DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Massa mesterséges kómában

A Honvéd Kórház 48 óra múlva ébreszti fel a brazilt, Vettel Bianchinak ajánlja győzelmét, Schumacher támogatja a Ferrari hockenheimi csapatutasítását, a McLaren első körben nem kapott büntetést a kémkedésért. Ezek voltak a hírek július 26-án.

2023: Az F1-es vezérigazgató Stefano Domenicalival készített exkluzív interjúnk második részében a sportág aktuális és jövőbeli helyzetéről beszélgettünk, és a szakember elmondta, hogy a 24 futamos versenynaptárat érzi megfelelőnek, többet nem szeretne, de kevesebbet sem.

2022: Mattia Binotto Ferrari-főnök elmondta: nem lát rá okot, miért ne nyerhetnék meg a következő tíz futamot. A Scuderia a biztató szezonkezdés után műszaki, stratégiai és néhány vezetői hiba után lemaradt a Red Bullról, ennek ellenére sem adták még fel a vb-reményt. Végül egyetlen versenyt sem nyertek már a szezonban...

2021: Toto Wolff szerint nem a silverstone-i volt Max Verstappen és Lewis Hamilton utolsó ütközése a pályán. Az indulatok fokozódtak köztük, hacsak nem tudnak sportszerű módon küzdeni egymással a jövőben, újra összeakadnak.

2020: Bár nem érte váratlanul őket a verseny lefújása, a magyarázatot nem tudják elfogadni a Brazil Nagydíj törlése után a futam szervezői. A koronavírus-világjárvány miatt sajnos nem látogat el idén az amerikai kontinensre az F1, így pedig ebben az esztendőben elmarad a Kanadai, a Brazil, az USA és a Mexikói Nagydíj is.

2019: Valtteri Bottas szerint sikerült előrelépnie a Mercedesnek a hűtési problémák kezelésében: ez a Német Nagydíj pénteki edzésnapján is látszott, hiszen nem szenvedtek a forró körülmények között.



2018: James Vowles "leállította" Valtteri Bottast a Német Nagydíj végén és megtiltotta neki, hogy támadja az élen autózó Lewis Hamiltont, így felmerül a kérdés, hogy a finn egyáltalán harcolhat-e még a győzelemért idén - a csapat kijelenti, hogy természetesen igen, ez nem is kérdés...

2017: A Pirelli fényt derített Kimi Raikkönen silverstone-i defektjének kiváltó okára: nem az abroncs tervezési hibája vagy fáradása okozta a meghibásodást két körrel leintés előtt, hanem egy külső tárgy kiváltotta sérülés. A Brit Nagydíj végén mindkét Ferrari abroncsa tönkrement, Sebastian Vettel problémáját lassú defektként azonosították.

2016: „Hagyjanak minket nyugodtan dolgozni, kérem” – intézett kérést a nyilvánossághoz a szezon során küszködő Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene. Az olasz megelégelte, hogy két hónapon keresztül Raikkönen jövőjéről kérdezgették, most pedig az merült fel, hogy James Allison lesz az istálló új vezetője.

2015: A július 17-én elhunyt Jules Bianchinak ajánlotta Magyar Nagydíjon szerzett futamgyőzelmét Sebastian Vettel.

2014: Dráma a Magyar Nagydíj időmérőjén, a három szabadedzést nyerő Lewis Hamilton mért kör nélkül már a Q1-ben kiesett, miután autója kigyulladt. A Q3 elején leszakadó eső borzolta a kedélyeket, amit a gumifalba csapódó Kevin Magnussen bánt, a pole-pozíció Nico Rosbergé lett.

2013: Az erőviszonyok egészen más képet mutatnak, mint egy évvel később fognak: Sebastian Vettel és Mark Webber zárta első két helyen a két pénteki magyar szabadedzést, a Mercedes versenyzői elismerték, esélytelenek a futamgyőzelemre.

2012: A július 3-án a Marussia tesztelése közben súlyos balesetet szenvedő, jobb szemét elveszítő Maria de Villotát kiengedték madridi kórházából.

2011: Romain Grosjean készen áll az F1-re, állítja menedzsere, egyben a Lotus-Renault csapatfőnöke, Eric Boullier. A pletykák szerint már az év későbbi részében átveheti Nick Heidfeld helyét.

2010: Michael Schumacher támogatja a Ferrari döntését. „Végső soron azért vagyunk itt, hogy a bajnokságért harcoljunk, amit csak egyvalaki nyerhet meg” – mondta a hétszeres világbajnok egy nappal a Német Nagydíj után, amelyen a Ferrari arra utasította Felipe Massát, adja át az első helyet csapattársának, Fernando Alonsónak.

2009: Az előző nap a Magyar Nagydíj időmérőjén fejsérülést szenvedett Felipe Massa állapota stabil műtétje után. Ugyanakkor további 48 óráig mesterséges kómában tartják, közölte a Honvéd Kórház.

2007: Dübörög a kémbotrány. Habár az FIA elismerte a McLaren bűnösségét, semmiféle szankciót nem rótt ki a csapatra, mivel nem tudták bebizonyítani, hogy a Ferraritól szerzett dokumentumokat felhasználták autójuk tervezése közben. A Ferrari közleményben dühöng a döntés miatt.

2005: A BAR tagadja, hogy csereüzlettel igyekezik megtartani Jenson Buttont, aki állítólag aláírt a Williamshez. A pletykák szerint az angol pilóta jelenlegi csapata fociból ismert fogással két évre kölcsönadná tesztpilótáját, Anthony Davidsont a grove-i istállónak, úgy, hogy állja a bérét, valamint ezen felül is fizet Frank Williams együttesének, annak érdekében, hogy Button náluk maradhasson.

2004: Habár Michael Schumacher 12-ből 11. győzelmét szerezte az előző napi Német Nagydíjon, lehetetlennek tartja, hogy szezon végén 17/18 legyen sikerességi aránya.

2002: Mika Hakkinen, aki egy év szünetre ment az aktuális szezonban, a Német Nagydíjon bejelentette, végleg visszavonul a Formula-1-től. Ezzel az is eldőlt, hogy 2003-ban szintén David Coulthard és Kimi Raikkönen vezet a csapatnál.

2001: Egy évvel korábban Mika Hakkinen elismerte, gyakran gondol a visszavonulásra, de még nem tervezi otthagyni a Formula-1-et.

1999: Furcsa módon esett ki Alessandro Zanardi az Osztrák Nagydíjon: a rádiója elromlott, így nem hallotta a Williams kérését, hogy álljon ki, mivel pedig Pedro Dinizzel csatázott, sokáig a csapat táblájára sem figyelt fel a célegyenesben. Abban a körben, amikor végre észrevette, kifogyott az üzemanyagból.

1998: Nem tartott sokáig Giancarlo Fisichella (Benetton) és Jean Alesi (Sauber) királysága, akik az Osztrák Nagydíj időmérőjén kisajátították az első rajtsort. Mika Hakkinen már a rajtnál átugorta őket, David Coulthard és a két Ferrari előtt pedig ő nyerte a versenyt. Fisichella és Alesi ráadásul egymással ütközött a 22. körben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: