Egyetlen változás már biztosan van a Magyar Nagydíjon az elmúlt évekhez képest: a verseny névadó szponzorát 2018-ban Rolexnek hívják. Az óragyár nem az első a támogatók sorában, nézzük meg tehát, az elmúlt bő három évtizedben mely cégek járultak hozzá névadó szponzorként a Magyar Nagydíjak létrejöttéhez!
A verseny már a rendszerváltás előtt, 1988-ban névadó szponzort kapott, ez a Pop 84 nevű olasz ruhamárka volt. A felállás maradt 1989-re ig, az „olaszos” Magyar Nagydíjakat pedig végül Ayrton Senna, illetve Nigel Mansell tudták megnyerni.
A Pop 84 ekkortájt egyébként több sporttal kapcsolatos bizniszben benne volt, utánunk például a spliti kosárlabdacsapatot támogatta, ugyanígy, névadó szponzorként.
1990-ben az egész országban tombolt a rendszerváltás utáni lelkesedés, viszont érdekes módon a hirtelen ránk szakadt kapitalizmusban csak két évvel később, 1992-ben érkezett új névadó szponzor a Magyar Nagydíjra.
Ha viszont már jött, maradt is tizenhárom évig, így a korszak F1-et néző közönsége bő egy évtizedre memorizálhatta magának a Marlboro Magyar Nagydíj nevet.
A korszakban csúcsra lettek járatva minden, száguldó cirkusszal kapcsolatos felületen a dohányreklámok, ennek egyik legnagyobb haszonélvezője az amerikai cég volt. A Marlboro az évtizedek során támogatta a McLarent, illetve a wokingiak versenyzőit is, majd szépen fokozatosan átsasszézott az olaszokhoz, hogy ott folytassa szponzori tevékenységét. A Marlboro egy ideig a Ferrari istállójának teljes, hivatalos nevében is szerepelt, ez csak 2011-ben változott meg.
A Magyar Nagydíjak szponzorációjával egy kicsit előbb hagytak fel, 2005 volt az utolsó olyan év, amikor a Marlboro névadó támogatóként jelen volt a Magyar Nagydíj életében.
A „Marlboro-korszak” alatt a Williams (1993 és 1997 között ötből négyszer), a McLaren, a Renault és a Ferrari tuddott nyerni, Schumacher és Barrichello révén az olasz istálló ugyancsak négy győzelmet szerzett magának, a Williamshez hasonlóan.
Nem túlzunk, ha azt mondjuk, minden idők legjobb, legizgalmasabb, legdrámaibb Magyar Nagydíja a 2006-os volt. Újdonságot jelentettek gyakorlatilag a komplett mezőnynek az esős körülmények, ilyen időjárás addig maximum egy-egy szabadedzésen fordult elő, soha nem versenyen.
Jenson Button ebben az évben a Shell égisze alatt megrendezett magyar futamot tudta megnyerni, és ez a futam nem csak a magyaroknak, hanem a komplett F1 számára is egy nagy klasszikussá nőtte ki magát. Egy évvel később, 2007-ben Lewis Hamilton Agip-feliratok alatt állt a mogyoródi dobogón.
2008-ban és 2009-ben a holland pénzügyi cég, a legtöbb ember számára a biztosítási konstrukcióikról ismert ING támogatta a Magyar Nagydíjat, 2008-ban itt szerezte élete egyetlen győzelmét Heikki Kovalainen, egy évvel később pedig Lewis Hamilton tudott másodszor diadalmaskodni magyar földön.
2010-től 2012-ig az olasz olajcég, az Eni vette át az ING szerepét, a hatlábú, tűzokádó kutya láthatott egy Webber-, egy Button- és egy Hamilton-győzelmet.
A verseny legutóbbi főtámogatója a Pirelli volt 2014 óta, amely akkor már három éve az F1 kizárólag gumiszállítójaként is tevékenykedett. Azóta 4-ből két versenyt a Ferrari zsákolt be, mindkettőt Sebastian Vettel révén, tehát mondhatjuk, fekszik a pálya az olaszok autóinak.
Nemrég Hamilton is úgy nyilatkozott, tart a Ferrari fenyegetésétől, tehát a papírforma megint Vettelék sikerét ígéri. De vajon bejön az a bizonyos papírforma?
A Magyar Nagydíj névadó szponzorai időrendi sorrendben:
# | Szponzor neve | Évek |
1 | Pop 84 | 1988-89 |
2 | Marlboro | 1992-2005 |
3 | Shell | 2006 |
4 | Agip | 2007 |
5 | ING | 2008-2009 |
6 | ENI | 2010-2012 |
7 | Pirelli | 2014-2017 |
8 | Rolex | 2018-? |