eltávolodnia szenvedélyétől, hiszen a svájci Givrins-ben édesanyjával együtt lovasranchet üzemeltetnek CS Ranch néven.

gina-schumacher

Meglepő vélemény: Verstappen menjen a Williamshez?

Az elmúlt tíz évben az F1 egyik klasszikus nagycsapata, a McLaren elképesztő mélységeket járt be, mielőtt visszatért volna a csúcsra, s vannak, akik arról ábrándoznak – mindenekelőtt Grove-ban –, hogy talán a szintén sokszoros világbajnok Williams is képes lehet erre. Így van ezzel a mérnökből lett médiaszemélyiség, Marc Priestley is, aki meglepő ötlettel állt elő: szerinte Max Verstappennek fontolóra kellene vennie, hogy a Williams színeiben folytassa karrierjét.

verstappen-katar-3

„A versenyzői piac jelenleg nagyon bonyolult, mert mindenki a 2026-os szabályváltozásokra alapozza a lépését. Azt a csapatot kell választani, amelyikről úgy gondolod, hogy a legjobb autót fogja gyártani, ez lehet egy olyan csapat, mint a Williams. Nehéz döntés. Max Verstappen helyében, megcélozhatnád a McLarent, de nekik két fiatal pilótájuk van az elkövetkezendő évekre” – fejtegette Priestley, majd így folytatta:

„A Mercedes jelenleg nincs a csúcson, de mindenki tudja, hogy stabil csapat és nagyon jól működnek. Azt is tudjuk, hogy Verstappen sokat tárgyalt a Mercedesszel. De számításba lehet venni a Williamst is, akik James Vowles vezetésével nagy reményekkel építkeznek 2026-ot illetően. Biztosan tudom, hogy arra számítanak, hogy a közvetlen élmezőnyben versenyeznek majd a legjobb csapatokkal a rajtrácson. Talán ez is egy lehetőség Verstappen számára.”

colapinto-abudhabi

Online támadások érték Lawsont bejelentése után

A Red Bull jövő évi versenyzője, Liam Lawson elárulta, hogy miután átvette az F1 egyik közönségkedvence, Daniel Ricciardo helyét a VCARB-nál, kemény online támadásokkal szembesült, melyek felerősödtek, miután felmerült, hogy ő váltja Sergio Perezt a Red Bull autójában – ami a mexikói mellett a japán szurkolóknak sem okozott túl nagy örömet:

„Eredetileg sok támadást láttam, mert nem számítottam rá, nem voltam erre felkészülve” – mondta Lawson a Timesnak. „Hogy őszinte legyek, már egyáltalán nem megyek fel a közösségi médiára. A rajongóimnak posztolok, de nem görgetem vagy nézem végig az üzeneteket. Az F1-re készülsz, hogy versenyzőként készen állj, és aztán nem igazán számítasz ilyen dolgokra, nem igazán készülsz fel rá, mert csak a vezetésre koncentrálsz.”

Lawson arra is kitért, hogy több versenyzőtársát is felbosszantotta, különösképpen Fernando Alonsót, aki idiótának nevezte őt, és kritizálta a versenyzési stílusát. Az új-zélandi szerint ez a bizonyos stílus abból fakadt, hogy mindössze hat futama volt bizonyítani: „Nincs semmi személyes dolog senkivel, de hat futamom volt, hogy mutassak valamit. Nem akarok túlságosan agresszív lenni azért, hogy bizonyítsak, de nem is fogok másképp versenyezni, mert valaki tapasztaltabb vagy valaki elismert személy a sportágban.”

lawson-alonso

„Arra számítottam, hogy Piastri szintet lép idén, ez nem történt meg” – Montoya

Oscar Piastri második F1-es szezonjában negyedik lett a világbajnokságon és első két győzelmét megszerezte, szereplése azonban nem győzött meg mindenkit. Az egykori versenyző, Juan Pablo Montoya arra számított, hogy az ausztrál legyőzi Lando Norrist, ezért csalódott a végül mutatott teljesítménnyel.

