Adelaide-ben 1995-ben Mika Hakkinen közel került a halálhoz, miután egy defekt miatt óriási sebességgel a gumifalnak csapódott, ráadásul oldalirányban találta el a falat. Több életmentő műtétet is végre kellett hajtani a finn pilótán, aki végül szerencsére túlélte a balesetet, a következő szezonban pedig újra teljes fegyverzetben térhetett vissza, végül 1998-ban és 1999-ben világbajnoki címig jutott.
Feltörekvő, fiatal finn pilótaként, több dobogós hellyel a zsebében érkezett a szezonzáró futamra, Ausztráliába, ám a pénteki második edzésen egy tempós jobbkanyar előtt egy hátsó kerekének defektje miatt óriási sebességgel kitört az autó hátulja és csak keveset lassulva csapódott a falnak úgy, hogy Hakkinen fejét elképesztő erőhatások érték. Koponyaalapi törést és más súlyos sérüléseket szenvedett, gégemetszést is végre kellett hajtani a későbbi kétszeres világbajnokon, csak erős szervezetének köszönhette, hogy nem hunyt el a balesetben, napokig volt életveszélyben.
Halláskárosodást és arcidegbénulást is szenvedett, de a rehabilitáció tökéletesen sikerült és 1996-ban a szezonnyitón újra a rajtrácson köszönthettük Hakkinent. Hogyan sikerült neki ilyen jól a visszatérés? „Hát ez nyilván igen nehéz volt. Jó ideig még a mozgás is nehezemre esett. Megvolt viszont az az előnyöm, hogy egy fiatal fickó voltam akkoriban, hihetetlen belső energiákkal, ezek segítettek” – kezdte visszaemlékezését Mika Hakkinen az F1 Facebook Live kérdésére válaszolva.
Óriási volt az elszántsága, hogy a lehetetlenről is bebizonyítsa, hogy lehetséges. „Amikor visszatértem a Formula-1-be, állandóan az járt a fejemben, hogy világbajnok akarok lenni” - mondta el akkori céljait, bár nagyon sokan már elvesztették bizalmukat a „repülő finnben”. Úgy vélték, hogy sosem lesz már meg ugyanaz a sebessége.
„Amikor újra visszatértem a paddockba a következő évben, az emberek azt mondták, hogy: Oh, Mika más lett, máshogyan is néz ki. Képes még vajon győzni? Elég kellemetlen szituáció volt. Aztán abban a pillanatban, amikor felvettem a bukósisakomat, azonnal arra gondoltam, hogy márpedig én teljesen a gázra lépek, azért is győzni akarok!” – tette hozzá Mika Hakkinen, aki végül 1997-ben valóban meg is szerezte első győzelmét, igaz, ez csak élete 96. nagydíján történt meg.
Ezzel végre átszakadt a gát, a következő szezonban Hakkinen az új, Adrian Newey által tervezett McLarennel még a Ferrari szupersztárját, Michael Schumachert is legyőzve világbajnok lett. Egy évre rá megvédte címét.
„Óriási önbizalmat adott nekem az 1998-as és 1999-es vb-győzelem. Hogy mit csináltam másképp második karrierem során? Talán többet figyeltem és hallgattam másokat és kevesebbet beszéltem… igaz, a finnek egyébként sem beszélnek túl sokat” – zárta gondolatait Mika Hakkinen.