Valószínűleg kevés szakértő vitatkozik azzal, hogy Charles Leclerc a Formula-1 egyik legnagyobb fiatal tehetsége jelenleg. Viharos gyorsasággal teszi meg a lépcsőfokokat előrehaladása során, a juniorszériák megnyerése után az Alfa Romeo-Sauber színeiben a száguldó cirkuszban is bizonyított, így 2019-ben, alig huszonegy évesen már a Ferrarinál kapott állandó ülést.
Kevesen tudtak arról, hogy a Mercedes egyik legfényesebb ifjú csillaga, Esteban Ocon a Ferrarinál tesztelt először Formula-1-es autót. Ehhez hasonlóan kevésbé közismert, hogy versenyhétvégén Charles Leclerc pedig egy Haast terelgetett (egy-egy szabadedzésen) még 2016-ban. Igaz, előtte már teszteken részt vett a Ferrarinál, később pedig a Saubernél ült autóba.
A Ferrari-akadémia tagjaként (a nem titkolt, igen erős olasz kötődésnek köszönhetően) ülhetett a Haas versenyautójába kicsit megízlelni, milyen egy hamisítatlan versenyhétvége. Első ízben a Brit Nagydíj első szabadedzésén kapott lehetőséget Esteban Gutierrez helyén, a huszonkét résztvevő közül a 18. pozícióban végzett a VF-16-tal.
Később további tapasztalatokat gyűjthetett a Magyar, a Német és a Brazil Nagydíj első szabadedzésein is. Bár később elismerte, hogy ez időnként hátráltatta abban, hogy teljes egészében GP3-as teendőire összpontosítson, mivel az eltérések miatt a szoros küzdelemben apróságok is számíthatnak, ami jelen esetben kicsit hátrányára vált.
A kölyökképű, tizennyolc esztendős fiatal monacói képbe került a Haasnál egy esetleges, 2017-es versenyzői szerződésnél is, de végül az istálló Kevin Magnussent igazolta le Romain Grosjean mellé. Ekkor inkább a Formula-2-be szerződött, amit első nekifutásra, igencsak domináns teljesítménnyel meg is nyert. Tavaly már a gyengén kezdő, utána azonban dinamikusan fejlődő Alfa Romeo-Saubernél kapott ülést és rögtön bizonyított is. 2019 más kávéház lesz, már a legjobb helyekért kell harcolnia, de eddigi pályafutását látva, nem valószínű, hogy nagyon visszaesne eddigi remek teljesítménye.