Austin óta sem csitultak le teljesen a kedélyek, különösen Max Verstappen utolsó körös manőverének köszönhetően, amikor is a pálya egy részét levágva (négy kerékkel a fehér vonalon kívül) került Kimi Raikkönen elé a fiatal holland, akit aztán öt másodperccel visszasoroltak a célba érkezés után, így végül csak negyedik lett.
A mexikói győzelme után is odaszúrt a holland, hogy már azon gondolkodott, hogy levág egy kanyart, hátha büntetést kap és attól izgalmasabb lesz az egyébként (szerencséjére) meglehetősen unalmas futama az élen. Korábban nem volt ennyire szigorú a szabály. Nemrég három klasszikus esetet vizsgáltunk, amik az autó- és motorsport rajongóinak emlékezetébe vésődött előzések, igaz, egyik sem a Formula-1-ben történt.
De a száguldó cirkuszban is láthattunk már ilyen manővereket. Három kiragadott példánk közül a legrégebbi 2003-ban esett meg, amikor Michael Schumacher teljes egészében a pályán kívül gyorsított ki a jobbos visszafordító kanyar után és így előzte meg az őt feltartó Jarno Trullit. Büntetés itt sem járt érte, ahogy a következő két esetben sem.
Ennél híresebbé vált Robert Kubica és Felipe Massa küzdelme a 2007-es Japán Nagydíjon, Fujiban, amikor is az ömlő esőben az utolsó fél körben elképesztő küzdelemben előzgették egymást oda-vissza, összesen háromszor a pályán kívül. Ugyan a szabálytalanságok mindkét részről látványosak voltak és előnyt szereztek vele, akkoriban ezt sokkal inkább engedték.
Kevesen emlékeznek a 2015-ös Belga Nagydíjon történt előzésre, amikor Max Verstappen került úgy Felipe Nasr Sauberje elé, hogy négy kerékkel a fehér csíkon kívül haladt. Itt azonban csak centiméterekről volt szó, valószínűleg ezért hunytak szemet a holland tette felett. Még így is elég gyakran tűnik túlszabályozottnak a Formula-1.