Az életében először pole-pozícióból rajtoló René Rast remekül őrizte meg a vezetést márkatársai előtt, Jamie Green azonban nem tudta sokáig tartani Mattias Ekströmöt. Az élen hajtó Audi-hatos képébe csak Bruno Spengler „rondított” bele, aki BMW-jével megelőzte Nico Müllert az ötödik helyért.
A Hungaroring jellegéből fakadóan az első körökben kevés helycserét láthattunk – a pozíciók a bokszkiállások sorával változtak a pilóták között. Az egyhangú körözgetést Maxime Martin kettes kanyar után lefulladó BMW-je és az autó elszállítása idejére pályára hívott safety car szakította meg.
Az újrarajt az élen is változást hozott: noha Green nézelődött a belső íven, Ekström volt az, aki körbeautózta Rastot az első helyért. Nem hozott viszont szerencsét a zöld zászló a bajnokságot Hungaroring előtt vezető Lucas Auernek: a Mercedes Augusto Farfusszal ütközött a kettes kanyarban, mindketten a mezőny végén folytathatták a körözést.
A Mercedes pilótái sorban véreztek el, ugyanis Robert Wickens defekt miatt kényszerült csapatához és adta fel a versenyt, de a stuttgartiak még így is jobban álltak, mint a BMW, hiszen az élen álló Audik mögött Edoardo Mortara és Paul di Resta vitték a prímet.
A 17. körben Ekström megejtette kötelező kerékcseréjét, Jamie Green a 21.-ben tett így – a brit rajtavesztett, ugyanis Mike Rockenfeller, Gary Paffett és Edoardo Mortara is bejött elé. Utóbbi nem igazán hagyta magát, ugyanis amikor márkatársa kiviharzott a bokszból, többször is koccantak, a sikánnál Green a bukótérbe került, de pozícióvesztés nélkül folytathatta a küzdelmet.
Annak köszönhetően, hogy Paul di Resta, Timo Glock és Bruno Spengler már a safety car pályára lépése előtt megejtette kiállását, a sorrend kiegyenesedésével ők hárman álltak a mezőny élére – a legtovább Maro Engel húzta a cserét, egészen a 32. körig.
Az ötödik helyre felzárkózó Rockenfeller Ekström megelőzését követően az éltrió után vetette magát, körönként egy másodpercet hozva rajtuk. Mialatt Tom Blomqvist számára is befejeződött a verseny, a német pilóta a verseny végére utolérte Spenglert, megelőzni azonban már nem tudta, így meg kellett elégednie a negyedik pozícióval.
Paul di Resta megőrizte a remek stratégiával megszerzett vezetést, és a tavalyi nyitóhétvége után először diadalmaskodott a DTM-ben, Timo Glock idei második dobogóját gyűjtötte be az ezüstéremmel, Bruno Spengler pedig a tavalyi moszkvai verseny után állhatott ismét a pódiumra.
A DTM első hungaroringi futamának eredményei:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Idő |
1 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 57:52.984 |
2 | Timo Glock | RMR | BMW | 1.393 |
3 | Bruno Spengler | RBM | BMW | 4.598 |
4 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 4.948 |
5 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 8.937 |
6 | Rene Rast | Rosberg | Audi | 9.561 |
7 | Gary Paffett | HWA | Mercedes | 31.014 |
8 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 31.577 |
9 | Edoardo Mortara | HWA | Mercedes | 32.651 |
10 | Nico Muller | Abt | Audi | 33.106 |
11 | Augusto Farfus | RMG | BMW | 35.742 |
12 | Lucas Auer | HWA | Mercedes | 36.780 |
13 | Maro Engel | HWA | Mercedes | 37.760 |
14 | Loic Duval | Phoenix | Audi | 1:36.802 |
- | Tom Blomqvist | RMR | BMW | - |
- | Jamie Green | Rosberg | Audi | - |
- | Robert Wickens | HWA | Mercedes | - |
- | Maxime Martin | RBM | BMW | - |