Minden idők legsikeresebb versenyautójával 2004-ben jelentkezett a Ferrari. Nem igazán volt várható ekkora dominancia, azok után, hogy Schumacher egy évvel korábban mindössze két egységgel győzte le a mclarenes Kimi Raikkönent és a konstruktőri elsőség is csak szűken lett meg. Amit azonban utolsó domináns évében produkált a Scuderia és Schumacher, arra nincsenek szavak.
A tizennyolc versenyből tizenötöt a vörös autó nyert, tizenkét pole-pozíciót, tizennégy leggyorsabb kört és huszonkilenc dobogós helyet hozott az istállónak ez a különleges szezon. Rubens Barrichello pedig az összetett második helyén végzett, így valóban mindent besöpört a Ferrari.
Igaz, a brazil számára kissé kellemetlen, hogy Schumacher tizenhármat nyert, a kettes számú pilótának pedig csak kétszer sikerült nyernie. Csapatszinten azóta már a múlté ez a rekord, ugyanis 2016-ban a Mercedes tizenkilenc győzelmet zsebelt be, bár ezt huszonegy futamból tette.
A német legenda egy szezonban aratott 13 győzelmes rekordja azonban a domináns Mercedes és a felduzzadt versenynaptár ellenére sem dőlt meg. Miben rejlett a Ferrari akkori sikerének titka? „Az F2004 mesebelien csodálatos autó volt, álomszerűen könnyen beállíthatóra sikeredett. Egy dívával ellentétben rendkívül könnyen kezelhetőnek bizonyult, csak szép emlékeim vannak arról a modellről” – nyilatkozta Ross Brawn, a Ferrari akkori technikai igazgatója.
„A versenyautó annyira domináns volt, hogy igen korán lerendeztük a világbajnoki címeket. A konstruktőri elsőség öt versennyel a vége előtt, Magyarországon eldőlt. Az F1 menedzsmentjében rosszul végezném új munkámat, ha a bajnokság ilyen korán eldőlne” – tette hozzá Brawn. Az egyéni cím sem sokáig váratott magára, két héttel később, augusztus 29-én ugyanis Schumachert hetedszer is királlyá koronázták.