DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
Retro

Retro – Az Esőmester első Ferrari-győzelme

Ezen a napon aratta Michael Schumacher ferraris karrierje első, egyben teljes pályafutása egyik legnagyobb győzelmét: a barcelonai futamon a német F1-legenda agyonverte a komplett mezőnyt.

Két héttel az igen kellemetlen monacói kiesést követően, amikor egy pole-t sikerült néhány pillanat alatt nullázásra cserélni, Michael Schumacher híveinek ismét nem lehetett túl nagy reményük azzal kapcsolatban, hogy kedvencük végre megszerzi első ferraris győzelmét, miután a barcelonai időmérő edzésen a német Damon Hilltől majdnem egy, sőt még a második helyezett Jacques Villeneuve-től is fél másodpercet kapott.

A futamra azonban megérkezett az eső, ami új reményt jelentett Schumacher számára. Mint később Ross Brawn oldalán is oly sokszor, a német kockázatot vállalt a taktikával, s az esőben megszokott teletankolt megoldás helyett azt választotta, hogy két kiállással teljesíti a versenyt, ennek megfelelően abszolút esős beállítást kért, ám alacsony üzemanyagszinttel. Viszonylag magas volt a rizikófaktor, hiszen ha nem jó pillanatban kezd felszáradni a pálya, az komoly hátrányt jelent a többiekkel szemben.

A rajtnál aztán Schumachernek sikerült tovább nehezítenie a saját helyzetét, hiszen majdnem lefulladt, s egészen a kilencedik helyig esett vissza. Hill sem lehetett büszke magára, hiszen nemcsak csapattársa, hanem a negyedikként induló Alesi is megelőzte őt. Kettejük versenye aztán ellentétes irányt vett, hiszen míg Schumacher folyamatosan tört előre, s az első kör végére hatodik, négy fordulóval később pedig már harmadik volt, addig Hill az első nyolc körben kétszer is megpördült, majd a 11.-ben a bokszutca falának csapta az autót, s kiesett a versenyből.

Ezzel a későbbi bajnok a húsztagú mezőny (a két Forti kívül maradt a 107 százalékon) nyolcadik kiesője lett. Lamy (Minardi), Rosset (Footwork) és Coulthard (McLaren) az első, Fisichella (Minardi), Panis (Ligier) és Irvine (Ferrari) pedig a második körben estek ki baleset miatt, míg Katayama Tyrrellje műszaki hiba miatt állt le. Újabb tíz kör alatt aztán már csak kilenctagú maradt a mezőny, a tyrelles Salót szabálytalan autócsere miatt kizárták, a jordanes Brundle versenyének technikai probléma, a sauberes Herbertének pedig az eső vetett véget.

1996_spanyol2



Schumacher ekkorra már bőven a verseny élén át, hiszen a 9. körben Alesit, a 12.-ben pedig Villeneuve-öt is megelőzte, a felzárkózás során volt olyan kör, amikor több mint három és fél másodperccel volt gyorsabb kettejüknél. A kanadainak és a franciának esélye sem volt feltartóztatni az ihletett formában lévő németet, aki az élre állást követően tizenkét kör alatt 40 (!) másodperces előnyt épített ki, azaz gond nélkül vissza tudott állni a futam élére.

Természetesen ezt követően sem nyílt lehetősége senkinek arra, hogy felzárkózzon a németre, még úgy sem, hogy autójában csupán kilenc henger működött, s a hosszú egyenesben nem is váltott fel hatodikig, a kipufogója pedig eltörött. Ám ez a beteg hangú Ferrari is 90 másodpercre növelte az előnyt második kiállása előtt, s végül némi takarékoskodással is 45 szekundum megmaradt ebből a leintéskor, méghozzá Jean Alesivel szemben, aki a bokszban előzte meg Jacques Villeneuve-öt. Rajtuk kívül Frentzen, Hakkinen és a karrierje során először az első hatban záró Diniz gazdagodott még bajnoki ponttal – többen célba sem értek a futamon.

1996_spanyol

Michael Schumacher tehát megszerezte első ferraris győzelmét, s kiérdemelte magának a Regenmeister nevet. A versenyt követően, bár a német természetesen autóját is dicsérte, többen kiemelték, hogy e győzelem az ő érdeme, s nem a Ferrarié. Így például a Williams egyik vezető mérnöke, James Robinson így nyilatkozott: „Nem hiszem, hogy a Ferrari volt ilyen jó, számomra úgy tűnt, mintha jégen mozgott volna. Ez a srác viszont valami más... Egészen lenyűgöző volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: