Varga Imre pilóta és navigátora, Toma József Csimpi az Africa Eco Race kezdetére időzítette az új szín bemutatását. A leghosszabb afrikai tereprali-maratonon negyedszer induló magyar páros a dél-franciaországi Mentonban tartott verseny előtti ellenőrzésekre már az átöltöztetve vitte a Toyotát. Arra a kérdésre, hogy mi áll a változás hátterében, a csapat alapító-pilótája adott választ: „Hosszú évekig piros színben versenyeztünk, majd amikor elkezdtünk a sivatagi futamokkal foglalkozni, fehérre váltottunk. Mivel immáron szinte kizárólag erre a műfajra összpontosítunk, az alapszínnel is meg akartuk mutatni, hogy elkezdtünk egy újabb fejezetet. Annyit elárulhatok, hogy a megújulásunk jövőre folytatódik, de most vár ránk egy őrületes kihívás, az Africa Eco Race, amelynek első feladatait ma sikeresen teljesítettük” – mondta Varga Imre.
Az a bizonyos első feladat minden terepralis megmérettetésen az adminisztratív- és technikai ellenőrzés, amely sokszor végeláthatatlannak tűnik. A szervezők az Africa Eco Race-en is tüzetesen átvizsgálják a tengernyi dokumentumot, majd a műszaki ellenőrökön a sor, akik a versenygépek minden porcikáját alaposan szemügyre veszik. A rajtengedélyt csak és kizárólag akkor kapják meg az induló egységek, ha a papírmunka rendben és az autóval is minden rendben találtatott, minden bizonsági- és navigációs berendezés a helyére került.
„Nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez a folyamat a versenyek leginkább idegőrlő része” – mondta a Mentonban lezajlott esemény végeztével a másodpilóta, Toma József Csimpi. „Az Africa Eco Race-en az ellenőrzést még a szokásosnál is körültekintőbben végzik, ami nem kellemes, de mindenképpen hasznos. Az indulók biztonságának szavatolása különösen fontos a szervezők számára, ehhez pedig minden fronton alapos munka szükséges. Túl vagyunk rajta, a csapattal és az autóval is minden rendben, így a szemünk fénye immáron narancssárgába öltözve, a kétszázas rajtszámot viselve a monacói öbölben található parc fermében várakozik a szombati rajtceremóniára.”
A rajtceremóniát az utóbbi évekhez hasonlóan Monaco szívében tartják, az eseményt hagyományosan II. Albert herceg is megtiszteli jelenlétével – nagy valószínűség szerint ez így lesz ezúttal is. A mezőny tagjai az év utolsó napján a dél-franciaországi Séte kikötőjében szállnak hajóra és január 2-án, kora hajnalban kötnek ki a marokkói Nadorban, ahol még aznap elkezdődik a száguldás.
A klasszikus Dakar-útvonalon zajló futam során a versenyzők átszelik Marokkót és Mauritániát, a cél pedig a tradíciók jegyében a szenegáli Dakar mellett található Rózsaszín tó lesz. Az össztáv 5500 kilométer, amelyből közel 4000 kilométert tesz majd ki a 12 szelektív szakasz. A mezőny egy pihenőnapot is kap, január 7-én, a nyugat-szaharai Dakhlában lesz alkalom némi pihenésre és nagyobb, átfogóbb javítási munkálatokra.