DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
Retro

Retro – Az utolsó monacói Schumacher-siker

Senki sem gondolta volna, hogy amikor Michael Schumacher győztesként szelte át a célvonalat 2001-ben, a Scuderia legalább másfél évtizedig nem tud újfent a dobogó tetejére állni Monacóban.

Az Osztrák Nagydíjon aratott remek győzelmével David Coulthard négy pontra csökkentette a hátrányát Michael Schumacherhez képest a tabellán, és mivel a hercegségben még a pole-pozíciót is sikerült elhódítania, joggal reménykedhetett abban, hogy a szezon hetedik futamán sikerül majd beérnie riválisát. Öröme azon a felvezető kör kezdetéig tartott: a McLaren MP4-16-os lefulladt a skót alatt, aki dühösen vette tudomásul, hogy az első helyett az utolsó pozícióból kénytelen nekivágni a versenynek.

Schumacher így probléma nélkül állt az élre a rajtnál, mögötte Mika Hakkinennel, és hűséges fegyverhordozójával, Rubens Barrichellóval. Az első kör nem múlt el incidens nélkül, hiszen a Portier előtt Nick Heidfeld dalnak csapta Sauberét, de két körrel később egy másik pilóta is a falban végezte: Juan Pablo Montoya az uszoda utáni sikánban. Bár eleinte úgy tűnt, hogy Mika Hakkinen meg tudja szorongatni nemezisét az első helyért, a 13. körben lelassuló McLarenje jelezte, hogy ezen a délutánon ez nem fog sikerülni.

Időközben Coulthard is ellenfelére talált: az ideges skót sehogysem tudta átverekedni magát Enrique Bernoldi Arrowsán, és mire a brazil a 43. körben először kiállt a bokszba, a skót minden reményét elvesztette egy erős eredményre, hiszen ekkorra már körhátrányban autózott. Amíg Schumacher és Barrichello vígan autózgatott az élen, Coulthard pedig szenvedett, Monaco sorra szedte áldozatait: a Ste Devote-ban Giancarlo Fisichella, az alagútban pedig Heinz-Harald Frentzen vágta falnak autóját.

Jó ferraris szokás szerint a bajnoki címvédő bevárta csapattársát a futam végén, így mindössze négy tized volt közöttük a célban. Sokkal nagyobb meglepetés volt azonban Eddie Irvine teljesítménye: az északír hatodik helyre kvalifikált, és hibátlan versenyzéssel gyorsan a harmadik helyen találta magát. Ezt a pozícióját sikerült is megőriznie a leintésig, így a Jaguar történetének első dobogós helyezését gyűjtötte be Monacóban.

Szintén említést érdemel a negyedik helyen végző Jacques Villeneuve versenyzése, aki barcelonai dobogója után szerzett ismét remek eredményt. A kanadai jóbarátját, David Coulhardot előzte meg a célban, aki sokkal többet remélt ettől a délutántól, mint két izzadtságszagú pont az ötödik helyért. Az utolsó egységet Jean Alesi gyűjtötte be – a francia hatodik helye a Prost első pontszerzését jelentette Jarno Trulli 1999-es, nürburgringi második helye óta.

Schumacher győzelmével tizenkét pontra nyújtotta előnyét David Coulthard előtt a bajnokságban – a skót ekkor még abban reménykedett, hogy a továbbiakban meg tudja fordítani az állást, ám hátránya ezt követően folyamatosan növekedett. Meglepetésre a Ferrari utoljára ünnepelt győzelmet Monacóban 2001-ben, az ezt követő tizenöt évben ugyanis hiába voltak közel a sikerhez, az égiek egyszer sem álltak melléjük.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: