Ha visszamegyünk az időben, kétszer is Bahreinben rendezték a Formula-1-es világbajnokság nyitófutamát, mindkétszer remek csatát hozott, amiben a Ferrarinak is főszerepet szánt a sors. 2006-ban például Michael Schumacher a pole pozícióból indulva sokáig vezetett, ám a második sorból rajtoló Fernando Alonso szívós munkával felküzdötte magát és a második tankolás után a bokszmunkák során előzve sikerült a hétszeres világbajnok elé visszatérnie a pályán. Onnantól Schumacher hiába támadta már spanyol riválisát, Alonso kitartott és megszerezte a futamgyőzelmet, a németnek meg kellett elégednie a második hellyel.
2010-ben a sors tálcán kínálta a győzelmet a Scuderiának, amit Fernando Alonso köszönt is szépen és pályafutása első, vörös overallban teljesített futamán azonnal a dobogó tetején ünnepelhetett. Pedig sokáig nem tűnt úgy, hogy az olaszok napja lehet, Sebastian Vettel ugyanis az első kockából indulva magabiztosan vezette a versenyt, ám a hajrában elkezdett rakoncátlankodni a Red Bull-Renault.
Korábbi, több, mint két másodperces fórja gyorsan el is tűnt, a hátulról érkező Fernando Alonso könnyedén megelőzte, majd nem sokkal később az egyre inkább lassuló Red Bull mellett Felipe Massa és Lewis Hamilton is elment. Vettelnek meg kellett elégednie a negyedik hellyel, a hátulról érkező Nico Rosberg és Michael Schumacher már nem tudták megelőzni. Vettel autójának egyébként a gyújtással akadtak gondjai, ez a győzelmébe került.
2019-ben az évad második futamát rendezték Bahreinben és az időmérőn a Ferrari dominált, Charles Leclerc második ferraris futamán azonnal megkaparintotta a pole-pozíciót, közvetlenül mellé érkezett a rajtrácsra Sebastian Vettel. A futamon Vettelnek már nem ment olyan jól, meg is perdült, alaposan visszaesett, a fiatal monacói azonban hidegvérrel és zseniálisan vezette a futamot, nagyjából tíz másodperces előnyt épített már ki a Mercedesekkel szemben, biztosnak tűnt a siker.
A hajrá azonban itt is meghozta a drámát, amit kilenc évvel korábban a sors a Scuderiának ajándékozott, azt itt el is vette a vörösöktől. A 46. körben ugyanis Charles Leclerc érzékelte, hogy gond van a motorral, így Lewis Hamilton igen gyorsan ott termett a sarkában, mivel az autó látványosan lelassult az egyenesekben. Két körrel később a brit már előzött is, az 54. körben pedig Valtteri Bottas is elment a monacói mellett.
Az utólagos vizsgálat kiderítette, hogy Leclerc autójában egy mechanikus meghibásodás miatt a motor egyik hengere nem működött, ettől lassult le ennyire. Az utolsó körökben még Max Verstappen is megette volna Leclerc-t, itt azonban a sors valamit visszaadott a Ferrari-pilótának, mivel a két Renault egyidejű kiesése miatt pályára gurult a biztonsági autó és mivel a leintésig már nem is volt idő az újraindításra, így a monacói legalább a dobogós helyét megmenthette.
Vajon idén számíthatunk bármilyen hasonló drámára? Az előzetesen jósolt erőviszonyok szerint a Ferrariknak nem sok közük lesz az első helyért vívott harchoz, de a hétvége még tartogathat meglepetéseket ilyen téren is.