Nos, ezt egyelőre egyedül a háromszoros Dakar-győztes René Metge tudja – ő jelölte ki ugyanis a 6000 kilométeres útvonalat.
Metge a régi iskolát követi, őrzi a hagyományokat, és az értékeket – már tavasszal elkezdte a munkát, az egyeztetést, hiszen újabb és újabb kihívás elé akarja állítani a versenyzőket, s bár az útvonal minden évben adott, hiszen Marokkón és Mauritánián át érkeznek meg a versenyzők Szenegálba – az oda vezető út számtalan variációs lehetőséget rejt, s ezt a pályát kijelölő szakember, aki már több mint negyven évet töltött el Afrika útjain, ki is használja.
„Sikerült megint egy csodálatos útvonalat kijelölnünk. A versenyzők szempontjából az egyik legélvezetesebb viadal előtt állunk, s igyekeztünk, ha lehet még az eddiginél is több homokot lapátolni a jármûvek kerekei alá. Ennek eredményeként a marokkói szakaszok kevésbé lesznek sziklásak, és Mauritánia pont olyan élvezetes lesz, mint eddig, homokkal, homokkal és még egy kis homokkal. Persze, senki se gondolja, hogy könnyû versenyre van kilátás. A navigáció ezúttal is fontos szerepet játszik majd, s persze a sivatag is folyamatosan nehézségek elé állítja a versenyzőket” – mondta René Metge, aki azért reméli, hogy az Africa Race indulói legalább annyira élvezik majd a pályákat, mint õ és José-María Servia, akik végigjárták az útvonalat, és elkészítették az itinert.
„Sikerült új pályákat találnunk Marokkóban, amelyek talán egy kissé kevésbé teszik durvává a verseny első hetét a járművek és a versenyzők számára. Próbáltuk rövidíteni az összekötő szakaszok hosszát is, hogy kedvezzünk a versenyzőknek. Ezúttal is a mauritániai szakaszok lesznek a döntõek a végeredmény szempontjából: ezek nyolcvan-kilencven százaléka homokos, viszont a nehézségekért cserébe a versenyzők lélegzetelállítóan gyönyörű tájakat szelnek majd át” – tette hozzá Metge, s az, hogy a mauritániai szakaszok lesznek döntőek, jó hír a magyar páros számára, hiszen Szalay és Bunkoczi a dűnék között érzi igazán otthon magát.
Az Africa Eco Race ünnepélyes rajtceremóniáját Monacóban tartják meg december 27-én este – aznap és előző nap ugyanitt zajlik majd az adminisztratív és technikai ellenőrzés is (amely során az indulók átesnek a kötelező papírmunkán, s azt is ellenőrzik, a járművek megfelelnek-e a nemzetközi szabályoknak), hogy azután 28-án áthajózzon a mezőny Marokkóba (ezen belül is Nadorba), és elkezdődjön a verseny, amelyen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős immár harmadszor áll rajthoz.
AFRICA RACE 2016 – AZ ÚTVONAL
1. szakasz (december 29.): Nador–Jorf el Hamam (össztáv: 613 km, ebbõl szelektív szakasz: 101 km)
2. szakasz (december 30.): Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebbõl szelektív szakasz: 330 km)
3. szakasz (december 31.): Tagunit–Assza (össztáv: 559 km, ebbõl szelektív szakasz 451 km)
4. szakasz (január 1.): Assza–Remz el Quebir (össztáv: 409 km, ebbõl szelektív szakasz 409 km)
5. szakasz (január 2.): Remz el Quebir–Dahla (össztáv: 695 km, ebbõl szelektív szakasz: 453 km)
Pihenõnap (január 3.): Dahla
6. szakasz (január 4.): Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebbõl szelektív szakasz: 174 km)
7. szakasz (január 5.): Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebbõl szelektív szakasz: 414 km)
8. szakasz (január 6.): Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebbõl szelektív szakasz: 377 km)
9. szakasz (január 7.): Amodjar–Akzsuzst (össztáv: 493 km, ebbõl szelektív szakasz: 445 km)
10. szakasz (január 8.): Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebbõl szelektív szakasz: 327 km)
11. szakasz (január 9.): Akzsuzst–Saint-Louis (össztáv: 548 km, ebbõl szelektív szakasz: 208 km)
12. szakasz (január 10.): Saint-Louis–Dakar, Rózsaszín-tó (szelektív szakasz: 25 km)