Alighanem videó nélkül is mindenki látja maga előtt az ikonikussá vált képsorokat: Kubica hozzáér Jarno Trulli Toyotájának hátsó kerekéhez, amitől a BMW Sauber eleje elemelkedik a földtől, majd irányíthatatlanul egy betonfalnak csapódik, megcsípve előbb egy másikat. Az autó végeláthatatlan pörgésbe kezd, miközben atomjaira hullik szét, beterítve törmelékkel az egész pályát és a mögötte érkező versenyzőket. Végül a szemközti szalagkorlátnak csapódva „megpihen” az autó az oldalán, amelyből Kubica lábai kilógnak, a lengyel pedig görcsösen maga elé húzza kezeit.
Ma már tudjuk, hogy szerencsére egy kisebb agyrázkódással és néhány zúzódással megúszta a horrorisztikus bukást az F1 egyik legnagyobb kelet-európai ígérete, akinek aztán egy másik baleset törte derékba a karrierjét, Mario Theissen azonban rendkívül megijedt a balesetet látva, mint azt elmesélte a Beyond The Grid podcastben.
„Egyáltalán nem voltam biztos benne, hogy egy ilyen baleset után élve ki lehet szállni az autóból” – kezdte a BMW Sauber akkori csapatfőnöke. „Ott ültem a pitwallon, teljesen leblokkolva, ráadásul információt sem igazán kaptunk Robert állapotáról, csak annyit tudtunk, hogy elvitték a helyi orvosi központba, majd egy kórházba szállították át.”
Aztán amikor besietett hozzá a kórházba Theissen, teljesen meglepődött a látványon, azon pedig még inkább, hogy mik voltak Kubica első szavai az ütközés után: „A versenyt követően azonnal bementünk a kórházba, ahol hatalmas meglepetésünkre az fogadott bennünket, hogy Robert magánál van, mi több, ült az ágyán és máris afelől érdeklődött, hogy autóba ülhet-e a következő versenyen. Természetesen mondtam neki, hogy ez nem tőlem függ, hanem az orvosoktól. Egy héttel később, csütörtökön csatlakozott hozzánk Indyben, ám a doktorok nem engedték rajthoz állni, így bemutatkozhatott Sebastian Vettel.”
Kubica ezt követően a két héttel később esedékes Francia Nagydíjon tért vissza a volán mögé, ahol beállította szezonbeli legjobb eredményét egy negyedik helyezéssel, mielőtt 2008-ban visszatért volna Kanadába, ahol pályafutása egyetlen F1-es győzelmét aratta.
„Semmi sem változott. Semmi. Ugyanúgy nyomta a gázt, mint mikor először beült az autóba tesztelni, egyáltalán nem viselte meg az a szörnyű baleset” – tette hozzá Mario Theissen.