A Formula-1-es mércével veteránnak számító, ám még mindig csak 37 éves Fernando Alonso egy percre sem pihen, ha az autósportról van szó. Sok pilóta számára a királykategóriából való visszavonulás egyet jelent a profi karrier végével, de a spanyolnál ennek az ellentéte az igaz: ő nem titkoltan a világ legjobb autóversenyzőjévé kíván válni, ezért pedig mindent meg is tesz.
Alonso először két éve indult el F1-en kívüli bajnokságon, azóta pedig csak úgy falja a különböző kategóriákat: 2017-ben az Indy 500-ra nevezett, 2018-ban először a Daytonai 24 óráson indult el, majd teljes szezonra csatlakozott a Toyota WEC-s kampányához (amely magában foglal két 24 órás Le Mans-i viadalt is), idén pedig újra célba veszi a daytonai hosszútávú futamot, miközben az Indianapolis 500-ra is vissza kíván térni. A legújabb értesülések szerint pedig egy olyan kategóriával is kacérkodik, amitől eddig teljes mértékben elzárkózott. A terepralizásról van szó.
A spanyol korábban nem kisebb legendával, mint a kétszeres Dakar-győztes Carlos Sainz-cal a volánnál próbált ki egy sivatagi versenyre felkészített versenyautót. Az élmény maradandó volt számára, ám akkor biztossá vált benne, hogy a kormány mögé nem szeretne beülni. „Ültem már Carlos mellett, de szerintem sosem leszek olyan precíz és őrült, mint ő. Én inkább maradok a versenypályákon belül. Azt hittem, hogy meg fogok halni! Miután túléltem a dolgot, rájöttem, hogy a ralizás csak a raliversenyzőknek való” – fogalmazta meg élményeit, amelyek azóta talán átértékelődtek benne.
A teszt 2017-ben történt, ám Alonso még tavaly sem nyilatkozott úgy, hogy a terepezéssel kapcsolatban meggondolta volna magát. A Racefans kérdezte meg tőle, elindulna-e a Dakaron, de a spanyol nemlegesen válaszolt. „Kétlem. Őszintének kell lennem [magammal], és tudnom kell, hogy mi az, amihez nincs tehetségem” – reagált. Hogy azóta gyakorolt-e, esetleg csak vakmerőbbé vált volna, azt csak ő maga tudja megmondani, mindenesetre egy SMS alapján úgy tűnik, mostanra megváltozott a véleménye a terepraliról.