A Ferrari 2009 végén jelentette be, hogy megalakítja saját versenyzői programját – a döntésnek komoly lökést adott a Felipe Massa hungaroringi balesete utáni pilótamizéria, hiszen a Scuderia majdhogynem helyettes nélkül maradt a nyári szünetben.
Először Michael Schumachert hívták volna Maranellóba, de a hétszeres világbajnok nyakfájásra hivatkozva lemondta a szenzációszámba menő visszatérést. Aztán jött a csapatnak tíz éve rendíthetetlenül tesztelő Luca Badoer, akin igencsak meglátszott, hogy versenykörülmények között utoljára 1999-ben vezetett F1-es autót. Neki két futam jutott, a szezont pedig az a Giancarlo Fisichella fejezte be Kimi Raikkönen csapattársaként, aki majdnem legyűrte a finnt a Belga Nagydíjon, egy Force India volánjánál.
A frissen megszervezett pilótaakadémia első igazoltja Jules Bianchi lett, 2010-ben pedig hatan is követték a példáját. Bianchi 2013-ban már F1-es pilótának mondhatta magát, Sergio Perez pedig még korábban, 2011-ben bemutatkozhatott a száguldó cirkuszban, így a programnak egyértelműen volt létjogosultsága. Ám a Ferrarinál úgy gondolták, hogy a pilóták jó, ha minél több időt töltenek autóban, ezért 2014 januárjára-februárjára megálmodták a Florida Winter Series nevű téli bajnokságot fiataljaik számára.
A négyfordulós, három helyszínre ellátogató (Sebring, Palm Beach, Homestead) sorozatban az akkor alsóbb szériákban pallérozódó akadémisták (Raffaele Marciello, Lance Stroll, Antonio Fuoco) vettek részt, néhány másik vendégversenyzővel együtt, hogy meglegyen a szükséges létszám. Az indulók között ott volt a ma már IndyCar-menő Ed Jones, vagy éppen a Saubernek tesztelő Tatiana Calderón, visszatekintve azonban kétségkívül Max Verstappen neve volt a legnagyobb a listán.
A holland 2013-ban gokartvilágbajnok lett a KZ1-es kategóriában, 2014-re pedig az F3-as Európa-bajnokságba szerződött a Van Amersfoort Racinghez. A Ferrari hívása a lehető legjobbkor jött, hiszen a tapasztalat sosem árt, Verstappen ezért a Florida Winter Series Tatuus FA010B-modelljével szerezte meg első formulaautós tapasztalatait, még az F3-as kaland előtt.
A bajnoki trófea annak az Antonio Fuocónak a kezébe került, aki még ma is a Ferrari-színeiben rója a köröket a Formula-2-ben, megelőzve a hasonló cipőben járó, azóta a Renault-t és a Force Indiát is megjárt, jelenleg pedig a Williamsnél tesztpilótáskodó Nicholas Latifit. Verstappen a harmadik pozícióban, két diadallal zárta az évet: először a Palm Beachen, másodjára pedig a homesteadi zárófutamon állhatott a dobogó tetejére, ezért jogos a kijelentés, hogy a pilóta a Ferrarinak köszönhetően érte el első győzelmét az autósportban.
Az év végi eredménylistán végigtekintve több ismerős névvel is találkozhatunk, a Ferrari ugyanis szabadkártyásoknak is lehetőséget biztosított a sorozatban: az első fordulón az autósport újságírója, Ben Anderson vehetett részt ilyen minőségben, a Palm Beach-en pedig az a Will Buxton, aki az elmúlt évek során az F1 hivatalos kommunikációjának egyik legismertebb arcává vált.
Ami pedig Verstappent illeti: áprilisban elrajtolt az F3-as Európa-bajnokság, a nagy nyári menetelésnek köszönhetően felfigyelt rá a világ, ősszel pedig már a Toro Rossónál tesztelhetett, készülve a 2015-ös, Forma-1-es debütálásra…