Nem csoda, hiszen a mezőnyt ezen a napon is beküldték a „nagy homokozóba”, s csak kevés olyan autó volt, amelyik megúszta ásás nélkül. A szakaszon a 14. helyen végző, az összetettben pedig a kilencedik helyen álló Szalay Balázs egyetlen bánata az volt, hogy õk a nagy dűnéket simán vették Bunkoczi Lászlóval, és két olyan helyen akadtak el, ahol normál esetben nem szoktak. Csakhogy a Szaharában ritkán ritkán adódik egyszerű nap.
„Borzalmasan fárasztó napunk volt, és sajnos mi sodortuk bajba saját magunkat – kezdte Szalay Balázs. – A szakasz elején defektet kaptunk, aztán mire kicseréltük a lyukas kereket, a Tatra megelőzött minket, és el is akadt előttünk. Nyilván mi is elakadtunk, úgyhogy előkerültek a lapátok. Sajnos nem utoljára ezen a napon. Ugyanis miután folytattuk az utunkat, egy helyen rossz nyomot választottunk a Kamazok üldözése közben, és amikor átbuktattam az autót valamelyik nagyobb dűne tetején, orral beleálltunk egy nagyobb tevefűbe, vagyis csapdába estünk. Megint ásni kellett, és sajnos közben Laci ujja is megsérült, beszorult a két homokfutó közé.”
Minden rosszban van azonban valami jó: az Opel Mokka hatalmas ütéseket kapott, de jól bírta a gyűrődést, Bunkoczi László ujját pedig bekötözték a táborban – pontosabban a bal gyűrűsujját a középsőhöz rögzítették, így folytathatja a versenyt.
„Ennek a szakasznak sajnos nem az volt a legnagyobb baja, hogy összecsípte az ujjamat a két homokfutó, mert azt jóddal letakarítjuk, és megyünk tovább. Inkább azért vagyok kissé csalódott, mert ez megint egy olyan nap volt, hogy a nehéz szakaszokon simán átmentünk, aztán meg buta helyeken kellett ásnunk. Az autó jó, mindenhol végigtalálunk, a pillanatnyi rossz döntéseink miatt azonban csak nagyon lassan jövünk előre” – mondta Bunkoczi.
A csapat kamionos egysége, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettős késő este érkezett meg a táborba, s jó néhány kalandban volt része. Először is képtelen volt megfelelően csökkenteni a guminyomást, így a kamion nem úszott, hanem megfeküdt a homokon. „Elővettük a bicskát, és azzal engedtük le a kerekeket, onnantól már jól haladtunk, de aztán megláttunk egy régi ismerőst az út szélén, aki arra kért, húzzuk ki a csekkpontig a törött autóját, csak az volt a bibi, hogy a kocsi komplett hátulja hiányzott. Ennek ellenére megpróbáltunk neki segíteni, de elszakadt a kötél, az meg leverte a fékcsövet és a levegőcsövet a kamionról, úgyhogy onnantól azzal matekoztunk, hogy a saját autónkat rendbe hozzuk. Elvergődtünk valahogy a kettes ellenőrző pontig, de addigra már annyira késő volt, hogy inkább kijöttünk az aszfaltútra, mivelhogy a navigátorom sem volt jól, egész nap fájlalta a gyomrát és a láza is felszökött” – mondta Darázsi.
„Tíz-egynéhány év alatt egyszer sem voltam még olyan rosszul, mint most, fáj a gyomrom, és szerintem lázam is van, úgyhogy ez a nap nem alakult túl jól számomra” – tette hozzá Szalai. A páros továbbra is a hatodik helyen áll.
Ami az egyiknek pokoli nap, az a másiknak szárnyalás – most is így történt. A mezőny harmadik magyar egysége, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió a két gyári Kamazt megelőzve (!) harmadikként ért célba a szakaszon. Az összetettben a korábbi turbógondok miatt továbbra is az ötödik, de a részsiker nagyon boldoggá tette a Scania-pilótát.
AFRICA RACE 2017
9. szakasz, Azugi–Akzsuzst (össztáv: 464.35 km, ebből szelektív szakasz: 390.96 km).
Autósok:
1. Patrick Sireyjol, Francois-Xavier Beguin (francia, belga, Cummins Buggy) 4:04:46
2. Zapletal, Sykora (szlovák, Hummer) 50 másodperc hátrány
3. Gomez, Fagot (francia, Optimus) 5:58 p h.
...
14. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:18:29 ó h.
Kamionosok:
1. Jaroslav Valtr, Rotislav Pilny, Filip Skrobanek (cseh, Tatra) 4:31:47
2. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 7:02 p h.
3. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 31:56 p h.
...
6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 5:15:47 ó h.
Motorosok:
1. Teddy Gev Sella (izraeli, KTM) 4:21:54
2. Ullevalseter (norvég, KTM) 7:41 p h.
3. Ceci (olasz, KTM) 27:42 p h.
Az összetett állás
Autósok:
1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 29:29:34
2. Housieaux, Crespo (francia, Optimus) 2:02:38 ó h.
3. Zapletal 2:06:59 ó h.
...
9. Szalay Balázs 5:08:59 ó h.
Kamionosok:
1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 32:04:16
2. Valtr 1:19:40 ó h.
3. Tomecek 2:36:20 ó h.
...
5. Kovács Miklós 31:09:16 ó h.
6. Darázsi 41:23:51 ó h.
Motorosok:
1. Teddy Gev Sella 34:58:50
2. Ullevalseter (norvég, KTM) 44:05 p h.
3. Benko (szlovák, KTM) 6:45:32 ó h.