„Oscar Piastri az a versenyző, akinek a legtöbb bizonyítanivalója van a következő szezonban” – mondta a kritikus Montoya a Crash.net szerint. „Őszintén arra számítottam, hogy szintet lép idén, ezért kicsit meglep, hogy ez nem történt meg. Úgy éreztem, ebben a szezonban jobb lesz Landónál, azonban míg Lando óriási előrelépést tett, addig Oscar nem.”

Fotó: McLaren

Horner: Hamilton jövőre komoly ellenfél lesz

A Talksportnak nyilatkozó Christian Horner több más izgalmas téma mellett arról is beszélt, milyen gondolatai vannak azzal kapcsolatban, hogy Lewis Hamilton elhagyja fő ellenlábasa, Toto Wolff csapatát és a Ferrarinál folytatja karrierjét: „Ez egy nagy lépés. Egész pályafutása során a Mercedes-családhoz tartozott, innen lép át az F1 vitathatatlanul legnagyobb márkájához, a Ferrarihoz.”

„Ez egy nagyszerű történet a Formula–1 számára, és ez hozhatja el az áhított megújulást Lewis számára. Talán a kapcsolatuk a Mercedesszel egy kicsit megkopott. Lewis a sport történetének legsikeresebb versenyzője, és jövőre a Ferrarit vezetve komoly rivális lehet” – mondta Horner, aki arra is kitért, mi különbözteti meg Hamilton új főnökét, Fred Vasseurt a régitől, Toto Wolfftól.

„Ő egy sokkal földhözragadtabb figura, talán egy kicsit kevésbé indulatos. De elkerülhetetlenül nőni fog a nyomás rajta azzal az elvárással, hogy jövőre Lewis Hamilton és Charles Leclerc ül majd az autóiban.”

horner-hamilton-2021

Montoya szerint Antonelli szörnyű helyzetben van

A királykategória mindennapi dolgaival kapcsolatban egyre gyakrabban és egyre szívesebben véleményt formáló Juan Pablo Montoya ezúttal egy szerencsejáték-portálon megjelent interjúban a jövő szezon öt újoncáról értekezett, akik közül ő mindenekelőtt a Haasnál debütáló Ferrari-juniortól, Oliver Bearmantől vár nagy eredményeket: „Ollie Bearman talán az a srác, aki mindannyiuk közül a legjobban teljesített. És szerintem valószínűleg ő is van köztük a legjobb helyzetben.”

Montoya Bearman mellett kitért Andrea Kimi Antonellire is, aki szerinte nehéz és veszélyes helyzetbe került azzal, hogy ilyen fiatalon Hamilton helyére szerződtették: „Nagyon érett és szerintem remeknek tűnik a hozzáállása. De szörnyű helyzetben van, mert a lehetőség, amit kapott, elképesztő, de a csapat hatalmas hype-ot épített köré, hogy igazolja a döntést, hogy ő váltja Lewist.”

A kolumbiai úgy véli, Antonelli számára a karrierje eleje azonnal perdöntő lesz: „Vagy hatalmas sztár lesz belőle, vagy rossz lesz nézni őt. És George személyében egy nagyon komplex versenyző ellen kell helyt állnia.”

antonelli-mercedes-2024

Verstappen, Norris, Leclerc a csapatfőnökök sorrendje

A Formula–1 hivatalos honlapja közzétette a csapatfőnökök által felállított pilótarangsort: mind a 10 csapat első embere összeírta saját top10-es listáját, a helyezéseket az F1-es pontrendszer szerint pontokká alakították, s így alakult ki a sorrend.

verstappen-norris-leclerc-pezsgo

A táblázatban a pilóták neve mellett a pontszám, és a tavalyi helyezéshez viszonyított elmozdulás látható:

1.

Verstappen

250

=

2.

