DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

Retro – Káosz és bunyó az első újkori Argentin Nagydíjon

1995-ben a szezon második versenyét Buenos Airesben rendezték, az időmérő edzéseken és a futam (két) rajtjánál is igen nagy káosz alakult ki, de a verseny remek küzdelmet hozott - VIDEÓVAL.

Hosszú ideig az utolsó olyan versenyek egyike volt ez, ahol 26 autó állt fel a rajtrácsra (a Simtek néhány futammal ezután csődöt jelentett és kiszállt). Argentína 1981 után került vissza újra a versenynaptárba, korábban azért mellőzték a helyszínt, hogy tiltakozzanak Argentína Falkland-Szigetek elleni inváziója ellen.

Mivel új volt a pálya mindenki számára, így csütörtökre egy plusz edzést is beiktattak. Az időmérőkön (ebben az időszakban még pénteken és szombaton is tartottak egyet-egyet) zavarást jelentett az időnként eleredő eső. Nem sok esemény történt azelőtt, hogy a második időmérő vége felé elkezdett felszáradni a pálya. Ezt a legjobban David Coulthard használta ki, élete első pole pozícióját szerezte meg a fiatal skót pilóta. Őt követte csapattársa, Damon Hill, valamint a világbajnoki címvédő, Michael Schumacher.

A rajtnál is káosz alakult ki, az első start után három különböző baleset is történt, belekeveredett Alesi, Salo, Badoer, Panis, Martini, Herbert, Barrichello és Katayama is. Mivel a Minardinak csak egy tartalékautója volt, azt a jobb helyről rajtoló Martini kapta, így szegény Badoer nem vehetett részt a második rajton.

Az első rajtot követően érthetően jött a piros zászló

A második rajt sem volt izgalommentes, Schumacher lerajtolta Hillt, mögöttük pedig Hakkinen hátsó kerekének ment neki Irvine, a finn defektet kapott és kicsúszott, nem is tudott visszaállni, Irvine pedig sérült első szárnnyal rengeteg időt veszített.

Hakkinen önhibáján kívül majdnem kiütötte a későbbi győztes Hillt is a defektes autóval


Coulthard az élen technikai gonddal küzdött és visszaesett a harmadik helyre, Hill pedig a 11. kör elején megelőzte Schumachert, majd elhúzott tőle 12 másodperccel. Coulthard újra Schumacher elé került egy szép előzéssel, de egyetlen körrel később már teljesen megállt a skót autója gázadagolójának hibája miatt. Ebben az időszakban a rettentően gyenge Simtek-Forddal Jos Verstappen szinte szárnyalt, már a hatodik helyre jött fel, amikor a sebességváltója felmondta a szolgálatot. Ez volt a Simtek istálló egyetlen és utolsó igazi esélye a pontszerzésre.

A Hilltől és Schumachertől eltérő taktikán levő Jean Alesi a brit pilóta mögé jött fel másodiknak és az 50. kör környékén már négy másodpercre faragta le hátrányát. Ennél közelebb azonban nem jutott, Hill újítani tudott és már nem adta ki kezéből a győzelmet. A fiatal Mika Salo is fantasztikus teljesítményt nyújtott a nem túl acélos Tyrrell-Yamahával, az ötödik helyen haladt és támadni készült a negyedik helyezett Johnny Herbertet. A lekörözött Aguri Suzuki azonban nem figyelt és kilökte a pályáról Salót. Az esetet egy kis bunyó követte a bokszban, Salo pedig kijelentette a BBC riportjában, hogy az olyan pilóták, mint Suzuki, nem valók a Formula-1-be.

Három különböző csapat pilótái a dobogón (Williams, Ferrari, Benetton)

Hill mögött Alesi lett a második, Schumacher a harmadik. pontot szerzett meg Herbert, Frentzen és Berger. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: