Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 20. szerda
Retro

Mi lett a sorsa a Ferrari akadémistáinak? - 2. rész

Mick Schumacher személyében régóta várt versenyzővel gazdagodott a Ferrari Pilótaakadémiája - leigazolásának fényében nem árt felidézni, hogy mire vitték vörösben autózó elődei.

A cikk első része ide kattintva érhető el.

Antonio Fuoco (2013-2018)

Néhány héttel ezelőtt az olasz még abban reménykedett, hogy a Scuderia támogatásával kezdheti 2019-et, ám egyelőre úgy áll a helyzet, hogy máshol kell lehetőség után néznie. Fuoco ugyanis hiába nyerte meg 2013-ban a Formula-Renault 2.0 Alps-bajnokságot, majd 2014-ben a – Max Verstappen formulaautós debütálását elhozó – Florida Winter Seriest, első két F2-es szezonjában mindössze egy-egy hetedik és nyolcaik helyet tudott felmutatni.



Guanyu Zhou (2014-2018)

A kínai legjobb eredménye még 2015-ből származik, amikor ezüstérmesként végzett az olasz F4-ben, utána azonban nem tudott maradandót alkotni. A pilóta számára az F3-as Európa-bajnokság jelentette a fő csapásirányt, ahol két győzelem és néhány dobogós helyezés ellenére nem tudta feljebb tornászni magát az év végi nyolcadik pozíciónál. 

Mint később kiderült, Zhou 2019-től már a Renault kötelékében folytatja junior-pályafutását.

Charles Leclerc (2016-2018)

A 21 éves monacói tehetség a Ferrari Pilótaakadémiájának megtestesült célja, a mindenkori példakép, a mérce az őt követők számára. Leclerc-nek mindössze három év alatt sikerült, ami akadémista társai többségének soha: nem csak, hogy bejutott a Forma-1-be, de Sebastian Vettel társaként a Scuderia autóját vezeti majd a 2019-es szezonban. Saját maga szerint keresztapja és mentora, Jules Bianchi sorsát tölti be, ennek érdekében pedig mindent megtett, amit csak lehetett az elmúlt három év során.

A Ferrari 2016 elején igazolta le őt, mint az F3-as Európa-bajnokság negyedik helyezettjét, és rögtön két istállónál tesztelhetett párhuzamosan: a Haasnál és a Ferrarinál. Leclerc közben elhódította a GP3 bajnoki címét, melynek köszönhetően egyenes út vezetett számára a Formula-2-be, ahol hasonlóan illusztris módon meg sem állt az első helyig. A Sauber decemberben bejelentette, hogy 2018-ban a monacói lesz Marcus Ericsson csapattársa: Leclerc minden platformon és sajtóorgánumban az év újonca lett, mely elismeréseket már mint a Ferrari hivatalos versenypilótája zsebelhette be.

Antonio Giovinazzi (2016-2018)

Az olasz 2016-ban majdnem elhappolta a GP2 bajnoki címét Pierre Gasly elől, de második helye is elég volt ahhoz, hogy a Ferrari az új olasz reménységként kezdjen rá tekinteni. 2017-es szezonját folyamatosan félúton töltötte a Scuderia, a Haas és a Sauber között – utóbbi színeiben váratlanul megejthette debütálását is év elején, Pascal Wehrlein-t helyettesítve. Giovinazzi azóta is hűen végezte a szimulátoros munkát – néha azért a pályára is hajthatott –, érdemeiért pedig 2019-ben Kimi Raikkönen csapattársaként versenyezhet a Saubernél.

Giuliano Alesi (2016-)

A franciát Leclerc-rel egyidőben igazolta le a Ferrari, szintet azonban csak idén tudott lépni: eddig egy-egy 22., 5. és 7. helyet szerzett a GP3-ban a Tridentnél, az F2-ben szintén velük versenyez majd.

Marcus Armstrong (2017-)

A 18 éves új-zélandi jelenleg a második helyen áll a Toyota Racing Series-ben (tavaly 3. lett), emellett egy olasz F4-es bajnoki cím is díszíti kollekcióját. Akárcsak tavaly, Armstong marad a Prema csapatánál, az FIA F3-as bajnokságában.

Enzo Fittipaldi (2017-)

A kétszeres F1-es bajnok Emerson Fittipaldi unokája még karrierje elején jár: tavaly párhuzamosan teljesítette az olasz és német F4-es bajnokságokat, előbbiben bajnok, utóbbiban harmadik lett. A brazil 2019-ben a Formula Regional Európa-bajnokságban fog versenyezni.

Callum Ilott (2017-)

A Red Bull-tól 2016-ban távozó brit első komoly eredményét tavaly érte el a GP3-ban, ahol harmadik lett, idén pedig az F2-es Charouznál szeretné megmutatni, hogy érdemes a Ferrari támogatására.

Robert Shwartzman (2017-)

A szentpétervári pilóta az olasz F4-ben és a Formula Renault Eurocup-ban szerzett harmadik helyek után került a Ferrari látókörébe, és már akadémistaként szerezte meg tavaly a Toyota Racing Series bajnoki címét, és az F3-as Európa-bajnokság bronzérmét. 2019-ben Armstrong csapattársa lesz a Premánál.

Gianluca Petecof (2017-)

A Ferrari akadémiájának legfiatalabb tagja a 16 éves brazil, aki tavaly mutatkozott be az olasz és német F4-es bajnokságokban, egy-egy 4. és 10. pozícióval. Petecof 2019-ben már az első helyet célozza meg ugyanezekben a szériákban.

Mick Schumacher (2019-)

Olyan friss, hogy még meleg: talán még meg sem száradt a tinta a 19 éves versenyző ferraris szerződésén, a nemzetközi sajtó és a rajongók is elragadtatva beszélnek a német küszöbön álló F1-es sikereiről. A tavalyi F3-as aratás és bajnoki cím után idén a Formula-2-ben körözhet majd, ahol ha meggyőzően teljesít, egy-két éven belül valóban a legjobbak között találhatja magát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?