Nagyon álmos hétvégének indult a 2013-as Kanadai Nagydíj, végül minden a papírformának megfelelően alakult: Sebastian Vettel pole-pozícióból indulva behúzta a győzelmet, amivel 36 egységre nyitotta a közötte és Fernando Alonso közötti különbséget - a spanyol küzdelmes futam után zárkózott fel mögé a második pozícióba.
Szombaton azonban mindenki Valtteri Bottas remekléséről beszélt: A Williams újonca a félig nedves, félig száraz pályán futott időmérőn mindenkit meglepett utolsó gyorskörével - a finn harmadik helyre lőtte be az addig pontot sem szerző alakulat autóját, de a versenyen aztán hamar felfalta az élmezőny, és az erősorrendet igazolva a középmezőny sűrűjében, a csalódást keltő 14. pozícióban zárta a 70 körös küzdelmet.
Bár az időmérő edzésen Lewis Hamiltont kevesebb, mint egy tized választotta el a pole-pozíciótól, barcelonai gumiteszt ide vagy oda, a futamon a Mercedeseknek esélyük sem volt arra, hogy harcba szálljanak a győzelemért - ráadásul két héttel azelőtt Nico Rosberg révén simán behúzták a Monacói Nagydíjat. A brit pilóta végül harmadik helyen zárta a versenyt, csapattársa pedig ötödikként hozta be a W04-est.
A negyedikként célba érő Mark Webber sokat harcolt az elemekkel: elemeken itt konkrétan a Caterham versenyzőjét, Giedo van der Gardét kell érteni. Az ausztrál-holland páros egy lekörözésnél félreértette egymást, melynek az lett az eredménye, hogy Webber kipörgette az újoncot, és csak első szárnyának sérülése után tudott tovább menni. A red bullos „tükrök nélküli fizetős versenyzőnek” titulálta ellenfelét, aki körökkel később újabb incidensbe keveredett - ezúttal Nico Hülkenberggel az utolsó sikánban, a német pedig nem is tudta folytatni a versenyt. A versenybíróság a Webberrel történt koccanás miatt 10 másodperces stop/go büntetést rótt ki rá, majd a második miatt öt rajthelyes büntetéssel jutalmazta a cateramest a soron következő Brit Nagydíjra.
A verseny után azonban minden hír fölébe kerekedett egy tragédiáról szóló jelentés: a 2001-es Ausztrál Nagydíj óta először ismét életét veszítette egy pálya mellett dolgozó sportbíró. Mark Robinson a futam 67. körében, a kettes kanyarban kicsúszó Esteban Gutierrez autóját segített menteni a leintés után, mely közben elejtette rádióját. Az autót szállító traktor sofőrje nem látta, amint kollégája lehajol a készülékéért, aki a gép kerekei alá került, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy hiába szállították a pályakórház után a montreali Sacre Couer klinika traumatológiájára, nem tudták megmenteni az életét.
A sors furcsa fintora, hogy másfél évvel később szintén egy mentést végző daruskocsi játszotta a főszerepet Jules Bianchi balesetében - a francia pilóta 2015 nyarán ugyancsak belehalt fejsérüléseibe.