DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
Tereprali

Dakar: A Toyota panaszkodik, a Mini nevet

A japán márkánál arról beszélnek, hogy túlságosan lefojtották a teljesítményüket, a britek képviselői azonban kinevetik a panaszokat. Feszült a légkör az autósok élmezőnyében.

A 2020-as Dakar Rali első felét az autósok között kis előnnyel, de a Minik uralták: szombatig négy szakaszt nyertek egyhuzamban, miközben a rivális Toyota a második nap óta egyszer sem végzett az élen. Bár a két márka legjobb autói között többnyire egy-két perces a különbség, a japánok képviselői mégis arra panaszkodnak, az autóik teljesítményét 2018 óta túlságosan lefojtják, így nem tudják felvenni a versenyt Carlos Sainzékkal. A Toyota attól az évtől valóban kapott némi teljesítménykiegyenlítést: a benzinmotoros négykerék-meghajtásúak (Toyota) levegőszűkítőjét 38 milliméterről 37-re csökkentették, miközben a kétkerék-meghajtású dízeleké 39 milliméteres maradt. A Toyota Gazoo Racing vezetője szerint ez sportszerűtlen.

 EOEvU5pWsAALLKI



„Egy ideje ezt mondom az FIA-nak. Amikor itt volt a Peugeot, akkor egészen jól ki voltunk egyensúlyozva, de aztán 2018-ban 1 milliméterrel csökkentették a szűkítőnk méretét. Ez a rali végére körülbelül 40 percet jelent. Frusztráló ezzel küzdeni, a pilóták az autóból kiszállva arra panaszkodnak, hogy nem tudják felvenni velük [a Minikkel] a versenyt, olyan könnyen előzik meg őket” – nyilatkozta a sajtó képviselőinek a rali pihenőnapján Glyn Hall.

A toyotás vezető szavaira reagált a Mini főnöke, aki nem rejtette véka alá véleményét a riválisok viselkedéséről. „Az a baja Glynnek, hogy folyton csak nyavalyog. Tavaly nyertek, akkor is sírt, idén le vannak maradva, most is sír. Az FIA megbeszélésein is ezt csinálja. 470 kilométer után egy perc van közöttük, mi itt a gond? Teljesen kiegyenlítettek vagyunk, semmi probléma a levegőszűkítőkkel” – vágott vissza Sven Quandt.

A Minik menetelése ma tovább folytatódott, a vasárnapi szakaszon Carlos Sainz nyert, előnye pedig tíz percre nőtt a legjobb toyotás, Nasser Al-Attiyah előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: