DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 1. péntek
Retro

F1-Archív: Hetedszer is konstruktőri bajnok a Mercedes

Franz Tost a Toro Rosso csapatfőnöke lesz, Alonso csodás hét évet zár le a Renault-nál, a Mercedes pedig immáron hétszeres konstruktőri bajnok. Ezek voltak november 1-je hírei 2000 óta.

2023: A Mercedes kedd délután bejelentette, hogy távozik a csapattól a műszaki részleg egyik kulcsfigurája, az eddig a vezető technikai igazgatói pozíciót betöltő Mike Elliott. A csapat közleménye szerint a szakember maga döntött a távozás mellett, és Elliott elmondása szerint is néhány hónapnyi szünetre vágyik „23 évnyi teligázas munka után” a Formula-1-ben.

2022: Az egykori F1-es pilóta, Romain Grosjean gyerekesnek és komplikáltnak nevezte az F1 egyes szabályait, a költséglimit és bizonyos sportszakmai szabályok mellett többek között az ékszerviselésre vonatkozó előírásokat is kritikával illette: mint elmondta, ő például nem érezte komfortosan magát a jegygyűrűje nélkül.

2021: Ross Brawn, az F1 sportigazgatója szerint nemcsak hatra növelnék a sprintek számát 2022-ben, hanem fontolóra veszik azt is, hogy több pontot osszanak ki a szombati versenyeken az ez évi 3-2-1-es rendszernél.

2020: A Mercedes zsinórban a hetedik konstruktőri bajnoki címét szerezte meg Imolában.

2019: Max Verstappen érte el a leggyorsabb időt az USA Nagydíj nyitóedzésén; Lewis Hamilton csupán a nyolcadik helyen végzett a Mercedessel. Eközben a Racing Point megkapta a tervezési engedélyt a modern új gyárra, amelyet a meglévő silverstone-i bázis melletti zöldterületre építenek majd.

2018: A Haas közölte, még ebben a hónapban lehetőséget adnak Louis Deletraz Formula-2-es versenyzőnek arra, hogy kipróbálhassa magát az F1-ben. A svájci pilóta a csapat VF-18-asát fogja vezetni a háromnapos teszt második napján, amelyet a Pirelli vezet.

2017: Az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer azt mondta, „bátorítják” a  vezetőség által kedden bemutatott 2021-es motortervek.

2016: Romain Grosjean panaszkodott a Haasra a Mexikói Nagydíj hétvégéjén, ám a csapat küzdelmei mögött meghúzódó okok továbbra is rejtélyek.

2015: Sebastian Vettel vállalja a felelősséget a balesetért, amely miatt kiesett a Mexikói Nagydíjról. A német a 18. körben még megúszott egy megpörgést, de az 51. körben már nem, így a falban kötött ki.



2014: Nico Rosberg megszerezte a pole-pozíciót Austinban, maga mögé utasítva Lewis Hamiltont. A németnek ez volt a kilencedik rajtelsősége a 2014-es szezonban. Hamilton fékproblémákra panaszkodott az időmérőn.

2013: Mark Webber és Sebastian Vettel visszahozta a Red Bullt a csúcsra az Abu-Dhabi Nagydíj második szabadedzésén.

2012: Nico Hülkenberg elismeri, nem volt könnyű döntés elhagyni a Force Indiát, hogy a rivális Sauberhez csatlakozzon a 2013-as Formula-1-es szezonban.

2011: Johnny Herbert határozottan állítja, hogy Felipe Massa megérdemelte a büntetést, amit a Lewis Hamiltonnal való összecsapásáért kapott az Indiai Nagydíjon.

2010: Hétfőn elindultak a találgatások a hétvégi Brazil Nagydíj kapcsán: Robert Kubica elmondta, arra számít, hogy az időjárás kulcsszerepet játszik a hétvégén, de nem ő az egyetlen aki számol az esővel: Rubens Barrichello szerint is érdekessé teheti még a versenyt. A brazil ugyanakkor szereti a várost, az embereket és a rajongók hozzáállását, sőt, kijelentette: a Sao Pauló-i a kedvenc versenye. 

2009: Fernando Alonso nem úgy zárta pályafutása „legcsodálatosabb hét évét” a Renault-nál, ahogy szerette volna, ugyanis utolsó versenyén csupán a tizennegyedik helyen végzett Abu Dhabiban.

2008: „Fantasztikus, hogy megszereztem zsinórban a harmadik pole-t ezen a pályán. Hihetetlen érzés látni, hogy mindenki ünnepel a tribünökön” – nyilatkozta Felipe Massa, a Ferrari versenyzője a Brazil Nagydíj szombati időmérője után.

2007: Lewis Hamilton Svájcba költözött, hogy névtelenséget szerezzen, amelyre szenzációs Formula-1-es szezonja után az Egyesült Királyságban nem talált. Max Clifford PR-guru, publicista szerint a brit nagy hibát követett el.

2006: Peter Prodromou, a McLaren volt vezető aerodinamikusa hasonló szerepkörben kezdett el dolgozni a Red Bull Racingnél.

2005: A Red Bull megerősítette, hogy Franz Tost lesz a Squadra Toro Rosso (már a debütálás előtt átkeresztelték Scuderia Toro Rossóra) csapatfőnöke.

2004: Az ausztrál Alan Jones második volt Formula-1-es világbajnokként csatlakozott az új A1 Grand Prix sorozathoz. Eközben számos új szabályt vezettek be a királykategóriában, melyekkel a felgyorsult gépek teljesítményét igyekeztek lassítani annak érdekében, hogy ne váljon túl veszélyessé a sportág. Ralf Schumacher kijelentette, támogatja ezeket a szabályozásokat.

2003: Kihallgatták a Toyota egyik alkalmazottját egy feltételezett kémkedés miatt indított nyomozás keretében.

2002: A Jaguar Racing a tervezettnél néhány nappal korábban volt kénytelen bejelenteni a jövő évi pilótafelállását, miután a brit The Sun november 1-jei számában közölte, hogy Eddie Irvine és Pedro de la Rosa helyét a következő szezonban Mark Webber és Antonio Pizzonia veszi át.

2001: Mika Hakkinen finn világbajnok bejelentette, kihagy egy évet az F1-ből, hogy megpróbálja felébreszteni a versenyzés iránti étvágyát.

2000: A Formula-1-es újonc Toyota felvásárolta a japán Fuji versenypálya nagy részét, miközben David Coulthard, a McLaren pilótája először beszélt arról, hogy otthagyná a csapatot, ha máshol nagyobb esélye lenne a világbajnoki cím megszerzésére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: