Hamilton 2007 óta versenyez a Formula-1-ben, Belgiumban azonban csak 2010-ben és 2015-ben sikerült a dobogó tetejére állnia. 2008-ban is elsőként haladt át a célvonalon, ám utólag megbüntették kanyarlevágásért, így elsőből csak harmadik lett. 2009-ben, 2012-ben és 2014-ben is már a verseny elején bajba került.
2009-ben volt a legkisebb vesztesége, ugyanis abban a különleges évben, amikor a Ferrari és a McLaren is csak árnyéka volt egy évvel korábbi önmagának, a Brawn és a Red Bull csatája határozta meg az évadot. Igaz, a Hungaroringen győzött, de akkora ponthátránya volt, hogy szinte matematikailag sem védhette volna már meg a világbajnoki címét. Az újonc Grosjeannal, Buttonnal és Alguersuarival egyetemben négyes karambol részese volt az első körben, azonnal kiállni kényszerült. A sors tréfája, hogy a végeredmény az évad viszonyait tekintve óriási meglepetés lett, ugyanis Raikkönen a Ferrari egyetlen győzelmét szerezte, mögötte szorosan pedig a Force Indiával Giancarlo Fisichella végzett.
2010-es győzelme után egy évvel megint elfordult tőle Fortuna. Már az időmérőn is koccant Maldonadóval, amiért a venezuelai kapott egy öt rajthelyes büntetést. A verseny 12. körében pedig előzés közben túl korán váltott vissza az ideális ívre és emiatt nekiment Kobayashi jobb első kerekének. Az autó irányíthatatlanul belefordult a szalagkorlátba, Hamilton pedig még az eszméletét is elvesztette a becsapódástól. A versenyautó egyébként működőképes maradt volna, ám a brit természetesen nem tudta folytatni a versenyt, később elismerte, saját hibája volt az ütközés.
2012-ben sem jutott sokáig, gyenge rajthelye okozta a vesztét, bevágott elé a rajt után Romain Grosjean igen figyelmetlenül, összekoccantak a kerekek, így féktávon irányíthatatlanul száguldott a már fékező pilóták közé a két versenyző. Óriási csatt lett a végeredmény, Alonso, Hamilton, Grosjean és Perez is kiesett azonnal, kicsit később pedig Maldonado is kiállt autója sérülései miatt.
2014-ben a Mercedes óriási fölényben volt egész szezonban, csak a Rosberg-Hamilton csata hozott némi izgalmat. A pole-ból induló német nem tudta megtartani vezetését, a második körben próbálta visszaszerezni az első helyet Hamiltontól, ám a Le Combs-ban a két csapattárs összeért. Sokak szerint Rosberg kívülről szándékosan fordult rá Hamilton bal hátsó kerekére, amitől a brit defektet kapott és nagyjából egy kört veszítve térhetett vissza a kerékcsere után. Rosberg szárnya enyhén sérült, de közel sem tudta legjobb tempóját autózni, így a győzelem Ricciardóé lett, Hamilton a 38. körben feladta, Rosberg második lett.