Wurz vs. safety car - 1995, AVUS
Amikor még javában bőgtek a motorok Berlin alatt, az osztrák pilóta szezonbeli első győzelme felé haladt a német F3-ban. De sajnos olyan szerencsétlenül előzte meg a biztonsági autót a hajtűkanyar előtt, hogy annak sofőrje már nem tudta kikerülni a látóteréből kieső gépet - ezzel elúszott a győzelem, és már nem is volt lehetősége rá a szezon során.
A legfiatalabb Le Mans-i győztes - 1996, Le Mans
A mindössze 22 éves osztrák első próbálkozásra sikert aratott a La Sarthe-pályán, hiszen egy TWR-Porsche volánja mögött, Davy Jones és Manuel Reuter társaként megnyerte az LMP1-es kategóriát, az addigi legfiatalabb pilótaként. Wurz a mai napig tartja rekordját.
Az első F1-es dobogó - 1997, Silverstone
Alex Wurz annak köszönhetően ejtette meg debütálását a száguldó cirkuszban, hogy a Benetton őt szemelte ki a beteg Gerhard Berger helyettesítésére. Miután Kanadában és Franciaországban kiesett, az eltérő színű cipőkben versenyző pilóta remek harmadik helyet szerzett Silverstone-ban. Igaz, hogy harmadik helyéhez az is kellett, hogy Mika Hakkinen hét körrel a leintés előtt az élről álljon ki, ez azonban semmit sem von le a remek versenyt produkáló Wurz érdemeiből.
Egy kis csata Schumival, majd jött az alagút… - 1998, Monaco
Az első teljes szezonját futó osztrák nem kisebb ellenféllel, mint Michael Schumacherrel akasztotta össze a bajuszt a hercegségben. Csatájuk közben három kanyar alatt háromszor is koccantak egymással, aminek az lett a vége, hogy a harcias Benetton-pilóta felfüggesztése megroppant az alagút végén, az osztrák pedig a falban kötött ki. A német sem járt jobban, hosszú időt töltött szervízeléssel a bokszban, végül a 10. helyen zárta az összecsapást.
Mintha nem egy halálszaltót úszott volna meg - 1998, Montreal
Sokak számára ez Wurz legemlékezetesebb F1-es pillanata: a Kanadai Nagydíj rajtja után pillanatokkal az osztrák túlvállalta magát az egyes kanyarban, majd ugratót véve Jean Alesi Sauberjén, háromszor pördült meg a levegőben, hogy végül a kavicságyban nyugodjon meg. A helyzet érdekessége, hogy a leállított verseny miatt autót cserélhetett, a futam végén negyedik hellyel örömet szerezve a „pólógyárosoknak”.
Beugróként a pódiumon - 2005, San Marino
Több, mint négy évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy Wurzot újra versenyben lássuk. Miután 2001-re a McLarenhez igazolt tesztpilótának, szorgosan rótta a kilométereket, segítve ezzel a wokingiak versenyzőit. Azonban amikor Juan Pablo Montoya állítólagos teniszbalesete után képtelen volt arra, hogy rajthoz álljon, a McLaren Bahreinben Pedro de la Rosával, Imolában pedig az osztrákkal helyettesítette őt. A pilóta hiba nélkül futotta le első és utolsó mclarenes futamát, és a negyedik helyen zárt. Azzal azonban hogy a benzintankbotrány miatt kizárták a harmadik helyen záró Jenson Buttont, megörökölte a dobogó legalsó fokát.
„Minden idők egyik legnagyobb bukása” - 2005, Paul Ricard
Wurz szeptemberben ezekkel a szavakkal gondolt vissza arra a bukásra, amit 2005-ben, egy Le Castellet-i teszten szenvedett el autója elszabaduló jobb hátsó kereke miatt. „Minden gyorsan történt, és nem volt esélyem reagálni. Az első becsapódás után ráléptem a fékre, de nem történt semmi, mert eltűnt az autó eleje. Így pörögtem tovább a szemközti fal felé, és félve attól, hogy lábaim esetleg megsérülhetnek, reménykedtem, hogy nem orral fogok becsapódni - szerencsére nem esett bajom” - összegezte emlékeit az osztrák.
Törött szárnnyal a dobogóig - 2007, Montreal
A kanadai pálya szerves része volt Wurz életének: itt ejtette meg F1-es debütálását, egy évvel később itt szenvedte el első komolyabb balesetét, és utolsó szezonjában itt léphetett utoljára pódiumra. Az ekkor már a Williams pilótájaként tevékenykedő pilóta a futam elején Scott Speeddel koccant, s míg az amerikai kiállni kényszerült, ő megtört szárnyvéglapja ellenére továbbhajtott. És milyen jól tette! A kiesések és a szerencsés taktika miatt ugyanis a harmadik helyen találta magát, utoljára F1-es karrierje során.
Veteránok csatája - 2007, Nürburgring
Egy újabb helyszín, ahol kifizetődött a rutin: az Eifel-hegység lábainál az égiek nagyon mókás kedvükben lehettek, amikor kétszer is elárasztották a mezőnyt, egyszer a futam elején, egyszer pedig a végén. Wurz szokásához híven nem hibázott, és a leintésig egészen a negyedik helyig furakodott fel a változó körülmények között - de csak azután, hogy kemény harcban maga mögött tudta tartani Mark Webbert.
A Peugeot embere - 2009, Le Mans
Tizenhét évvel a Peugeot első és egyetlen Le Mans-i győzelme után, a francia gyártó újkori projektje is célba ért: 2009-ben kettős győzelmet arattak a La Sarthe-pályán. Alex Wurz a nyerő trió részeként vezette a 908-ast, ezzel pedig újabb rekordot állított fel: két győzelme között 16 év telt el!