Massa, a világbajnoki esélyes
Nem is kezdhetnénk mással, mint pályafutása legjobb szezonjával, a 2008-assal, amelynek végén, a Formula-1 történetének legdrámaibb idényzáróján mindössze egyetlen pont – és egyetlen kanyar – választotta el a bajnoki címtől. Pedig a ferraris éve egyáltalán nem indult ígéretesen, az első két futamon célba sem ért. Bahreini futamgyőzelmével aztán beindult a szekér, a Francia Nagydíjat pedig már a bajnokság éllovasaként hagyta el, miután megelőzte csapattársa, Kimi Raikkönen műszaki hiba miatt lelassuló autóját, így megszerezve szezonja harmadik győzelmét.
Massának, akárcsak legfőbb ellenfelének, Lewis Hamiltonnak, bőven kijutottak a rossz pillanatok az év folyamán: a Brit Nagydíj, ahol az esőben ötször megpördült, és 13., utolsó helyen ért célba, a Magyar Nagydíj, ahol három körrel leintés előtt hibásodott meg motorja, vagy Szingapúr, ahol autóján maradt a tankolócső. Hat alkalommal azonban győzött, és bár igazából csak Franciaország után állt rövid időre a bajnokság élén, a szezonzáróra Hamilton mögött 7 ponttal érkezett meg. A Brazil Nagydíjon mindent megtett, amit egy hátrányból induló bajnoki aspiránsnak tennie kell, és csak a jól ismert utolsó körös jelenet fosztotta meg a bajnoki címtől: a pálya legvégén az esőben száraz gumikon haladó Timo Glockot megelőzte Hamilton, aki úgy szerezte meg a diadalhoz szükséges utolsó pontot, hogy a futamgyőztes Massa már beért a célba.
Massa, a két földön is legyőzhetetlen
A brazil pilóta pályafutása 11 győzelmét mindössze három év leforgása alatt (2006 és 2008 között) szerezte, ebben az időszakban pedig volt két pálya, ahol egyszerűen nem lehetett megverni őt. Egyikük Törökország, ahol zsinórban háromszor nyert pole-pozícióból, itt szerezte első futamgyőzelmét is. Hazai pályán, a Brazil Nagydíjon szintén mindhárom évben ő indult az első helyről. A bajnoki csatát záró 2008-as verseny mellett a 2006-ost is Massa nyerte Interlagosban, egy nyilatkozatban ezt az utóbbit nevezte pályafutása legnagyobb győzelmének. A 2007-es futam kilóg a sorból, itt második lett, a csapatérdeknek megfelelően a bajnoki címért küzdő Kimi Raikkönen mögött maradva.
Massa, a remek rajtoló
A brazil pályafutásának legjobb startja hazánkhoz fűződik, a 2008-as Magyar Nagydíjon a rajtnál és első kanyarban a harmadik helyről indulva az első sorból rajtoló mindkét McLarent legyűrte. A futam aztán végig a kezében volt, mígnem három körrel a leintés előtt, az első helyen állva a célegyenesben elfüstölt motorja. Ez lehetett volna egyetlen dobogója Magyarországon.
Massa, az örök megújuló
Lassan nyolc évvel utolsó győzelme után Felipe Massa továbbra is képes egy-egy meglepő kiugró eredményre, mint azt jelenlegi csapatánál, a Williamsnél is bizonyította. Egyik legemlékezetesebb pillanata a grove-i istállónál 2014-ben, az Osztrák Nagydíjon történt, ahol pole-pozíciót szerzett: azóta is csupán egyetlen alkalommal tudták legyőzni időmérőn a Mercedeseket, Sebastian Vettel tavaly Szingapúrban. Ugyanabban az évben az Abu Dhabi Nagydíjon második lett, utolsó kiállását követően 11 másodpercről 2,5-re megközelítve a győztes Hamiltont.
Massa, a jófiú
Sokan úgy tartják, a győzelemhez elkerülhetetlen, hogy egy versenyző bizonyos fokig arrogáns legyen, aki nem tisztel másokat, valódi rosszfiú. Ha Massa személyiségéről esik szó, sosem így jellemzik őt. Talán a pályán nem mindig a higgadtság jellemzi őt, de a mosolygós brazil a Ferrarinál számtalan alkalommal bizonyította, hogy igazi csapatjátékos. Emellett ő az, aki talán a legjobb kapcsolatot ápolja többi versenytársával, közös programok és megmozdulások mögött áll, gondoljunk csak brazil gokartversenyére. Massa csak jókat tudott mondani a versenyzők kínai pilótavacsorájáról is, és ő volt az, aki otthonába invitálta egy versenytársát, Daniel Ricciardót, hogy Crazy Karttal megmérkőzzön kisfiával, Felipinhóval – hány másik F1-es pilótától számítanánk ilyenre?