Norris

178

↑ 1

3.

Leclerc

121

↑ 1

4.

Piastri

113

↑ 3

5.

Sainz

110

↑ 1

6.

Russell

86

↑ 3

7.

Hamilton

54

↓ 2

8.

Hülkenberg

39

*

9.

Alonso

27

↓ 7

10.

Gasly

21

*

 

Tsunoda hamarosan távozik a Red Bull-családból?

Miután a Red Bull bejelentette, hogy Liam Lawsonnal pótolja a távozó Sergio Perezt, rengetegen tették fel a kérdést, hogy miért nem kap lehetőséget az energiaitalosok második csapatánál négy éve szereplő, s idén az eddigi legjobb teljesítményével előrukkoló Yuki Tsunoda. Christian Horner csapatfőnök a kérdést firtató újságíróknak nem meglepő módon a Honda szerepét hozta szóba, ami teljesen érthető annak fényében, hogy Tsunoda elsősorban a japán gyártóval áll kapcsolatban:

„A Honda fontos partner számunkra, de mi a Honda ügyfelei vagyunk. Természetesen konzultálunk a Hondával a döntéshozatalban, és biztos vagyok benne, hogy szerették volna, ha Yuki ül az autóban a Red Bull Racinggel kötött megállapodásuk utolsó évében” – mondta, majd hozzátette: „De a Honda mindig is elutasította, hogy beleszóljon a versenyzői felállásba, ezt a döntést mindig is a csapatra bízták.”

Horner emellett arra is utalt, hogy rövidesen megválhatnak Tsunodától: „Teljesen tudatában vagyunk annak, hogy ha nem tudunk lehetőséget biztosítani Yukinak, mondjuk ki, az idei évben, akkor van-e ennek értelme? Nem lehet egy versenyzőt öt évig a nevelőcsapatban tartani. Nem lehetsz mindig a koszorúslány. Egy ponton vagy el kell engedned, vagy valami más megoldást kell keresned.”

tsunoda-abudhabi-2

Szakít egymással Hamilton és a Monster

A Sport Business beszámolója szerint véget ér Lewis Hamilton és a Monster Energy 2017 óta tartó együttműködése – az energiaitalmárka a Mercedes 2010-es visszatérése óta volt a csillagosok partnere, majd hét évvel később külön megállapodást kötöttek Hamiltonnal. Most pedig nem csak a Mercedest hagyják el mindketten, hanem egymást is: a Monster a McLarenhez távozik, míg Hamilton az F1-ben 2023 óta a Ferrari partnereként jelen lévő Celsiusszal fog együttműködni.

 

hamilton-monster

Hamilton: Büszke leszek rátok, ha sikeresek lesztek

A Mercedes közzétett egy videót arról, ahogy Lewis Hamilton elbúcsúzik a Mercedes brixworth-i motorrészlege dolgozóinak. Velük a kapcsolata sokkal régebbre nyúlik vissza, magával a csapattal, hiszen egészen mostanáig versenyzői karrierje egésze során kapcsolatban állt a csillagos márkával. A hétszeres világbajnok ezekkel a szavakkal köszönt el tőlük:

pf-hamilton-goodbye

„Ezzel a csapattal vagyok 1997 óta. Minden Formula–3-as győzelmemet Mercedes-motorral szereztem, minden egyes köröm, amit a Formula–1-ben megtettem, nektek, mindannyiótoknak köszönhető. Benne van mindenki szakértelme ebben a csapatban, az elkötelezettség és a kemény munka, s hogy rengeteg időt áldoztatok az életetekből arra a közös cél érdekében, hogy világbajnokságot és futamokat nyerjünk.”

„Tudtam, hogy mindannyian mögöttem álltok, és ez egy csodálatos utazás volt. Micsoda álom. Hiszek bennetek, továbbra is hinni fogok bennetek, és amikor sikert értek el, nagyon büszke leszek rátok.”