1958 karácsonyának második napján látta meg a napvilágot Shakespeare szülővárosában, Stratford-upon-Avonben Adrian Newey, aki három és fél évtizede dolgozik az autósportban, mely idő alatt három csapatnak összesen tíz konstruktőri világbajnok autót tervezett, s nem kisebb dolgot vívott ki magának, mint hogy a Formula-1 történetének egyik, ha nem a legjobb tervezőjének tartják.
Williams FW14B
A Williams a nyolcvanas évek végére rendesen alulmaradt a McLarennel szemben, így igazán nagyot kellett dobnia az alakulatnak, ha vissza kívántak térni az élre. 1991-ben Nigel Mansell már harcban állt a vb-címért, de ekkor még a wokingiak és Ayrton Senna kezében maradt a trófea, egy évvel később azonban nem volt pardon: a Patrick Head által vezetett technikai gárda Newey aerodinamikai kiválóságával, és Paddy Lowe szakértelmével (az ő fejéből pattant ki az aktív felfüggesztés ötlete) világverő modellt alkotott az FW14B képében.
Mansell kilenc futamgyőzelme és 14 pole-pozíciója mellé a világbajnoki címet is begyűjtötte, Riccardo Patrese pedig sorozatos dobogós helyezésekkel és egy diadallal húzta alá az autó klasszisát.
Williams FW18
A Willamsnél 1993-ban világbajnoki címet szerző Alain Prost győztes szezonja végén búcsúzott az F1-től, az örökébe lépő Damon Hill azonban eleinte nem tudta makulátlanul elvégezni feladatát. 1994-ben és 1995-ben is egy bizonyos Michael Schumacher akadályozta meg a vb-cím megszerzésében, 1996-ban azonban végre valahára felért a sportág csúcsára. Ebben komoly szerepet játszott Newey FW18-asa, amely 16-ból 12 futamot megnyert, ráadásul a bajnoki csata is házon belül, az utolsó futamon dőlt el, ahol Hill győzelemmel ünnepelte elsőségét Jacques Villeneuve kárára.
McLaren MP4/13
Miután befejezte az FW19-es Williams munkálatait, 1997 már a McLarennél találta Neweyt – a szakember nem tudott érdemben beleszólni az MP4/12-es tervezésébe, de legalább volt ideje felkészülni az 1998-ban bevezetett új szabályokra az MP4/13-assal. Hogy ez mennyire sikerült neki? Nos, Mika Hakkinen és David Coulthard 9 győzelmet, 12 pole-t és 9 leggyorsabb kört jegyzett vele, és a finn – még ha a szezonzárón is – a volánja mögött bezsebelte élete első világbajnoki címét.
McLaren MP4-20
Az egyetlen modell a listán, amely nem ért fel a csúcsa – viszont a legtöbb „mi lett volna ha…?”-összeállításban az élen szerepel. Bár a Renault és Fernando Alonso jobban kapta el a szezon rajtját, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az MP4-20-as a mezőny leggyorsabb autója – sajnos azonban a legsebezhetőbb is volt egyben. A Mercedes-motor és a hajtáslánc összetevői ugyanis olyan sérülékenynek bizonyultak, hogy Kimi Raikkönen hiába teljesített 120%-on egész évben, szinte alig akadt olyan hétvégéje, ahol ne kellett volna ilyen-olyan meghibásodással küzdenie. Ezek után nem volt meglepő, hogy a vb-cím is kicsúszott a McLaren kezei közül.
Red Bull RB9
Minden Newey-féle Red Bull egyedi valamiért, de talán a 2013-as világbajnok konstrukció, az RB9-es emelkedik ki leginkább a sorból. Bár a szezon első felében a Ferrari, a Mercedes, sőt, még a Lotus is szorongatta az istállót, a Magyar Nagydíjtól kezdve Sebastian Vettel az év összes hátralévő futamát megnyerte, három futammal a zárás előtt vb-győztessé avanzsálva.