DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
Retro

Retro – Hamilton először győz, Kubica hatalmasat bukik

A 2007-es Kanadai Nagydíj szinte mindent tartogatott, amire nem lehetett számítani: egy újonc első győzelme, egy kétszeres világbajnok hibái, egy hatalmas bukás.

Az ezredforduló után az egyik legizgalmasabb világbajnoki harcot nyújtotta a Formula-1 szerelmeseinek a 2007-es szezon. A két McLaren-Mercedes-pilóta, Alonso és Hamilton egálban, mindössze egy ponttal lemaradva végeztek a bajnokságot megnyerő Kimi Raikkönen mögött, aki azóta is a Ferrari utolsó egyéni vb-címet nyerő versenyzője. A szezon közben kirobbant kémbotrány következtében a wokingi alakulatot kizárták a konstruktőri bajnokságból, így a maranellóiak könnyedén behúzták ezt a címet is.

A montreali hétvége Alonso dominanciájával indult: az első két szabadedzésen a spanyol világbajnok bizonyult a leggyorsabbnak, ám a szombati felvonásban már az újonc csapattársa, Lewis Hamilton zárt az élen. Az időmérőt is az akkor 22 éves brit nyerte: több mint négy tizedmásodperccel autózott gyorsabb kört a tapasztaltabb Alonsónál. Már ekkor érződött a feszes hangulat a McLaren-Mercedes pilótái között: a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón a spanyol versenyző arra a kérdésre, hogy mit tanácsolna Hamiltonnak első pole-pozíciójával kapcsolatban, ennyit felelt: „Semmit. Ne legyen túl agresszív az első kanyarban, és engedjen el.”



A harmadik rajtkockát a BMW Sauber német pilótája, Nick Heidfeld foglalhatta el, mellőle Kimi Raikkönen startolhatott. Őket Massa és Webber párosa követte, és az első tízbe még Rosberg, Kubica, Fisichella és Trulli fért be.

A vasárnapi rajtot követően Alonso a saját csapdájába esett: túl mélyet fékezett, így az első kanyart a pálya füves részén átevickélve kényszerült levágni. Ezt kihasználva Heidfeld feljött a második helyre, az újonc Hamiltonnak remek lehetőséget hagyva elhúzni a mezőnytől. A McLaren brit versenyzője viszonylag korán, a 21. körben ment ki kereket cserélni, és milyen jól tette: Adrian Sutil Spyker-Ferrarija a falban végezte, így biztonsági autós fázis vette kezdetét. Alonso és Rosberg szabálytalan kiállás miatt 10 másodperces bokszutca-áthajtásos büntetést kapott. Szintén a biztonsági autós fázis alatt tudta le kerékcseréjét Massa és Fisichella, ám a bokszutca végén levő piros lámpát mindketten figyelmen kívül hagyták, így az 51. körben a két pilótát kizárták a futamról.

Az újraindítást követően Hamilton pokoli tempót diktált, azonban Robert Kubica rémisztő balesete újabb sárga zászlós szakaszt hozott a versenyben. Jarno Trulli Toyotájának ütközött neki 300 km/h-s sebességgel a lengyel pilóta, majd a pálya jobb szélére kisodródva eltalált egy jelzőtáblát, ami miatt kitört a jobb első kereke a BMW Saubernek. Innentől Kubica tehetetlenül sodródott vissza a pályára, bukfencezett egyet autójával, míg végül az egyenes végén, bal oldalon meg nem állt oldalára borulva a Sauber. A komolyabbnak kinéző bukás ellenére a lengyel mindössze egy kisebb bokasérüléssel és enyhe agyrázkódással megúszta, ám az egy héttel később megtartott USA Nagydíjon így is Sebastian Vettel helyettesítette, ezzel bemutatkozva a száguldó cirkusz mezőnyében.

Az autótöréseknek ezután sem volt vége: az újraindítás után egy körrel Vitantonio Liuzzi találta el a Bajnokok Falát. A biztonsági autót megelőző pillanatokban még egy Alonso-hibát láthattunk: az egyes kanyart ismét a pályán kívül kellett levágnia elfékezés miatt, ezúttal azonban Raikkönen és Ralf Schumacher is kapott a spanyol bakiján.

Az újonc Hamilton egy trükkös futamot követően sem ingott meg az utolsó tíz körön, így könnyedén behúzta élete első Formula-1-es győzelmét. „Ez az első versenyem Kanadában. Eddig is elképesztő szezonunk volt, hiszen hat pódiumot szereztünk. Készen álltam a futamgyőzelemre, már csak az volt a kérdés, hol és hogyan fog megvalósulni. A legjobb autót kaptam a csapattól: semmi problémám nem volt a verseny alatt” – nyilatkozta a leintést követően a brit fiatal, aki a debütáló szezonjában tizenkét dobogós helyezést szerzett, ebből négy első helyezéssel.

A második helyen Heidfeld végzett, míg a dobogó alsó fokára az osztrák Alexander Wurz, a Williams-Toyota pilótája állhatott fel. Mögöttük Kovalainen, Raikkönen és Sato végzett, míg a kalandos futamot teljesítő Alonso csak a hetedik helyen ért be sérült autójával. Az utolsó pontszerző, nyolcadik helyet Ralf Schumacher szerezte meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: