DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Retro

F1-Archív: „Ha Ralf harcolni akar, megkapja”

A Schumacher testvérek a pályán és azon kívül is csatáznak, de la Rosa átlát a szitán, Mosley a Mercedes távozását jósolja, az Asiatech pedig saját autót építene. Mindezt az előző évek május 8-áin.

2013: Fontos nap a Ferrari jövője szempontjából, noha a hírek nem róluk szóltak. James Allison, a Lotus technikai igazgatója bejelentette, hogy távozik posztjáról, ezzel igazat adva a hetek óta húzódó találgatásoknak. A szakember az ilyenkor szokásos néhány hónapos szabadság után a Ferrarinál kötött ki, ahol ma a sikerek egyik fő építőelemének tartják. Két éve a Lotus nevében Eric Boullier búcsúzott el tőle, aki nem sokkal később szintén távozott Enstone-ból a McLaren kedvéért. Ezzel a nappal kezdődött meg azonban a Lotus erős csapategységének felbomlása.

Dppi_00112020_193



2011: Jean Todt szerint egészen biztos, hogy 2013-től érkeznek az F1-be az 1,6 literes, V6-os turbómotorok, hiszen a csapatok és a Motorsport Világtanács is egyértelműen jóváhagyták azt. Elmondása szerint csak egy drámai fejlemény változtathat ezen a tervezeten, hiszen az új éra alapelvei kőbe vannak vésve. Nos, végül semmi drámaira nem volt szükség, a motorgyártók hamarosan mégis meggondolták magukat, és több időt hagyva maguknak 2014-re tolták ki az új turbókorszak kezdetét. Ennyit a kőbe vésett szabályokról.

2009: Nico Rosberg aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a KERS bevezetésével nehezebbé vált autókban a versenyzőknek jóval nagyobb kihívást jelent, hogy tartsák magukat a minimum versenysúlyhoz. „Bahreinben egyes versenyzők elájultak a futam után, ami szerintem annak a következménye, hogy az új szabályok miatt mindannyiunknak sokat kell fogyni. Végül már úgy fogunk kinézni, mint a síugrók.” Az intenzív, már-már veszélyes diéta miatti panaszok tehát nem csak az elmúlt egy-két évben kezdődtek.

2007: Bár Kimi Raikkönen a szezonnyitó megnyerése után kissé eltűnt a mezőnyben, és átengedte az irányítást a Ferrarin belül Felipe Massának, mégis volt egy valaki, aki átlátott a szitán, és tudta, hogy a finn lesz a McLaren első számú kihívója az év során. A wokingiak tesztpilótája, Pedro de la Rosa érzett rá erre nagyon jól: „Mindig Raikkönent mondanám. Ennél csak erősebb lesz a Ferrarival, és a szezon egésze során ő a fő ellenfelünk.”

Dppi_00002784_034

2005: Ron Dennis szívéről nagy kő esett le, amikor a problémás szezonkezdet után végre megszerezte első azévi futamgyőzelmét a McLaren a Spanyol Nagydíjon. Raikkönen ezúttal a rajttól a célig vezetett, amely teljesítménytől két héttel korábban Imolában egy műszaki hiba fosztotta meg. „Nagyon rossz vesztes vagyok, és az Imola utáni napokban emiatt fájdalmat is éreztem” - árulta el Dennis. „De a legjobb érzés ebben a sportban, hogy holnap reggel felkelhetek a csapatunk több tagjával együtt, akik mind ugyanezt a fájdalmat érezték, és tudatosul majd bennünk, hogy tényleg megcsináltuk.” A McLaren vezetőjének már tíz éve sem kellett a szomszédba mennie egy kis filozofikus hangvételért.

2003: Max Mosley figyelmeztet, hogy az F1-nek nem szabad az autógyártókra alapoznia a hosszú távú jövőjét, hiszen a nagy márkák bármikor kiszállhatnak a sportból. „Legalább ketten vannak azok, akiknek az elkötelezettsége megkérdőjelezhető. A Mercedes például már nem először van jelen a versenyzésben, ám átlagosan mindig csak nagyjából öt évet maradtak. A mostani a valaha volt leghosszabb periódusuk” - célozgatott Mosley az akkor a McLarennel partnerségben lévő német márkára. Az már csak a sors furcsa fintora, hogy a 2003-ban jelen lévő autógyártók közül éppen a Mercedes az egyetlen, amelyik nem hogy nem szállt ki, de még növelte is befolyását a sportban.

2002: Az Asiatech japán motorfejlesztő cég célja, hogy a következő évre egy komplett saját autót is építsen, amit eladna valamelyik F1-ben versenyző csapatnak. A cég 2001-ben az Arrows, 2002-ben pedig a Minardi motorszállítója volt, és előbbi esetben Peugeot, utóbbiban pedig néhány évvel korábbi Ford motorokat továbbfejlesztve adták a nevüket a sporthoz. Tervükből végül semmi nem lett, 2003-ban nem csak saját autójuk nem lett, de már partnercsapatuk sem.

Dppi_00000286_087

2000: Vitáznak a Schumacher-testvére. A Spanyol Nagydíjon Michael és Ralf heves csatába bonyolódtak a verseny közben, és amikor a Ferrari pilótája blokkolni próbálta öccse támadását, a mögöttük érkező Rubens Barrichello egy csapásra mindkettőjüket megelőzte a harmadik helyért. „Ha Ralf harcolni akar, megkapja. Én elégedett vagyok a történtekkel, de ha ő nem, az a saját problémája” - mondta a futam után Michael Schumacher, aki az ominózus manőver során testvére mögé esett vissza. A vitában a pilóták apja, Rolf Schumacher is megszólalt: „Ezt már korábban, a gokartos éveik alatt is átéltem. Viszont mindhárman ugyanazzal a helikopterrel fogunk hazautazni. Nem várom.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: