Két szabadedzés után pont úgy állt a TCR hungaroringi futama, ahogyan egy túraautó-versenynek hazánkban illik: a vendégszereplő Michelisz Norbert saját csapata, a M1RA Hondájával mindkét tréningen leggyorsabb kört autózott, és remekül szerepelt az alakulat fiatal pilótája, Tassi Attila is. A 20 perces Q1-en a teljes, 26 fős mezőny pályára gurult: megjavították Ficza Ferenc Kiáját, amely a második szabadedzés első körében meghibásodott, valamint a szintén Zengő kötelékében versenyző Tóth Csaba is pályára hajtott a hétvégén először.
Michelisz folytatta a sormintát, és az első felvonás többségében ő rendelkezett a legjobb idővel: a tökéletes sorozatot azonban elrontotta Jean-Karl Vernay, aki 1:53.030-as körrel az élre ugrott, így második helyre szorította a 0,179 másodperccel lassabb Micheliszt – akit James Nash feltartásáért vetettek vizsgálat alá. Tassi szintén végig az élmezőnyben szerepelt a Q1-ben, ahonnan harmadik helyen jutott tovább. Oriola, Altoé, Lloyd, Homola, Huff, Moller, Colciago, Morbidelli és Paulsen került még a legjobb 12-be: a M1RA harmadik versenyzője, Roberto Colciago javított szabadedzéseken mutatott gyenge tempóján, de továbbra sem hozza a Hungaroringet kiválóan ismerő magyarok tempóját.
A bajnoki éllovas, Stefano Comini, aki elmondása szerint az Audi szenved a pályán, mindössze 17. rajthelyet szerzett – nagy lehetőséget kínálva az őt tabellán 3 ponttal üldöző Colciagónak és 12 pontra levő Vernay-nek. A négytagú zengős különítményből Nagy Dániel érte el a legjobb rajtpozíciót: 15. helyen végzett a SEAT-tal. A 21. Bernula Istvánt és 22. Jedlóczky Márkot Ficza Ferenc követi, akinek első 6 köre a Kiával a 23. rajthelyre volt elegendő. György Anett 24., Tóth Csaba 26. helyet szerzett a versenyre.
A hétvége során megszokott módon a Q2-ben is a M1RA három autója gurult ki elsőként – első köreiknél azonban többen jobb időt futottak, köztük az élre ugró Mato’o Homola. Második próbálkozásra már nem maradt lehetőség, miután Jens Reno Moller elveszítette az irányítást az 1-es kanyarban, és összetörte Hondáját. Az edzést piros zászlóval szakították meg, az autó mellett számos törmeléket kellett eltávolítani a pályáról.
10 perc után folytatódott a Q1, melyből már csak 4 perc 42 másodperc maradt hátra: mindenki két gyorskört teljesíthetett, a mezőny tagjai kígyóként igyekeztek a pályára, hogy ne maradjanak le a lehetőségről. Michelisz ezúttal befért 1:53 alá, 1:52.740-es körrel ugrott az élre, melynél másodjára mind ő, mind mások jelentősen lassabbak voltak. Debütáló TCR-hétvégéjén a magyar túraautós megszerezte a pole-pozíciót!
Vernay tempója a második helyre volt elegendő, a francia volkswagenes 0,614 másodpercet kapott a hazai pályán versenyző Michelisztől, aki uralta a pályát – a hétvége kezdete óta egyedül a Q1-ben nem volt leggyorsabb. Tassi Attila harmadik helye révén a M1RA két versenyzője nyilatkozhatott az időmérő utáni sajtótájékoztatón. Homola a negyedik helyre csúszott vissza, Oriola és a végül harmadik sorba kvalifikáló Colciago elé. A második versenyen fordított rajtrács lesz érvényben: itt Michelisz a 10. helyről indul, a pole-pozíciós pedig az időmérő 10. helyezettje, Altoé lesz Morbidelli előtt.
A két vasárnapi futam 9:10-kor és 13:00-kor indul. Nézzétek minél többen a Hungaroringen!
Az időmérő eredménye (top 10):
01 |
Norbert Michelisz |
Honda |
1:52.740 |
02 |
Jean-Karl Vernay |
Volkswagen |
+0.614 |
03 |
Attila Tassi |
Honda |
+0.666 |
04 |
Mat’o Homola |
Opel |
+0.755 |
05 |
Pepe Oriola |
SEAT |
+0.999 |
06 |
Roberto Colciago |
Honda |
+1.095 |
07 |
Robert Huff |
Volkswagen |
+1.106 |
08 |
Stian Paulsen |
SEAT |
+1.403 |
09 |
Gianni Morbidelli |
Volkswagen |
+1.825 |
10 |
Giacomo Altoè |
Volkswagen |
+1.880 |