10. Kopott gumikon
Futam: 2012, Európa Nagydíj
Elérhető helyezés: 3.
Megszerzett helyezés: 5.
Ok: Eltérő stratégia
Az utolsó valenciai futamon Hülkenberg erős formát mutatott, s visszatekintve komoly esélye volt a dobogóra, bár egy pillanatig sem állt ilyen pozícióban. Amikor ugyanis Schumacher és Webber jóval frissebb gumijaikon az utolsóelőtti körben megelőzték őt, még úgy tűnt, hogy a harc az ötödik helyért zajlik, azonban Hamilton és Maldonado ütközése azt jelentette, hogy a hétszeres világbajnok dobogóra állhatott a leintést követően.
9. Eldurrant esély
Futam: 2016, Brazil Nagydíj
Elérhető helyezés: 3.
Megszerzett helyezés: 7.
Ok: Defekt
Remekül kezdte az esős brazil futamot a Force Indiától másodszor, immár végleg búcsúzó német 2016-ban, s egyik kedvenc pályáján akár a két Mercedes mögé is odaérhetett volna – ám defektje miatt végül csak a pontzóna második felében vitézkedhetett.
8. Vereség a bokszban
Futam: 2012, Belga Nagydíj
Elérhető helyezés: 3.
Megszerzett helyezés: 4.
Ok: Gyengébb stratégia
Az emlékezetes „Grosjean-féle” rajtbaleset után Hülkenberg a harmadik, majd Raikkönen levadászását követően a második helyen találta magát, ám a Lotus stratégái túljártak a Force Indiánál dolgozó kollégáik eszén, Vettel pedig mindkettejüket állva hagyta, így Hulknak be kellett érnie a negyedik hellyel.
7. Rosszkor jött a piros
Futam: 2016, Belga Nagydíj
Elérhető helyezés: 3.
Megszerzett helyezés: 4.
Ok: Piros zászló
A 2016-os spái futamon Kevin Magnussen balesetére tökéletesen reagáltak a Force India bokszában, így Hülkenberg jól időzített kiállása után vezethette volna a futamot, ha nem lengetik be a piros zászlót, ami viszont egy ingyen kerékcserét jelentett a riválisoknak. Végül „csak” negyedik lett, mindössze nyolc másodperccel lemaradva a mezőny végéről induló Hamilton mögött.
6. Eltaktikázva
Futam: 2016, Monacói Nagydíj
Elérhető helyezés: 3.
Megszerzett helyezés: 6.
Ok: Gyengébb stratégia
A 2016-os szezon az elszalasztott esélyekről szólt: Monacóban a Force India Sebastian Vettel kerékcseréjére reagálva hívta bokszba az egész hétvégén pazar tempót autózó németet, aki emiatt beragadt a mezőnybe, miközben az egyébként addig nála lassabb Perez kedvezőbb taktikájával a szezon során először (de nem utoljára) a pódiumra vitte a Force Indiát. Hogy milyen erős volt Hülkenberg tempója, jól mutatja, hogy a hajrában Rosberget is maga mögé utasította a pályán.
5. Végzetes tévedés
Futam: 2016, Európa Nagydíj
Elérhető helyezés: 3.
Megszerzett helyezés: 9.
Ok: Tankolási hiba az időmérőn
Az első bakui futamon a Force India a mezőny egyik leggyorsabbja volt, Hülkenberg harmadikként zárta az utolsó szabadedzést, de az időmérőn egy banális tankolási hiba miatt kiesett a Q2-ben – hogy mekkora lehetőséget bukott el ezzel, azt a negyedik rajtsorból induló csapattársa harmadik helye mutatta meg.
4. Ki nem kényszerített hiba
Futam: 2017, Azerbajdzsáni Nagydíj
Elérhető helyezés: 2.
Megszerzett helyezés: kiesett
Ok: Vezetői hiba
Egy évvel később Bakuban Hülkenberg karrierje talán legkínosabb jelenetét produkálta: senkitől sem zavartatva törte ki kerekét az egyik kanyar belső ívén álló falon, miközben a futam későbbi alakulását tekintve, ahol Lance Stroll egy tized híján második lett, simán odaérhetett volna a pódiumra a Renault-val.
3. Párharc
Futam: 2014, Bahreini Nagydíj
Elérhető helyezés: 3.
Megszerzett helyezés: 5.
Ok: Nem tudott előzni, majd vezetői hiba
A sauberes kitérő után, melynek fénypontja a koreai 4. hely volt igazi dobogóesély nélkül, a Force Indiához visszatérve hamarosan csapattársával, Sergio Perezzel vívhatott meg a dobogóért – bár bahreini küzdelmüket háttérbe szorította a két Mercedes akkor még viszonylag békés házicsatája. Az emlékezetes Maldonado–Gutierrez csattanás utáni safety car-szakaszt követően Hülkenberg hosszú körökön át űzte-hajtotta a mexikóit, de végül nem őt, hanem saját magát hajszolta hibába, s csak ötödikként futott be.
2. Elúszott
Futam: 2019, Német Nagydíj
Elérhető helyezés: 3. (2.?)
Megszerzett helyezés: kiesett
Ok: Vezetői hiba
Utolsó szezonjának hazai versenye volt Hülkenberg utolsó nagy esélye: az esős pályán kiváló pozícióból csúszott a kavicságyba, s bukott ezzel egy potenciális harmadik (sőt, talán második) helyezést. Persze aznap ezt a hibát többek között Hamilton, Bottas és Leclerc is elkövették, de ez Hülkenberget aligha vigasztalta…
1. Elsők helyett utolsók
Futam: 2012, Brazil Nagydíj
Elérhető helyezés: 1.
Megszerzett helyezés: 5.
Ok: Vezetői hibák
Mind közül a legfájóbb eset: a félig esős félig száraz 2012-es idényzárón Hülkenberg a körülményeket jól olvasva tört az élre, s kezdte leszakítani magáról az üldözőket, amikor egy némileg vitatható döntéssel beküldték a biztonsági autót. Ezzel a verseny újra éles lett, de a német sokáig tartotta magát, ám egy pillanatra megingott, megcsúszott, így Hamilton megelőzte őt, majd amikor pár körrel később visszavette volna az első helyet, belecsúszott riválisába, ezzel vetve véget a világbajnok utolsó mclarenes futamának. Így végül Jenson Button utolsó, s egyúttal a McLaren mindmáig utolsó győzelme született meg aznap, Hülkenberg pedig így packázta el csapata első győzelmét, s saját maga első esélyét a sikerre – akkor aligha hitte bárki, hogy az utolsó igazi sansz is ez volt rá…