DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Retro

F1-Archív: Schumacher nem a nők bálványa

Vettel és Webber legkomolyabb összetűzése, a Red Bull fenyegetése, Barrichello és Montoya szópárbaja, valamint Michael Schumacher saját állával kapcsolatos kijelentése utalta a címlapokat március 24-én.

2013: A Malajziai Nagydíj a Red Bull kettős győzelmével és egyben belviszályával zárult, Sebastian Vettel ugyanis a híres „Multi 21” csapatutasítás ellenére is megtámadta az első helyért Mark Webbert, akit ez váratlanul ért. „Az új szett közepes gumin egy kicsit jobb lett a tempóm, és közel kerültünk egymáshoz, de végül nagy hibát követtem el. Tartanunk kellett volna a pozíciónkat. Nem szándékosan hagytam figyelmen kívül az utasítást, viszont jól elcsesztem a helyzetet” - nyilatkozta a győztes német, aki a futam után még bocsánatot kért, pár nap múlva azonban már nem volt ennyire bűnbánó.

5555 (4)



2011: Fernando Alonso és Michael Schumacher is cáfolta, hogy az autókba bekerült új rendszerek elvonják majd a pilóták figyelmét verseny közben. Az ebben az évben bemutatkozó DRS és a visszatérő KERS miatt a versenyzőknek jóval több nyomogatnivalójuk lesz a pilótafülkében, de a rutinos pilóták nem tartanak ettől. „Már mindent tudunk, erre valók a téli tesztek” - mondta Schumacher.

2009: A Red Bull részéről Helmut Marko egyértelművé tette, hogy a csapat fellebbezni fog a Brawn dupla diffúzora ellen, ha az a melbourne-i idénynyitón is megjelenik majd az autón. Az osztrák tanácsadó szerint a megoldás fél másodperces előnyt jelent körönként. Végül több csapat is fellebbezett, amit az FIA elutasított, és a dupla diffúzor használatát csak a következő évtől tiltotta be.

2008: A Renault-hoz visszatérő Fernando Alonso nem számít arra, hogy a csapat nagy előrelépést ért el a szezon során, és szerinte a pontszerzés lesz a céljuk a versenyeken. A szezon első két futama után máris felmerültek olyan találgatások, hogy a spanyol hamarosan a Ferrarihoz igazolhat. „Nagyon korai még erről beszélni. Most Massának volt két rossz versenye, és azonnal mindenki találgatni kezd velem és Vettellel kapcsolatban.”

5555 (3)

2006: A Toyota bejelentette, hogy saját pályáján, a Fuji Speedway-en rendezik majd a 2007-es F1-es Japán Nagydíjat, ahova 30 év távollét után tér vissza a sorozat. Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz Suzuka sorsa, de az is elképzelhető, hogy két futamot rendeznek Japánban, a ’90-es évek közepéhez hasonlóan az egyiket Csendes-óceáni Nagydíjként elnevezve.

2004: A Maláj Nagydíj után Rubens Barrichello és Juan Pablo Montoya véleményeltérésétől volt hangos a sajtó. A kolumbiai úgy érezte, hogy a Ferrari brazilja a futamon feltartotta őt, annak érdekében, hogy ne tudjon az élen álló Michael Schumacher nyomába eredni. „Amikor meg akartam előzni, azonnal blokkolt. Aztán úgy voltam vele, hogy ismerve a Ferrarit, talán jobb lesz, ha visszaveszek” - szurkálódott Montoya. Barrichello persze nem így látta: „Nem hiszem, hogy bármikor is lett volna esélye megelőzni engem. Láttam őt mögöttem, de közel sem volt ahhoz, hogy elmenjen mellettem.”

5555 (2)

2003: A szezon első két futama baleseteket és kevés pontot hozott Michael Schumacher számára, a címvédő azonban elutasítja azokat a feltételezéseket, hogy máris káosz alakult volna ki a Ferrarinál. „Nem szabad téves következtetéseket levonni, ha néhány verseny nem alakul tökéletesen. Egyáltalán nincs nálunk semmiféle krízis, és soha nem is feltételeztük, hogy megismételhetjük a 2002-es szezont.”

2000: Amikor az olasz Playboy magazin megkérdezte Michael Schumachert, hogy szexszimbólumnak tartja-e magát, így felelt: „Ezzel az állal? Lehetetlen! Egy F1-es pilóta élete egyébként is kemény, és nem sok kapcsolata van a csinos nőkkel és a bulikkal. Nincs felesleges időm, amit az éjszakai életre fordíthatnék.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: