Kis túlzással kijelenthető, hogy sem előtte, sem pedig utána nem beszéltek annyit egy időmérő edzésről, mint 2006-ban, Monacóban. Michael Schumacher Rascasse-ban bemutatott parkolása után felbolydult a paddock, az FIA pedig a mezőny végére száműzte a magát tisztázni próbáló hétszeres világbajnokot. A német pilóta végül a bokszutcából eredt a mezőny után, a szűk utcai pályán ez pedig alapjaiban határozta meg versenyét.
Fernando Alonso számára nem csak Schumi büntetése jelentett helyzeti előnyt, hiszen másik riválisa, Kimi Raikkönen sem tudott mögé kvalifikálni - a második pozíciót Mark Webber szerezte meg. A spanyol ihletett módon hagyta mögött a többieket a rajt után, és amíg az ausztrál itt maga mögött tudta tartani Raikkönent, a finn egy körrel később már nem teketóriázott, és zseniális manőverrel hagyta maga mögött riválisát a Ste Devote után.
Az élen hajtó hármas bár közel autózott egymáshoz az első körökben, nem tudtak előzési pozícióba kerülni a másikhoz képest - a vonatozást az első kerékcsere-sorozat törte meg, de ezután sem történt közöttük pozícióváltás. A sorrend beállt, Mark Webber pedig legalább abban reménykedhetett, hogy 2005 után 2006-ban is dobogóra tudja vinni a Williamst. Ábrándjai azonban a Cosworth-motorból szivárgó füst képében váltak semmivé - az ausztrál az első kanyar után parkolta le gépét, majd dühösen vágta vissza az ülésbe az FW28-as kormányát.
A versenybíróság a pálya mellett dekkoló autó miatt beküldte a Safety Cart, a kényszerszünet pedig nem tett jót Kimi Raikkönen McLarenjének, akinek tervei két körrel később hasonló módon mentek füstbe a hajtű után. A finn pilóta azonban ahelyett, hogy visszatért volna a bokszba csapatához, inkább a kikötőben horgonyzó jachtját választotta, hogy barátai körében pezsgőzzön egy kicsit, amíg a többiek megszakadnak a pozíciókért.
Webber és Raikkönen kiesésével a másik McLarent hajtó Juan Pablo Montoya került a második helyre, aki szintén nem tudott mit kezdeni Fernando Alonsóval. Sokáig úgy tűnt, hogy Rubens Barrichello megszerzi első dobogóját a Honda színeiben, a 63. körben viszont áthajtásos büntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért. A brazil után Jarno Trulli örökölte meg a dobogó legalsó fokát, és amikor az olasz már újra a pezsgő ízét érezte szájában 2004-es győzelmének helyszínén, egy alattomos hidraulikai hiba a pálya szélére kényszerítette - hat körrel a leintés előtt.
Ennek köszönhetően a remek versenyt futó David Coulthard ölébe hullott a harmadik hely, aki a Red Bull Racing történetének első dobogós helyezését gyűjtötte be. Ahogyan 2005-ben, úgy ebben az évben is egy filmet promótáltak az energiaitalosok: a Superman visszatér alkalmából a szuperhős ruháját imitáló overálban versenyeztek a pilóták, Coulthard pedig egy piros köpennyel megspékelve vette át trófeáját a hercegi páholy előtt.
Az előtt a hercegi páholy előtt, ahol elmaradt a pezsgőzés Edouard Michelin, a cégalapító dédunokájának pénteki halálesete miatt. A Red Bullnál a szokásokhoz híven ismét óriási bulit csaptak, és most volt mit ünnepelni: Christian Horner a szombati időmérő után megígérte, hogy ha egyik autója dobogóra jut, akkor meztelenül beleugrik a Red Bull Energy Station tetején található medencébe. Mivel DC harmadik helyig jutott, a csapatfőnök tartotta a szavát, igaz, egy Superman-köpenyt azért magára öltött a nagy örömködés alatt.